כך ייראה רחוב פכמן בתום העבודות. הדמיה: הכשרת היישוב

רבי קומות במקום בנייני רכבת בפיכמן: פינוי-בינוי יצא לדרך I כך זה ייראה:

שני רבי קומות, 26 קומות ו-235 יחידות דיור: צפוי להיחתם ההסכם הסופי בין נת"ע, עיריית חולון ודיירי הבניינים ברחוב פיכמן

פורסם בתאריך: 15.7.20 23:15

לאחר סחבת ממושכת ומאבק משפטי שהוביל לההליך בוררות: היום צפוי להיחתם ההסכם הסופי בין נת"ע, עיריית חולון ודיירי הבניינים ברחוב פיכמן, שיוציא לדרך את פרויקט פינוי-בינוי של חברת הכשרת היישוב, במסגרתו ייהרסו בנייני הרכבת ובמקומם ייבנו שני רבי קומות, זאת במקביל להקמת תחנה של הרכבת הקלה בתוואי הקו הירוק.

לפני שנתיים הוציאה המדינה צו הפקעה לאחד הבניינים במתחם. מדובר היה בבניין ישן בן יותר מ-50 שנה, הכולל 58 דירות בגודל של 60 מ"ר. על פי הצו הבניין אמור היה לחצות לשניים, זאת כששתי כניסות יופקעו. עוד קודם לכן ביקשו דיירי הבניינים לקדם פרויקט פינוי- בינוי, שבמסגרתו ייהרסו הבניינים הישנים ובמקומם יוקמו שני רבי קומות חדשים, בני 26 קומות כל אחד, עם 235 יחידות דיור. צו ההפקעה פגע בהיתכנות של ביצוע הפרויקט מאחר שכלל הריסה חלקית של המתחם.

בעקבות כך, יצאו בעלי 58 הדירות המופקעות להליך משפטי באמצעות עו"ד צדוק צדיק, אשר הוביל בהמשך להליך בוררות מול המדינה. בסיום התהליך הוסכם על מימוש תוכנית פינוי- בינוי לכל המתחם ברחוב פיכמן, תוך מתן פיצויים עבור הדירות המופקעות. במאי אשתקד חתמו ראש עיריית חולון, מוטי ששון ומהנדסת העיר, מימי פלג, על מיזם פינוי-בינוי בשטח הבניינים, מה שפתח את הדרך ליישומו.

היום (חמישי) בשעות הצהריים, צפוי להיחתם ההסכם הסופי, ובכך יצא לדרך הפרויקט במתחם. במעמד החתימה צפוים לקחת חלק ראש העירייה מוטי ששון ונציגי חברת נת"ע, חברת הכשרת היישוב והדיירים.



הפרויקט כולל בנייה של 235 יחידות דיור בשני מגדלים חדשים בני 26 קומות, על ידי חברת הכשרת היישוב, זאת במקום 116 יחידות הדיור הקיימות היום בבניין הרכבת. עוד במסגרת התוכנית: יוקמו במפלס הרחוב חנויות ומבני ציבור, וכ-1,200 מ"ר יוקצו עבור שטחים ציבוריים לצד הרכבת הקלה שתעבור ברחוב פיכמן.

צומת פיכמן-ההסתדרות כיום

על פי התוכנית, דיירי הבניינים הקיימים ישוכנו ב-103 דירות חדשות, בגודל של 100 מ"ר, הנבנות במסגרת התוכנית. בנוסף, תקבל כל דירה מחסן וחניה מקורה. הדיירים של 13 בתי אב במתחם הקיים העדיפו לעזוב ולקבל את כספי הפיצויים. תאריך הפינוי נקבע ל-1 בנובמבר.

"בשיתוף פעולה עם מהנדסת העיר ובזמן שיא של 12 חודשים, הושג אישור התכנית למתן תוקף. המתחם הזה הוא מתחם פינוי בינוי ראשון בחולון. מהבחינה זו יש לו חשיבות גדולה ביותר", מסביר עו"ד צדוק צדיק המייצג את הדיירים. "המתחם נמצא באזור היוקרתי ביותר בחולון, ליד שדרת המגדלים של ח-501. הפיצויים שנת"ע שילמה הם בהיקף של 120 מליון שקל. חלק מהכסף חולק בין 13 בעלי דירות שיעדיפו לצאת מהפרויקט ולקבל פיצויים כדין, היתר הכסף שולם לחברת הכשרת היישוב".

לדברי עו"ד ענבל קנקה, מנהלת אגף מקרקעין בנת"ע, פרויקט פיכמן הוא סמן ראשון לפרויקטים נוספים מסוג זה. "מעבר הקווים של הרכבת הקלה ובעתיד המטרו, באזורים מתפתחים שבהם קיימים מבנים מיושנים והיעדר תשתיות תחבורה מתקדמות, יוצרים הזדמנויות חדשות להתחדשות עירונית אורבנית. אנו צפויים לראות פרויקטים דומים לאורך שלושת קווי הררכבת הקלה ושלושת קווי המטרו שנמצאים כעת באישור".

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר