הצפה מרכז סאדאב
הצפה במרכז סאדאב

בעקבות מזג האוויר הסוער: תקרה מתפוררת והצפות במרכז סאדאב

על רקע המחלוקת סביב תוכנית הפינוי-בינוי למתחם, דורשים בעלי העסקים להכיר בו כמבנה מסוכן ולשפץ אותו מהיסוד

פורסם בתאריך: 29.12.19 16:39

בצל הוויכוח בנוגע לתוכנית פינוי בינוי במרכז סאדאב והודעת העירייה כי אין אישורים סופיים, במרכז הוותיק מתמודדים עם ליקויים חמורים ולאחר סוף השבוע הגשום הוצף המרכז המסחרי והתפוררו חלקים מתוך התקרה. בעלי העסקים במקום מזהירים: "חייבים להכריז על המקום כמבנה מסוכן".



הימים האחרונים היו סוערים במיוחד, בהם נרשמו כמויות משקעים גבוהות. הגשמים הרבים חשפו לא מעט מפגעי בטיחות בתוך מרכז סאדאב שברחוב רבינוביץ' בחולון, בהם נזילות מים מתוך התקרה שנכנסו אל תוך החנויות ויצרו שלוליות במרכז עצמו. כמו כן, בעלי עסקים חוששים מכך שהמבנה הישן מתפורר בחלקים מסוימים.

"המבנה הזה הוא בן 30 שנה. צרכים לשפץ אותו והוצגה לפני מספר חודשים תוכנית לשיפוץ", אומר בעל עסק במתחם, "יש כאן בעיה נוספת: המבנה הישן ולא מונגש לבעלי מוגבלויות. כבר שנים שמדברים לבנות כאן מעלית וזה עדיין לא קרה. אספו כסך מרוב בעלי החנויות אבל נשארו כמה שעדיין אל שילמו".

אותו בעל עסק מוסיף כי "יש כאן בעיה חמורה שמים נוזלים מלמעלה ואנשים החליקו פה. רוצים לפנות לעירייה שתכריז על המבנה כמסוכן כדי לחייב את בעלי הנכסים לתקן את הליקויים".

בעקבות חדירת המים הוצפה חנות המסגרות "ראש בראש" שבקומת הקרקע. "אין גג למרכז וכשירדו גשמים פשוט נכנסו מים", מספרת אחת העובדות.

בעקבות המצב בעלי העסקים נוספים טענו כי המבנה חייב לעבור שיפוץ יסודי. כאשר נשאלה השאלה מדוע אם כך הם מתנגדים לתוכנית הפינוי הבינוי, השיבו: "זה לא קשור אחד לשני. המבנה הזה חייב לעבור שיפוץ כי הוא ישן. זה לא אומר שצריך לתת יד לתוכנית לפנות את כל המרכז הזה".

בתוך כך, מחר (שני) בערב צפויה להתכנס אסיפת בעלי העסקים כדי לדון בתוכנית, לאחר שהאסיפה הקודמת פוצצה. בעלי העסקים המתנגדים ליוזמה צפויים מחר להציע את עצמם כוועד החדש. יחד עם זאת, מהוועד הקיים נמסר כי הנושא אינו מוכר לו.

עוד נמסר מהוועד הקיים כי "אנחנו מטפלים בכל מפגע. יחד עם זאת, המבנה דורש שיפוץ ואין מספיק כסף לכך. היו גגונים מסוכנים בתוך המרכז שהוסרו".

מעיריית חולון נמסר בתגובה:  "ליחידת מבנים מסוכנים לא הגיעה כל פנייה בנושא ומתיאור הליקויים עולה, שאין מדובר במבנה מסוכן אלא במבנה הזקוק לתיקון מפגעים שנוצרו עם הזמן, כגון: תיקוני איטום וטיח, סגירת סדקים, צביעה וכו'".

עוד נמסר כי "מדובר בנושאים שהינם באחריות בעלי המבנה הפרטי ולא הרשות המקומית, שאינה יכולה לחייב אותם לבצע זאת".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר