שטח החניה שעליו נאבקים התושבים
שטח החניה שעליו נאבקים התושבים

תושבי בן גוריון מתנגדים להקמת ביה"ס במקום חניון: החלו בגיוס כספים לעו"ד

העירייה מתכוונת להפוך מגרש חנייה למוסד לחינוך מיוחד. "לא נותר לנו אלא להגיש צו על תנאי", אמר אחד ממובילי המאבק

פורסם בתאריך: 22.9.19 12:40

תושבי רחוב משעול השוהם שבקריית בן גוריון מחריפים את המאבק נגד כוונת העירייה להקים מוסד חינוכי על חשבון שטח המשמש כמגרש חניה. "לא נותר לנו אלא להגיש צו על תנאי", אמר ממובילי המאבק, מאיר גלעדי.

הנהגת התושבים החלה בגיוס כספים לשכירת עו"ד על מנת לפתוח בהליכים משפטיים, ופתחה חשבון פייבוקס ייעוד לתרומה עבור התהליך, הם מבקשים מכל תושב מאה שקלים. "לא נותר לנו אלא להגיש צו על תנאי ולמטרה הזו אנחנו אוספים כסף. יש לנו 20 ועדי בניינים שמשתתפים באיסוף הכסף ואנחנו מקווים להגיע אל כל התושבים בקריה כדי שיוכלו לתרום", הוסיף גלעדי.



העירייה מסרה כי תקים על שטח מגרש החניה וגני הילדים הסמוכים לו בית ספר לחינוך מיוחד – כך פורסם בהשקמה חולון. מגרש החנייה עתיד להתבטל, ובתגובה תושבי הרחוב הביעו התנגדות ואף פרסמו הודעה אשר עוררה מחלוקת וזעם בקרב רבים, בהם ראש העירייה מוטי ששון וראש הנהגת ההורים. לאחר מכן התקיימה פגישה בין נציגי התושבים וראש העיר במציאת פתרונות. יחד עם זאת, לא הגיעו הצדדים להסכמה כלשהי.

לדבריו של גלעדי, "מאז חסימת מגרש החניה שברחוב שמחה ארליך, התעצמה מצוקת החנייה בתוך השכונה וכמו כן החלו להיווצר עומסי תנועה בשעות הבוקר. יש הרבה יותר פקקים וחונים על האי תנועה בימי שישי וזה גורם לסכנה". גלעדי הוסיף כי "המצב הנוכחי עלול לסכן רכבי חירום בגלל הצפיפות". לדעתו יש כמה פתרונות זמניים אשר יכולים להקל במעט על מצוקת התושבים, בהם סבסוד החניון הפרטי במרכז סדאב, "אם העירייה תלך לקראתנו עם סבסוד מסוים למרכז סדאב, יוכלו לחנות שם כ-300 מכוניות, וזה יוכל להקל".

בתוך כך, בתחילת החודש נחסמה דרך העפר שבקצה רחוב שמחה אלריך לכניסת כלי רכב, זאת כחלק מן העבודות לסלילת קו הרכבת הקלה שעתיד לעבור במקום. חלק זה של הרחוב אשר לא נסלל מעולם, הפך ברבות השנים למגרש חניה בפעול, בו חנו עשרות כלי רכב של תושבי האזור. מאז סגירתו טוענים תושבי השכונה כי מצוקת החנייה התעצמה. לדבריהם ביטול מגרש החניה שברחוב משעול השוהם ימית עליהם אסון תעבורתי.

עיריית חולון מסרה כי "השטח המדובר מיועד לבניית מוסד ציבורי על פי הצרכים העירוניים ולא לחנייה ("שטח חום"). מאחר שהעירייה לא סגרה את השטח עד לבנייה, התושבים חנו בו ביוזמתם. אין באזור כל שטח עירוני המתאים להסדרת מקומות חניה נוספים. אין פתרונות קסם לכל כמות כלי הרכב שנמצאת בבעלות התושבים, כאשר כ-80% ממשקי הבית מחזיקים 2-3 כלי רכב. הפתרון בכל הארץ הוא הפחתת מספר כלי הרכב על ידי שדרוג תשתית התחבורה הציבורית ואכן כיום מקודמים פרויקטים תחבורתיים כגון הרק"ל, הנת"צים, סלילת שבילי אופניים ומטרו".

העירייה הוסיפה כי "הנושא של הרחבת מפרצי חניה קיימים תיבדק פרטנית על ידי אגף התנועה ובמידה ויתאפשר –  יוספו מקומות חניה. יצוין, כי עפ"י ההנחיות לתכנון רחובות בערים,  מומלץ לקטוע באמצעות "אוזן" רצף של יותר מ 10 חניות ניצבות. "האוזניים" משמשות בד"כ להעברה ולהתקנת אמצעי תשתיות כגון עמודי תאורה, עצים, מתקני איסוף למיניהם וכו' וגם יכולים לשמש לחניית אופנועים או מתקני אופניים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר