עובדי התרבות בחולון הפגינו מול משרד האוצר: "כחלון, אמרת שיש לך מילה". צפו:

העובדים טוענים כי הממונה על השכר באוצר מעכב מאז מאי את אישור טיוטת ההסכם הקיבוצי עליו הסכימו העובדים, הנהלת החברה העירונית לפיתוח תיאטרון, מוזיקה ומחול בחולון והעירייה

פורסם בתאריך: 25.3.19 14:21

נציגי 450 מעובדי התרבות בחולון, המאוגדים ב"כוח לעובדים",  הפגינו אתמול (ראשון) מול משרד האוצר בירושלים בדרישה להפסיק לעכב את חתימת ההסכם הקיבוצי עליו הסכימו בחודש מאי האחרון. טיוטת ההסכם הקיבוצי, עליה הסכימו העובדים, ההנהלה והעירייה, ממתינה לאישור על שולחנו של הממונה על השכר באוצר מחודש מאי 2018. בינתיים, הספיקה מועצת עיריית חולון לאשר פה אחד את העברת רוב התקציב הדרוש למימוש ההסכם, אך האוצר טרם אישר את המהלך.


עובדי החברה העירונית לפיתוח תיאטרון, מוזיקה ומחול בחולון חשבו כי הפתרון להסכם הקיבוצי שלהם קרוב. לאחר שלוש שנים של מאבק, כפי שפורסם הגישו את הטיוטה לאישור האוצר לפני כמעט שנה, במאי 2018, ומאז הכל תקוע. הם הגיעו להסכמות על כלל הצדדים והמתינו לאישור של משרד האוצר על מנת לממש את ההסכם, אך נראה כי המאבק שלהם רחוק מלהסתיים.
אתמול, כאמור, הפגינו נציגי עובדי התרבות בחולון מול משרדי הממונה על השכר במשרד האוצר כאשר במקביל למחאות העובדים התקיימה פגישה בין נציגי האוצר וההנהלה שתוצאותיה עדיין לא התבררו. העובדים הטיחו את האשמה בשר האוצר משה כחלון וצעקו: "כחלון, הבטחת לנו לפני שבועיים שאתה תחתום על ההסכם. אמרת שמילה שלך זה מילה – והבטחות צריך לקיים".

חברת ועד העובדים עינב בכר אמרה: "מ-11 במאי 2018 אנחנו מחכים שהאוצר יאשר את ההסכם שלנו. אנחנו לא יודעים למה זה לא קורה כי משרד האוצר ממדר את נציגות העובדים מהפגישות. במשך כמעט חצי שנה לא שמענו מילה מהאוצר, אף אחד לא התייחס, לא אל הפניות של העובדים ולא אל הפניות של ההנהלה. רק חצי שנה אחרי שהגשנו את הטיוטה, משרד האוצר החל להזיז עניינים ולקבוע פגישות עם ההנהלה, אך פגישה אחרי פגישה ואנחנו רואים שלא קורה הרבה.

 

"משרד האוצר לא מוכן לשתף אותנו בפגישות", המשיכה. "עלינו לירושלים כי היתה שם פגישה בין האוצר להנהלה, טרם עודכנו בתוכן הפגישה, אבל רצינו להראות נוכחות. לא הגיוני שאנחנו מחכים כמעט שנה לאישור הסכם סטנדרטי של 14 עמודים. התפרצנו לפני שבועיים גם לכנס של שר האוצר בחולון, שהבטיח כי הוא יחתום על ההסכם. בינתיים עברו שבועיים מאז שהיה פה בחולון. אנחנו לא מתעסקים בפוליטיקה, הוא הבטיח לטפל בהסכם שלנו וזה עוד לא קרה. אנחנו סיימנו לשבת בשקט ולחכות שמשהו יקרה".

מוועד העובדים נמסר: "לא ייתכן שבמשך כמעט שנה פקידי האוצר נוהגים בזלזול מתמשך כלפי 450 עובדים שבינתיים ממשיכים לעבוד בתת תנאים. שר האוצר כחלון הבטיח לנו מול המצלמות שיטפל בהסכם שלנו – הגיע הזמן שהוא יקיים הבטחות".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר