גימלאי כוחות הביטחון יפגינו הערב: "על יהונתן גפן להתנצל פומבית"

יוזם ההפגנה נגד המופע של יהונתן גפן, גימלאי משטרת ישראל מחולון: "המשטרה מעל הכל"

פורסם בתאריך: 4.4.18 09:39

הפגנה של עמותת השוטרים, הסוהרים, הגימלאים ואזרחים בכוחות הביטחון תתקיים הערב (רביעי, 20:00) בזמן הופעתו של האמן יהונתן גפן בתיאטרון הבובות בחולון.

כזכור וכפי שפורסם ב"השקמה-חולון", הופעתו של גפן בפסטיבל "ימי זמר" בחולון הועברה לתיאטרון הבובות לאחר שקבוצה גדולה של משפחות שכולות דרשה לבטל את המופע בתיאטרון חולון, הנמצא באותו מבנה של בית יד לבנים. בני המשפחות השכולות טענו כי בשל דעותיו ואמירותיו הפוליטיות, לא ייתכן שגפן יקבל במה בבית יד לבנים ובעקבות לחץ שהפעילו, המופע הוזז לאולם אחר בעיר.

אולם מתברר כי הסערה טרם שככה, והערב כאמור יפגינו אל מול אולם תיאטרון הבובות בעיר נציגי מעמותת כוחות הביטחון. יוזם המחאה הוא עופר אשקורי, תושב חולון, בן 51, גימלאי משטרת ישראל שעבד כחבלן ביחידת החבלה של משטרת ישראל ושירת כקצין בצה"ל. לפני מספר חודשים הקים אשקורי עמותה הפועלת למען מיצוי זכויותיהם של שוטרים, סוהרים וגימלאי כוחות הביטחון, לחיזוק קשרי קהילה ולשיפור תדמית השוטרים והסוהרים בחברה הישראלית.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

 

על ההחלטה לקיים הערב הפגנה בעת הופעתו של גפן בחולון, אומר אשקורי: "יהונתן גפן התבטא כנגד כוחות הביטחון ועשה השוואה מקוממת בין עהד תמימי שתקפה חייל צה"ל לחנה סנש. כוחות הביטחון ובכללם שוטרים וחיילי צה"ל הם מגיני כל אזרחי המדינה והם מעל כל ויכוח פוליטי מפלגתי או אחר והפגיעה בהם היא חמורה ואסורה".

לדברי אשקורי, ההפגנה נועדה להבהיר ליהונתן גפן וגם למשתתפים האחרים במופע שאמרות כאלו הן פסולות ואין לומר אותן. "גפן לא התנצל בפומבי למעט באופן רפה באחת ההצגות, וגם בראיון אחרון שנתן בטלוויזיה, הוא חזר על דבריו ובנוסף אף עודד את חברו קובי מידן שכתב בפייסבוק 'אני מתבייש להיות ישראלי'. הוא כתב לו, קובי מידן יקירי, צר לי עליך אחי יעקב, אין לנו אפילו כוח להתייאש. מה שנשאר לנו מלבד לברוח או להתבייש, הוא לחכות לנס שיתרחש'. קובי מידן לפחות התנצל פומבית, גפן לא עשה זאת".
על ההחלטה של עיריית חולון להעביר את המופע מתיאטרון חולון שלצד בית יד לבנים לאולם אחר בעיר, אומר אשקורי: "ברור שהאירוע נסגר לפני פרק זמן ולא יכלו לבטל את המופע, אך אני שמח שהזיזו אותו ומקווה שהמופע לא יתקיים בכלל".

אל אשקורי יצטרפו הערב חברים מהעמותה ואזרחים נוספים. "אנו נביע מחאה שקטה עם דגלי ישראל, נדליק נרות זיכרון ונישא דברים. אם מבקרים יפנו אלינו, נסביר להם את מהות ההפגנה אך לא נתעמת איתם. נשמח שיהונתן גפן ידבר איתנו. גם כתבתי בדף הפייסבוק שלו והודעתי לו על ההפגנה. אם יתנצל פומבית, נשקול לא לקיים אותה. אנו מקווים שהמסר יועבר, שלא נאפשר פגיעה בכוחות הביטחון. אנו לא בעד סתימת פיות, אנחנו חיים במדינה דמוקרטית וחופשית אך צה"ל והמשטרה הם מעל הכל, ולא נאפשר פגיעה בהם".

עוד באותו עניין:

הלחץ הכריע: מופעו של יהונתן גפן לא יתקיים בבית יד לבנים

 

 

תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. ליי

    הגיע הזמן שהעם יצא לרחובות ויגנה את כל ההזויים כדוגמת יהונתן ובנו המכוער ושמחפשים פרסום על ידי פרסום שטויות מי שלא טוב לו במדינת ישראל מוזמן לארוז את עצמו וללכת וחא לתת לו במה והופעה וכמו שהערבים אומרים לכו לסיטין דאייע ובעברית שישים עזאזאלים

  2. הייתי שם

    בכתבה כתוב שהצהרת שאתם מתכוונים להפגנה שקטה. בפועל עמדת שם עם קומץ אנשים וחפרת במגפון בקולי קולות. שעתיים וחצי ברצף. לא פלא שהשכנים ביקשו שתפסיק. גם הווליום. גם התוכן. שעתיים וחצי!. זו לא היעתה הפגשה. זה היה מופע יחיד של מי שמחפש תשומת לב.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר