חולדה

צפו: החולדות מכות שוב בחולון – מי ישים לזה קץ?

החוק היבש מטיל את האחריות להדברת מזיקים בשטחים פרטיים על התושבים, אבל כל עוד העירייה לא תפעל בנחישות בשטחים הציבוריים, ימשיכו החולדות להתרבות גם כאן וגם שם

פורסם בתאריך: 12.9.18 18:52

האם חולון שוב סובלת ממכת חולדות ברחבי העיר? בשבוע האחרון החלו להגיע למערכת תלונות רבות על נוכחות של חולדות במרחב הציבורי ובמרחב הפרטי, זאת לאחר שאשתקד היה גל תלונות דומה שדווח ב"השקמה-חולון".

על פי החוק היבש, על העירייה לדאוג להדברת חולדות ומזיקים בכלל בתחומי המרחב הציבורי. כאשר המכרסמים הללו מופיעים בשטחים פרטיים כמו בנייני מגורים, בתים פרטיים או עסקים, האחריות לטיפול בבעיה נופלת על הדיירים והבעלים. אולם, לטענתם של תושבים ברחובות דב הוז ובסוקולוב, מכת החולדות היא עירונית וכיוון שהעירייה, לדבריהם, אינה מטפלת בבעיה ואינה מדבירה את האזורים הציבוריים, החולדות מתרבות גם אל השטחים הפרטיים.

צפו בחולדה לאור יום בבניין מגורים ברחוב דב הוז: 

נורית המתגוררת ברחוב סוקולוב אומרת: "מבנה הבניין שלנו ישן ורוב הדיירים הם מבוגרים ועולים חדשים ובשבועות האחרונים החלו להופיע חולדות גם ברחוב וגם בשטח הבניין. נתנו קריאות למוקד העירוני אך הקריאה נסגרה כבר יום למחרת. כששאלנו, למה היא נסגרה, התשובה שקיבלנו היתה שלא נצפו חולדות.  אנחנו לא התייאשנו ושלחנו תמונות אך לשווא. במוקד מדווחים שהקריאה נסגרה והחולדות ממשיכות להגיע".

אביבית שגרה בדב הוז מספרת: "כשראינו בפעם הראשונה חולדה בחדר האשפה, נורא נבהלנו והזמנו מדביר באופן פרטי. לאחר ההדברה הסביר לנו המדביר שאמנם החולדות שיאכלו מן הרעל ימותו בשלב הראשון, אך כל עוד העירייה לא מבצעת הדברה במרחב הציבורי, דבר לא יעזור. לכן, פנינו לעירייה ושם מסרו שהם אחראים על השטח שמחוץ למבנה ומדבירים באופן נקודתי. בינתיים אנו מוציאים מאות שקלים על הדברה אצלנו בבניין וכל עוד העירייה לא מבצעת את תפקידה, אנחנו נאלצים לבזבז מאות שקלים ולאף אחד לא אכפת".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בשבועיים האחרונים התקבלו כמה פניות מתושבים על הימצאות חולדות ברחוב סוקולוב ובשדרות דב הוז. מדביר שיצא לשטח הציבורי לשם בדיקת הפניות, איתר מחילות בחלק מהמקומות והטמין בהן שקיות האכלה עם רעל בתוכן. יש לציין כי מרגע שהמכרסמים אוכלים את הרעל עוברים כשבעה עד עשרה ימים עד להשפעה ומות המכרסם.

"כאשר המרחב הציבורי ו/או הפרטי אינו נקי ומצוי בו מזון זמין – כפי שניתן לראות בסרטון שבכתבה שצולם במרחב הפרטי, המכרסמים יעדיפו אותו על פני שקיות ההאכלה, לא תהיה כל השפעה להדברה ולא ניתן יהיה למגר את התופעה.

"העירייה אחראית לטיפול במכרסמים במרחב הציבורי בלבד ולכן, על מנת שהטיפול יהיה יעיל הוא חייב להתבצע במקביל גם במרחב הפרטי, באמצעות ועדי הבתים, תוך הקפדת התושבים על שמירת הניקיון כל העת, בדגש על חדרי האשפה, הימנעות מהשארת שאריות מזון וביצוע פעולות הדברה במידה שנמצאו בחצרות מחילות".

קיראו עוד באותו נושא: 

חולון מוכת חולדות ובעירייה לא שמעו על "חוק המדביר החדש"

סרט אימה בקולנוע רינה: חולדות מציפות את השכונה

החולדות ב"אגרובנק": אמהות מבועתות פנו בעצומה לעירייה

תגובות

3 תגובות
  1. חולדה

    גם ברחובות ראש פינה חנקין וההסתדרות החולדות נמצאות בכמויות ואפילו מגיעים לקומות גובוהות עי טיפוס בצנרת !!
    העיריה חייבת לקחת אחריות בעניין ! פשוט טרוף מה שהולך בעיר

  2. ליה

    חחחחחח מה זאת אומרת מי ישים לחולדות סוף?? כמובן מוטי אסון שלא השאיר חלה טובה אחת בעיר הרס בשיטתיות כל דבר טוב בעיר לא ברור חמה הוא שוב רץ לראשות העיר דיי הרסת כל מה שהיה טוב סיימת את תפקידך אההה והחוברת שעליה בזבזת את כספינו הלכה לפח עם הכסף שלנו אז יאללה מוטי לך הביתה שלום ולא תודה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר