צילום: מיכאל יעקובסון

חולון-בת ים: הרכבות לא מגיעות בזמן, העומס שובר שיאים

הפיילוט החדש של משרד התחבורה, המקצר את הנסיעה מהנגב למרכז, נכנס לתוקפו והנוסעים בחולון-בת ים נאלצים להמתין יותר זמן לרכבות, להידחק ולאחר לעבודה

פורסם בתאריך: 21.1.18 10:25

נוסעים ברכבות בתחנות חולון ובת ים נאלצו הבוקר (ראשון) להמתין זמן ארוך מהרגיל להגעת הרכבות היוצאות צפונה וחוו עומסים, עיכובים וביטולים של עצירת רכבות בתחנות חולון-בת ים.

כזכור, בהמשך להחלטת משרד התחבורה, לצמצם את מספר קווי הרכבות שעוברים בחולון ובבת ים כדי לקצר את זמן הנסיעה לתושבי הנגב המערבי, חששו תושבי הערים מפגיעה מהותית באמצעי תחבורה ראשי העומד לרשותם ויצאו בעצומה הקוראת לבטל ההחלטה בטענה כי צמצום תדירות הרכבות יפגע באיכות חייהם. ואכן, נראה שחששותיהם התאמתו ועם כניסת הפיילוט החדש של משרד התחבורה לתוקף, המקצר את הנסיעה מהנגב המערבי לתל אביב בשמונה דקות, מסתבר כי הוא גם מייצר עיכובים גדולים יותר לנוסעים במרכז בכלל ובחולון-בת ים בפרט.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

תושבים רבים מחולון ומבת ים אשר הגיעו הבוקר (ראשון) לתחנות הרכבת וולפסון, יוספטל ומשה דיין התלוננו על עיכובים רבים בהמתנה לרכבת, על ביטול רכבות מעבר למה שתוכנן בפיילוט משרד התחבורה וכן גם על עיכובים בזמן נסיעה הרכבת לתחנות השונות באזור המרכז והסביבה.

לטענת הנוסעים, הרכבת לתחנת יוספטל בבת ים של השעה 07:21 איחרה בשל עיכוב, רכבת תחנת יוספטל של השעה 07:51 בוטלה וכן רכבת יוספטל של 07:36 איחרה בהגעתה בטווח של חצי שעת עיכוב, מה שגרם לתושבים רבים לצאת רק בשעה 08:06 מהרציף.

נוסעים אחרים דיווחו כי גם הרכבת לתחנת משה דיין בחולון איחרה בכ-9 דקות, נצפו עיכובים בתחנת צומת חולון וגם צפונה יותר, בתחנת השלום היה עיכוב ומפגש רכבות. "אני מאחרת להגיע לעבודה ואם זה יהיה כך עכשיו כל בוקר, איאלץ לשקול דרך אחרת להגיע לעבודה", אמרה אחת הנוסעות.
בנוסף, ברציף וולפסון, התושבים התלוננו כי העומס גרם לצפיפות גדולה בתחנת הרכבת כאשר תושבים רבים נאלצו לעמוד על גרם המדרגות בשל הצפיפות. "מדובר בזלזול בתושבי חולון ובת ים", אמר אחד הנוסעים, "כתוצאה מביטול הרכבות או מאיחורן, נאספים יותר ויותר נוסעים על הרציפים ונוצרים דוחק וצפיפות".

עוד טוענים התושבים כי העיכובים השפיעו על זמן הנסיעה של הרכבת ליעדים אחרים וכי הזמנים התארכו בשל השינויים שהתבצעו ברכבות וגם בשל מה שכינו ברכבת "כמפגש רכבות".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "בבוקר יום ראשון אכן נרשמו עומסים ברשת הרכבות ולא רק בתחנות בת ים וחולון. עומסים אלה גרמו לעיכובים מסוימים. לכן, הוגבלה העלייה ברכבות בודדות למען שמירה על בטיחות הנוסעים. אנו מברכים על הביקוש הרב לנסיעה ברכבת ישראל ופועלים להקלת הצפיפות בכמה מישורים: אנו נמצאים בתהליך רכש והצטיידות של 149 קרונות קומותיים חדשים, שחלקם כבר הגיעו לארץ ונוספו לחלק מהרכבות הסדירות שהוארכו לשמונה קרונות. בנוסף, נרכשו 330 קרונועים חשמליים שעתידים להגיע לארץ בשנים הקרובות ולספק עוד אלפי מקומות ישיבה.  אנו מצרים על הצפיפות בעת הנוכחית ועושים את מירב המאמצים לשרת את לקוחותינו היטב".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. יוסי

    בוא נעשה סדר: יש פה אחיזת עיניים וגניבת דעת לתושבי הדרום ובעיקר פגיעה בתושבי בת ים חולון. הרכבות שבוטלו להן העצירות מגיעות באותו זמן לתל אביב. כלומר, לפני השינוי הגיעו בשעות 08:12 ו 09:12 וגם היום. מה שעשו ברכבת ובמשרד התחבורה לצורך העניין לתושבי הדרום , שרואים שאכן הרכבת חולפת על חולון בת ים וזמן היציאה שונה 8 דקות קדימה, במקום זמן העצירות, ואז יוצא שזמן ההגעה הוא זהה ….מהלך פוליטי זול ובלוף ישראלי בהתגלמותו על חשבון תושבי הדרום ובעיקר בת ים וחולון

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר