סערת פיטורי מנכ"ל העירייה
יוסי סילמן ומוטי ששון

"זלזול", "חתרנות", "גרם לנזק בעיר": האשמות קשות בין המנכ"ל המפוטר לראש העירייה

יוסי סילמן על מוטי ששון: "אני לא מעריך אותו. הוא מזיק לחולון". מנגד טוענים בסביבתו של ששון: "סילמן רוצה להתמודד על ראשות העיר". "השקמה חולון" על המלחמה בצמרת העירייה והמחליף שכבר מונה לתפקיד המנכ"ל הזמני

פורסם בתאריך: 27.1.20 18:41

"אני לא מעריך את ראש העירייה, הוא גורם נזק לחולון ולזה אני לא מוכן להיות שותף. כל שומרי הסף בעיריית חולון קרסו, ואני לא רציתי להיות שותף יותר למציאות הזו. הפיטורים באו לי בזמן, אני בתחושה של הקלה וסיפוק גדול". כך, בהאשמות חמורות, יוצא מנכ"ל העירייה יוסי סילמן, לאחר שפוטר הבוקר (שני) על ידי ראש עיריית חולון, מוטי ששון.

סילמן פוטר כשלוש שנים לאחר שנכנס לתפקידו, כמחליפה של חנה הרצמן שנאלצה לפרוש לאחר 24 שנים בתפקיד מנכ"לית העירייה. כעת, לאחר הפטורים שגרמו לרעידת אדמה בעירייה, ל"השקמה חולון" כי לתפקיד המנכ"ל הזמני את גזבר העירייה, אמנון ארץ קדושה.



הפיטורים חשפו את המתיחות הגדולה, עד כדי יריבות בין ראש העירייה למנכ"ל. ששון עצמו שומר על שתיקה, מלבד פוסט שהעלה בפייסבוק ובו כתב: "שנותיי בתפקיד ראש העירייה לימדו אותי שוב ושוב כי מוטלת עליי החובה לקבל גם החלטות שאינן פשוטות. הבוקר הודעתי למנכ"ל העירייה, יוסי סילמן, על סיום תפקידו. אני מודע תמיד לכובד המשקל המוטל על כתפיי – ואמשיך לפעול כשרק טובת העיר ותושביה לנגד עיניי ובראש מעיניי".

אבל מקורביו של ששון מספרים כי "סילמן עשה הכל במכוון. כבר עכשיו הוא רוצה להתמודד על ראשות העיר והכל אצלו מתוכנן. הוא רצה להזיק לעיר. הוא עסק ביחסי ציבור במקום בעשייה, במקום לנהל את העיר הוא יצא לרחובות והתחבק עם תושבים. מה שהיה לו הכי חשוב זה שיאהבו אותו".

גורם נוסף, המעורה בפרטים סיפר "השקמה חולון": "ראש העירייה התאפק חודשים רבים עד שקיבל את ההחלטה הקשה הזו מבחינתו".

סילמן עצמו, מתאר מערכת יחסים של חוסר אמון מוחלט, כאשר ברור לשני הצדדים שלא תימשך זמן רב. "ראש העירייה זלזל בי. בשבועיים האחרונים ראש העירייה ואני לא החלפנו מילה", הוא אומר, "גם לפני כן היחסים ביננו היו עכורים. לא הופתעתי מצעדו של ששון והיה ברור לי שהוא יפטר אותי", אומר סילמן ל"השקמה חולון", "במקום לדבר איתי, הוא היה שולח לי כל מיני שליחים. הוא לא דיבר איתי ישירות. הוא חשש ממני, פחד להתמודד מולי. הוא רצה להמאיס עליי את התפקיד עד שאגיע למצב שבו אתפטר בעצמי".

אז למה לא התפטרת?

"כי לא אתן לו את התענוג. אמרתי לעצמי: 'אם הוא רוצה שאתפטר, שיפטר אותי בעצמו'. לכן חיכיתי וזה אכן קרה".

אמרת שראש העיר זלזל בך, איך זה בא לידי ביטוי וממתי זה התחיל?

"כל ההרעה ביחסים ביננו החלה אחרי הבחירות האחרונות, כך שהמצב הבלתי נסבל הזה נמשך יותר משנה. לאט אבל בטוח הוא קיצץ בסמכויות שלי, ביטל החלטות שלי, הורה לעשות דברים אחרת ממה שאני קבעתי וזה הלך והתמשך והחמיר".

איך אתה מרגיש עכשיו ומה אתה מתכוון לעשות?

"אני מרגיש הקלה גדולה. זהו, אני כבר לא שותף למה שמתרחש שם בעירייה כי זה לא לרוחי ולא על דרכי. שלוש שנים עבדתי מבוקר עד לילה ועכשיו אנוח. אל תדאג לי, אמצא מה לעשות ובחולון עוד ישמעו עליי וממני".

למה אתה מתכוון באמירה הזו?

"תחכה בסבלנות. ימים יגידו".

על הדברים האלה אומרים בתגובה מקורביו של ראש העירייה: "השתיקה של מוטי ששון נועדה לשמור על כבודו של מי שהיה מנכ"ל העירייה. זו הסיבה היחידה. ראש העירייה לא ייגרר להשמצות האשמות והטחות. המהלך הזה של הפיטורים עלה למוטי בבריאות. יותר מחצי שנה הוא מבקש מסילמן להתפטר בעצמו כדי לשמור על כבודו של המנכ"ל, אבל סילמן סירב בעקשנות".

אותם מקורבים מוסיפים כי "סילמן התבלבל, הוא עשה בעירייה מה שהוא רוצה כאילו הוא ראש העירייה ולא מנכ"ל שאמור לבצע מדיניות. הוא פוצץ את העירייה בתקנים, מינה עובדים ללא כל צורך והפך החלטות של ראש העירייה".

"כל המהלך הזה מתוכנן מבחינת סילמן", מוסיף גורם המקורב לששון, "סילמן מתכוון להתמודד על ראשות העירייה בבחירות הבאות. יש לו תוכנית ברורה לעבור ולהתגורר בחולון חצי שנה לפני הבחירות ואז להתמודד".



מעיריית חולון נמסר בתגובה לדברים: "אין שופטים אדם בשעת צערו, ותסכולו של מר סילמן מפיטוריו – מובן. אין בכוונת ראש העירייה להתייחס לאמירותיו".

"יש לזכור, כי ראש העירייה מוטי ששון הוא זה שנבחר בהליך דמוקרטי על ידי התושבים רק לפני קצת יותר משנה. ששון מודע תמיד לכובד המשקל המוטל על כתפיו, וימשיך לפעול כשרק טובת העיר ותושביה לנגד עיניו ובראש מעייניו, כאשר חלק מכך – הוא בחירת האנשים המתאימים ביותר לניהול העירייה".

 

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חבל,
    יוסי סילמן עשה עבודה לטובת התושבים.
    הוא קידם הרבה דברים שהוזנחו שנים רבות.

  2. אדלשטיין יוסף

    אכן הגיע הזמן להחליף את ששון כי הוא איש קטן שפוחד מאנשים בעלי שיעור קומה. לא מזמן התבטא בחוצפה שאם זה היה תלוי בו היה סוגר את המכון הטכנולוגי חולון שהוא פאר היצירה של ראש העיר איילון ומקים גנים במקומו. כל ראש עיר אחר היה דואג לקידומו ופירסומו של המכון האוניברסיטאי ולא לדבר על סגירתו. ראו ערים אחרות כגון תל אביב ובאר שבע שידעו למנף את המוסד האקדמי שלהן לביסוסו ומשיכת תושבים לעיר בניגוד לחולון שבינתיים הידרדרה מאז 1995 למקום ה 9 -במיספר התושבים מעיר במקום הרביעי בארץ.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר