צילום: עיריית חולון

אחרי שנים של הזנחה: מבצע ניקיון בבית הקולנוע המיתולוגי – רינה

על אף שמדובר בשטח פרטי, ולצד ההבטחות על בניית משרדים חדשים, החליטו בעיריית חולון לנקות את בית הקולנוע מהערמות האשפה שהצטברו במקום

פורסם בתאריך: 3.2.20 17:14

עיריית חולון ערכה בימים האחרונים מבצע ניקיון רחב בשטח בית הקולנוע הוותיק והנטוש "רינה", במהלכו גידרה את הכניסה אליו. מבצע הניקיון הגיע לאחר שבשנים האחרונות הפך מבנה בית הקולנוע הנטוש למפגע תברואתי.



קולנוע רינה נפתח לפני 55 שנה, והיה אחד מבתי הקולנוע הגדולים והבולטים בעיר. הסרט הראשון שהוצג בו היה "צלילי המוזיקה" בכיכובה של ג'ולי אנדרוז. במהלך שנות ה-80 החלה דעיכה מהמעמדו, כפי שקרה לבתי קולנוע רבים בישראל. בסופו של דבר, בשנת 1992, לאחר 27 שנות פעילות סגר קולנוע רינה את שעריו. סיפורו של בית הקולנוע הובא בהרחבה כאן ב"השקמה חולון".

צילום: עיריית חולון

מאז שנסגר עומד בניין בית הקולנוע נטוש ומלוכלך. במשך שנים נפוצו כל מיני שמועות מה יעלה בגורלו, לפיהן ייהרס הבניין לטובת מגדל משרדים או שישופץ. לפני מספר חודשים אף פורסם כי בשטחו של מבנה בית הקולנוע לשעבר יקום חדר כושר. אך יחד עם זאת סביבתו נותרה מלוכלכת.

צילום: עיריית חולון

 

בעקבות המצב פנתה עיריית חולון מספר פעמים לבעלי הנכס בדרישה לטיפול בניקיון, בהתאם לחוק העזר. משחלף פרק זמן והשטח לא נוקה, דאגה העירייה לבצע זאת בעצמה וכך בימים האחרונים נוקתה הסביבה החיצונית של בית הקולנוע כאשר הכניסה אליו גודרה.



 

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר