מים עכורים. מהברז לבקבוק
המים העכורים בחולון

מה זה חום-צהוב וזורם מהברז בבית?

תושבים מחולון מתלוננים שכבר שלושה חודשים זורמים מים עכורים בברזי הבתים | תאגיד מי שיקמה: "עד שצנרת המים בכל הקומפלקס לא תחודש, הדיירים ימשיכו לסבול ממים חלודים"

פורסם בתאריך: 10.4.19 16:04

דיירים ברחוב שמריהו לוין מתלוננים כי בשלושת החודשים האחרונים יוצאים מעת לעת מים עכורים מהברזים בבתיהם. מהו הגורם לבעיה ומה טוענים בתאגיד המים "מי שיקמה"?

עבור תושבי רחוב שמריהו לוי בשכונת רסקו ב' מים עכורים עם חלודה הזורמים מברזי הבית היא דבר שבשגרה. הם מספרים לנו כי מדי מספר ימים זורמים מהברזים בבתיהם מים עכורים, לפעמים צהובים ולפעמים חומים, והם אובדי עצות.
"כבר שלושה חודשים שיוצאים מברזים אצלי בבית מים עכורים ואני לא יודעת מה לעשות", אומרת דיירת בבניין מספר 23 ומוסיפה: "פניתי לעירייה והם פנו אל תאגיד המים 'מי שיקמה'. הם החזירו תשובה שהבעיה בצינורות הבניין, אז הבאתי אינסטלטור שבדק את הצינורות ואמר לי שהבעיה היא לא כאן אלא שזו בעיה אזורית. אני כבר לא יודעת מה לעשות. אם זה קורה בכמה בניינים, לא יכול להיות שזו בעיה שלנו".
דיירת מבניין מספר 25 מספרת סיפור דומה: "כבר תקופה שיוצאים אצלי מהברזים מים צהובים. לפעמים אני צריכה להשאיר את הברז פתוח למשך כמה זמן עד שייצאו מים נקיים, זה גורם לבזבוז מים". שכנתה מצטרפת ואומרת: "גם אצלנו לפעמים יוצאים מים מלוכלכים מהברזים". דייר בבניין מספר 27: "בתקופה האחרונה התחילו לצאת אצלי בבית מים מלוכלכים, בברזים של המטבח והאמבטיה. ירדתי למטה ופתחתי את הברז של החניה וראיתי שגם משם יוצאים מים כאלה".
לפני כחצי שנה התלוננו גם תושבים משכונת אגרובנק על כך שיוצאים מים עכורים (חומים) מהברזים שלהם. מתאגיד מי שיקמה נמסר אז כי הסיבות לכך הן הצנרת הישנה של הבניינים. כעת נשאלת השאלה, האם גם כאן הסיבה ליציאת המים המלוכלכים היא בגלל צנרת לא טובה בבניינים או שמה מדובר בבעיה בתשתית המים העירונית?

מים עכורים. מהברז לבקבוק

מתאגיד מי שיקמה נמסר בתגובה: "מערכת המים של העיר חולון ניזונה ממערכת המים הארצית של חברת מקורות בקו ירקון מערבי. מי השתייה נבדקים הן על ידי מקורות והן על ידי התאגיד, אשר מנטר אותם באופן רציף ושוטף ע"י חיישנים המתריאים בזמן אמת על כל בעיה במים. המערכת שולחת התראה למערכת הממוחשבת וכן לטלפונים הניידים של בעלי תפקיד מרכזיים בתאגיד על כל חריגה באיכות המים.
"במקביל, על פי הנחיות משרד הבריאות, מבוצעות דגימות מים שוטפות ברחבי חולון המועברות ישירות למעבדות משרד הבריאות לצורך בדיקה ואבחון. אספקת המים לבתים עוברת בצינורות המים של התאגיד אשר עשויים פלדה, עם ציפוי בטון פנימי וזאת על פי תקני האיכות הגבוהים ביותר בתחום, כך שלא ייתכן שחלודה תגיע מהצנרת העירונית.



"מבדיקה במוקד, מהכתובות שצוינו, נפתחו בשלושת החודשים האחרונים ארבע פניות – כולן מאותם פונים. המדובר בקומפלקס של שלוש כניסות אשר נבנה על ידי קבלן אחד והם בעלי צנרת משותפת. בכל אחת מהפניות הגיע התאגיד וביצע דיגום ברשת הציבורית המזינה את בית הפונה ונמצא כי איכות המים המסופקים עמדה בכל אמות המידה של משרד הבריאות ורשות המים. גם בדיגום שבוצע בעקבות פנייתכם תוצאות הדיגום של המים המסופקים ברשת הציבורית יצאו בהתאם לקריטריונים אלו.

"המכנה המשותף לכל הפניות הינו שמדובר בדיירי בניין משותף בעל מספר כניסות עם צנרת משותפת ואין מדובר בבעיה אזורית, כפי שטען בעל המקצוע שהוזמן על ידי הדיירים. עכירות וחלודה במים יכולים לנבוע ממספר גורמים: צנרת ישנה וחלודה; מסנן שלא נוקה תקופה ארוכה; דוד שמש חלוד. האחריות על תיקון/ החלפה של הצנרת הפרטית / דוד שמש, הינה על בעלי הבית.

"בעיית החלודה קיימת בבניינים ישנים שלא הוחלפה בהם הצנרת מעולם או שבוצעה בהם החלפה חלקית רק של הצנרת הדירתית, ללא החלפה של הצנרת המשותפת, או שבוצעה בהם החלפה חלקית של הצנרת המשותפת כדוגמת חנוכיית מדי המים. כך נוצר מצב שבו שאר צנרת הבניין נשארה ישנה וחלודה. עד שצנרת המים בכל הבניין לא תחודש, דיירי הבניין ימשיכו לסבול ממים חלודים ועכורים. חשוב להדגיש כי תאגיד המים אחראי על פי חוק על צנרת המים עד למד המים הראשי. התאגיד בדק וימשיך לבדוק כל תלונה שתתקבל בנושא איכות המים על פי פניות מוקד ולגופו של עניין. לא יכול להיות שהמים יהיו עכורים בבית אחד ו/או רק בדירה אחת, בעוד שבשאר הבניינים ברחוב/באזור איכות המים תקינה".

עוד נמסר בתאגיד המים כי "ישנם מקרים כמו המקרה הזה שבהם לכאורה נדמה כי מדובר בשלושה בניינים שונים ונפרדים אשר יכולים לכאורה להעיד על בעיה אזורית אך בפועל מדובר על חיבור מים אחד מהרשת העירונית ותשתית פרטית משותפת אחת. בכל הבדיקות שביצענו בקווים העירוניים, נמצאו מים צלולים וראויים לשתייה ובעלי ערכים התואמים את דרישות משרד הבריאות".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עיר מוזנחת, אני לא מבין על מה מוציאים כאן את הכסף, על עדלויאדות ושאר ירקות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר