מים עכורים. מהברז לבקבוק
המים העכורים בחולון

האם נמצא המקור למים העכורים בברזים בחולון?

ממצאים חדשים מגלים תמונה רחבה ומדאיגה יותר בכל הנוגע למים שיוצאים לכם מהברזים

פורסם בתאריך: 14.5.19 14:56

משרד האנרגיה הקים ועדה כדי לבחון את פעילות מתקני ההתפלה בארץ, זאת לאחר שפורסם כי איכות התפלת המים במתקן שורק לא עומדת לכאורה בתקן שנקבע במכרז. לפני מספר ימים דיווח ליאור גוטמן בעיתון "כלכליסט" כי גם במתקן התפלת המים בפלמחים התגלו הפרשי מליחות במי השתייה, עם סטייה של עשרות אחוזים בהימצאות כלורידים. האם תושבי חולון אשר התלוננו על חלודה במים אכן צדקו כשאמרו שמדובר בבעיה אזורית? אבנר חרמוני, מנכ"ל מתקן ההתפלה בפלמחים, אישר את ממצאי החריגות ומסר ל'כלכליסט" כי: "ממצאי בדיקת רשות המים הועברו לחברה בחמישי בערב. הממצאים נמצאים בבדיקה של החברה. מדובר ברמות חריגה מינוריות של כלוריד ללא השפעה על איכות המים".



בחודשים האחרונים דיווחו לא מעט תושבים משכונות שונות בחולון על מים עכורים, היוצאים מן הברזים שבבתיהם, כפי שפורסם כאן, ב"השקמה חולון". כך למשל, בחודש ספטמבר האחרון סיפרו תושבי שכונת אנגרובנק על מים חומים היוצאים מברזיהם כבר תקופה ממושכת.

יוסף אשר, המתגורר בשכונה סיפר: "אנחנו פותחים בברזים ובמקלחת את הברז וזורמים מהם מים עם חלודה. אחרי שהתקשרנו למי שיקמה לברר, וקיבלנו את התשובה: 'תנו למים לזרום עד שתיעלם החלודה'. בנוסף, אמרו לנו במי שיקמה כי הבעיה אצלנו בבניין, אבל זה לא ייתכן כי הצנרת אצלנו חדשה".

סימה המתגוררת ברחוב אוסישקין סיפרה כי "בהתחלה נכנסתי לשירותים וחשבתי שאחד הילדים לא הוריד את המים, אך כשהורדתי את המים גיליתי שהם עדיין חומים. כל כך התאכזבתי עד שהילדים באו לחופשה, הם הולכים להתקלח אצל חברים ואני נותנת להם לשתות מסירים".

בתאגיד מי השקמה שבו והסבירו בעקבות התלונות כי תופעת המים עם חלודה נפוצה בעיקר באזורים שבהם נעשה  שיפוץ לצנרת המים או במקרים שבהם הצנרת ישנה וחלודה, כפי שפורסם כאן. כמו כן, בסיור של נציגי תאגיד מי שקמה בשכונת אגרובנק, הוסבר לתושבים שהתלוננו כי מקור הבעיה הוא בצנרת ישנה וחלודה ואף נדגמו צינורות מול עיניהם.

כמה חודשים לאחר מכן התלוננו גם תושבי רחוב שמריהו לוין שבשכונת רסקו ב' על בעיה דומה אשר נמשכת כבר תקופה ארוכה. הם סיפרו ל"השקמה חולון" כי המים שיוצאים מהברזים בבתים הם חומים ועכורים. לטענת הדיירים כשפנו לעירייה ולתאגיד המים נמסר להם כי הבעיה נעוצה בצינורות הישנים של הבתים.

אחת הדיירות אף הזמינה אינסטלטור לביתה וזה קבע כי הבעיה היא אזורית ולא מקומית. "פניתי לעירייה והם פנו אל תאגיד המים 'מי שיקמה'. הם החזירו תשובה שהבעיה בצינורות הבניין, אז הבאתי אינסטלטור שבדק את הצינורות ואמר לי שהבעיה היא לא כאן אלא שזו בעיה אזורית. אני כבר לא יודעת מה לעשות. אם זה קורה בכמה בניינים, לא יכול להיות שזו בעיה שלנו".

ואולם, בתאגיד המים שללו את האפשרות כי הבעיה היא אזורית ואמרו כי "אספקת המים לבתים עוברת בצינורות המים של התאגיד אשר עשויים פלדה, עם ציפוי בטון פנימי וזאת על פי תקני האיכות הגבוהים ביותר בתחום, כך שלא ייתכן שחלודה תגיע מהצנרת העירונית".

כעת, בעקבות הפרסומים של הימים האחרונים בדבר החריגות באיכות המים המתפלים של שני מתקני ההתפלה בשורק ובפלמחים, עולה השאלה האם אכן מקרי החלודה במים הרבים בחולון נעוצים בצינורות הפנימיים בבניינים.

"החיים שלנו הופכים להיות להפקר", אמרה בראיון לגלי צה"ל תושבת אנגרובנק רחלי מהגר, "כשאתה נכנס למקלחת נשפכים וזורמים עליך מים חלודים, הפנים מגרדות לך והשיער הופך להיות קשה. כשאני שותה מים אני מרגישה כאבי בטן איומים".

עוד סיפרה כי לאחר חשיפת הבעיה על ידי "השקמה חולון" לפני כשבעה חודשים, הגיעו אל השכונה נציגי תאגיד המים כדי לבצע דגימות כשבסופן נקבע כי המים הזורמים בצינורות הראשיים הם נקיים וראויים לשתייה, וכי הבעיה היא בצינורות הבניינים. "עד השבוע הזה המים היו עכורים בצבע חלודה. אבל פתאום משהו השתנה והמים הפכו להיות יותר לבנים", הוסיפה.

מתאגיד מי השקמה טרם התקבלה תגובה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר