תאונת אופנוע. אילוסטרציה
תאונת אופנוע. אילוסטרציה

"התלמידים שלי עוברים טסט ויוצאים לקרב"

תאונות אופנוע גבו בימים האחרונים את חייהם של מספר רוכבים, בהם שני תושבי חולון. המורה לנהיגה מתי אנג'ל מסביר את הסיבות לריבוי תאונות

פורסם בתאריך: 24.4.19 16:20

תאונות אופנוע קטלניות גבו בימים האחרונים את חייהם של שני תושבי חולון. אירועים אלה מצטרפים לרשימה ארוכה של תאונות קטלניות שבהן היו מעורבים רכבים דו גלגליים. על פי נתוני אור ירוק, בשנת 2018 נהרגו בתאונות אופנוע בכבישי ישראל 30 איש. זאת אמנם ירידה לעומת שנת 2017, במהלכה היו 42 הרוגים, אך זה עדיין נתון מדאיג ביותר, בייחוד בקרב משפחות האופנוענים.
בסוף השבוע האחרון נהרג בכביש 431 אלמוג בנדלק ז"ל בן ה-24 שנפגע ממכונית בעת שרכב יחד עם חברתו על אופנוע. בתאונה נפצעו חברתו באורך בינוני ונוסעת הרכב באורך קל. מותו היכה בהלם רבים מן מכריו. אחיו אף פרסם פוסט מצמרר בפייסבוק בו ביכה את לכתו בטרם עת.


פחות מ-48 שעות לאחר מכן רוכב אופנוע, תושב חולון כבן 50, נהרג בתאונת דרכים שאירעה כתוצאה מפגיעת רכב בכביש 20 לדרום סמוך למחלף דב הוז. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים איכילוב בתל אביב במצב קשה עם חבלת ראש כשהוא מורדם ומונשם. מאחור יותר נקבע מותו בבית החולים.
אתמול (שלישי) לפנות בוקר נהרג רוכב אופנוע בן 23, כתוצאה מפגיעת רכב בסמוך למחלף משה דיין בין כביש 431 לכביש 20.
מתי אנג'ל, מורה לנהיגה (על רכב ידני ואוטומט) זה שמונה שנים בחולון, אומר על ריבוי התאונות בהן מעורבים אופנועים: "לנסוע היום על אופנוע בכבישים בישראל זו סכנת חיים אמיתית, מהרגע שהרוכב עולה על האופנוע. מספיק שהרכב נוגע קלות באופנוע, הוא יכול לעוף בקלות, הבן אדם מאבד את שיווי המשקל ונמרח על הכביש. גם אם הוא פגע בשלט – זה גזר דין מוות. הם חשופים לכל, לבורות, לתשתיות רעועות, לשמנים על הכביש ועוד גורמים חיצוניים שעלולים לגרום לרוכב אופנוע לצאת משיווי משקל ולהיפגע.
עם זאת מדגיש אנג'ל כי גם לאופנוענים אחריות על ריבוי התאונות: "הם לא נזהרים על הכביש, הם נוסעים איך שבא להם. האופנוענים חותכים את הנהגים, עוקפים ומסכנים אותם ואת עצמם כל הזמן. הם מפתיעים את הנהגים בכביש ולפעמים אתה לא רואה אותם וזה מאוד מסוכן, אבל הם בשלהם. לפעמים זה נראה כאילו רוכבי האופנוע ממש מתאבדים על הכביש, כמו גם הולכי הרגל למיניהם שמדברים בפלאפון. גם  האופנוענים הרבה פעמים שקועים בכל מיני דברים רק לא בנהיגה, ומסכנים את עצמם".
יש לציין כי הוצאת רשיון לאופנוע מתחילה בגיל 16 ומשתנה מאופנוע לאופנוע (גודל מנוע). "הגיל הצעיר שבו אפשר להוציא רשיון לאופנוע לצד המספר המועט של השיעורים שישי לקחת כדי להוציא רשיון הם מתכון לאסון", אומר אנג'ל. "הם לא לומדים מספיק ויוצאים לכביש וזו התוצאה. בכלל, כל תרבות הנהיגה הישראלית צריכה להשתנות. אני מרגיש שאחרי שהתלמידים שלי עוברים טסט הם יוצאים לקרב".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

3 תגובות
  1. LYDIA Baer

    מורה נהיגה יושבים על יד התלמידים וכותבים בפלהפון במקום לראות איך התלמידים נוסעים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא נכון האופנועים לא מהווים איום לרכבים לכן חותכים אותם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר