ל"ג בעומר
ל"ג בעומר

השטחים הפתוחים נעלמים: איפה אפשר להדליק מדורות בחולון?

כתוצאה מהבנייה הרבה באזור, כל מגרש ריק הופך ליעד מבוקש להדלקת מדורה בליל ל"ג בעומר. אז איפה בכל זאת אפשר?

פורסם בתאריך: 1.5.18 16:06

החיפוש אחרי מקום מתאים ובטוח להדלקת מדורה בל"ג בעומר הפך בשנים האחרונות למלאכה מורכבת בערים הגדולות בישראל. ב-20 השנים האחרונות הצטמצמו השטחים הפתוחים בחולון בצורה ניכרת. כך, כיום שכונות רבות מרוחקות מרחק רב משטח בטוח להדלקת מדורות וכל מגרש ריק הופך ליעד מבוקש בליל ל"ג בעומר במיוחד עבור האזורים הבעייתיים ביותר כמו מרכז חולון הישן.

עד לפני עשור, רוב המדורות של תושבי חולון הודלקו באזור החולות שעליהם נבנו רבי הקומות של שכונת ח'300 ובמיוחד בשדרות גולדה מאיר. שטח זה היה נוח עבור רוב תושבי חולון בעקבות העובדה ששכן במרכז הגיאוגרפי של העיר והיה קרוב אל רוב האזורים. כתוצאה מהבנייה הרבה באזור שהתרחשה בעיקר בעשור האחרון, השטחים הפנויים הלכו ונסוגו דרומה אל העבר השני של שדרות מנחם בגין.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

כיום, רוב המדורות מתקיימות בחולות דרום חולון שמדרום לשכונות קריית שרת וח'300 וממזרח לקריית רבין ולקריית בן גוריון. נקודות נוספות שמתאימות למדורות הן שטח ניקוז מי השטפונות שצמוד למדיטק, רצועת העפר שחוצצת בין שכונת מפדה לאזור התעשיה, כמו כן גם בתוך שכונת ח'300 עצמה שבה נמצאים עדיין מגרשים ריקים שטרם נבנו עליהם בניינים.

צמצום השטחים הריקים רק יגדל בשנים הבאות עם יישומה בפועל של תכנית ח500, מה שלא יטיב כל כך עם מדליקי המדורות. ייתכן כי בשלב מסוים לא יהיה מנוס מלהפחית את כמות המדורות בחולון ולאחד אירועים, מה שעשוי גם לתרום להפחתת זיהום האוויר.

קיראו עוד באותו עניין:

סיירי המדורות יפעלו בחולון: "נוודא שאף חתול לא מושלך לאש"

ל"ג בעומר בלי מדורות ובלי עשן? יוזמה חדשה של עיריית חולון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר