הכרזה המבשרת על כנס ההתעוררות
הכרזה המבשרת על כנס ההתעוררות

הרב אליעזר ברלנד מגיע שוב לחולון וההפגנה בפתח

המתנגדים לרב ברלנד בחולון מתכננים להפגין שוב ולמנוע את הופעתו: "אין מקום לעבריין מין מורשע בעירנו"

פורסם בתאריך: 20.8.18 17:00

המודעות שנתלו ברחבי חולון והודיעו על הגעתו ל"כנס התעוררות לקראת חודש הרחמים והסליחות" של הרב אליעזר ברלנד עוררו מחאה גדולה ובעקבותיה מתוכננת הפגנה נגד הופעתו של הרב בחולון.

ביום חמישי הקרוב, 23 באוגוסט (21:00), כך על פי הפרסומים, יגיע הרב אליעזר ברלנד לחולון, לעצרת סליחות בפארק הפילבוקס. במקביל, מתוכננת הפגנה של מתנגדי ומתנגדות הרב.

כזכור, בשנת 2012 טען אחד מחסידיו של הרב ברלנד, נחמן שלום, כי ראה אותו במצב אינטימי עם אישה מבנות קהילתו. כמה חודשים לאחר מכן עצרה המשטרה שניים מבני הקהילה לאחר שהיכו את החסיד שחשף את הרב. במרץ 2013 טענו נשים אחדות שסבלו הטרדה מינית מהרב. עם חשיפת הפרשה, עזב הרב ברלנד את ישראל. לאחר שעבר בין כמה מדינות, הוסגר לישראל.

ב-17 בנובמבר 2016 הורשע הרב בבית משפט השלום בירושלים במסגרת עיסקת טיעון בשתי עבירות מעשה מגונה ובעבירה אחת של תקיפה. במסגרת העיסקה נמחקו שתי עבירות נוספות של מעשים מגונים בחסידותיו ובהמשך גזר עליו בית המשפט 18 חודשי מאסר, בהתאם לעיסקת הטיעון.

במהלך שהייתו בכלא אובחן כחולה בסרטן המעי הגס. ב-3 באפריל 2017 החליטה ועדת השחרורים על שחרורו למעצר בית במלונית הסמוכה לבית החולים הדסה, בשל מצבו הרפואי. ב-24 במאי 2017 הוא שב לביתו תחת הגבלות ומאז הוא מופיע בכנסים שונים ברחבי הארץ כשברקע מתנגדיו מלווים אותו בכל צעד בהפגנות ומחאות.

אין זו הפעם הראשונה שהרב ברלנד מופיע בחולון ומעורר מחאה. כאשר הופיע באולמי המוזאון להדלקת נר חנוכה ראשון בדצמבר 2017, התלוותה לכנס הפגנה שלוותה בעימותים מילוליים שכמעט גלשו לעימותים פיזיים. המשטרה הפרידה אז בין הניצים.

כעת מתנגדיו שוב מתארגנים להפגנת נגד ואומרים: "עבריין המין המורשע ״הרב״ אליעזר ברלנד, מתכנן לפלוש לעירנו חולון לעצרת סליחות בפארק הפילבוקס בחולון. בואו לתמוך בנפגעות הרבות ולהביע את מחאתנו שאין מקום לעבריין מין מורשע בעירנו חולון". עוד הם מוסיפים: "מי שלא יודע, הוא לא סתם עבריין מין, הוא מנהיג כת. סיפור מאוד קשה שחשוב להילחם נגדו בכל הכוח".

בעמותת כ"אייל תערוג", המייצגת את הרב ברלנד, בחרו שלא להגיב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר