לאחר העתקת עץ השקמה: כך נראה תוואי הרכבת הקלה I צפו:

בצל הסגרים והגבלות הקורונה, מתקדמות עבודות הרכבת הקלה: זה מה שנשאר ממגרש החניה המאולתר וכיצד תיראה מפת התחנות

פורסם בתאריך: 30.10.20 09:35

לפני שנה סוף סוף זה קרה: לאחר שנים רבות של תכנונים ודחיות, החלו העבודות הראשונות בתוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה בחולון. מאז ועד היום נעשו עבודות הכנה במספר נקודות בעיר, בהן שדרות ירושלים, שדרות לוי אשכול ורחוב סוקולוב, אולם האזור בו מבוצעות העבודות האינטנסיביות ביותר הוא בדרום קריית בן גוריון.

עבודות הרכבת הקלה באזור חולות ח'500 נמשכות בהתאם ללוח הזמנים המתוכנן, כאשר במקביל העבודות להקמת הקירות כתימוך לרחוב העתידי נמשכות. כמו כן החלו ויימשכו עבודות הפיתוח הסופי ברחוב שמחה ארליך. תחילת עבודות שלב ב' בו יונחו המסילות ברחוב החדש הנבנה כעת, צפויות להתחיל במחצית שנת 2024.

לפני כשנה החל תהליך העתקת עץ השקמה ההיסטורי שעמד בחולות חולון, מדרום לרחוב שמחה ארליך. לפני ארבעה חודשים הועתק העץ אל נקודה סמוכה, במרחק של כ-100 מטרים, מחוץ לתוואי הרכבת הקלה. המבצע המורכב הסתיים בהצלחה ומנת"ע נמסר כי מצבו של העץ טוב. במקום שבו עמד העץ עתידה להבנות תחנת ח-500 שעל תוואי הקו הירוק אשר יגיע מכיוון רחוב שמחה ארליך ויחצה את החולות דרומה אל תוך תחומה של ראשון לציון.

כך נראה מקום תחנת ח-500 העתידית:

התיעוד מהשבוע האחרון מראה שמאז העתקת העץ התקדמו עבודות הכנת השטח עבור תוואי קו הרכבת הקלה במהרה, כך שקשה לדמיין שבמקום עמד בעבר עץ. האדמה בתוואי הקו הירוק שוטחה לחלוטין כשמסביבה נבנו קירות בטון אשר מסמנים אותו. חלקו הדרומי של רחוב שמחה התחיל לקבל צורה של תוואי עבור מסילת הרכבת העתידית. בעבר הלא רחוק עמד במקום זה מגרש חניה מאולתר ששירת את התושבים.

לא רחוק משם, ברחוב חיים בר לב, הסתיימו לאחרונה העבודות להעתקת נתיבי הנסיעה מזרחה, זאת על מנת לייצר רצועת שטח עבור מסלול הרכבת הקלה.

נת"ע חולון

רחוב שמחה ארליך לפני שמונה חודשים

 

רחוב שמחה ארליך היום

הקו הירוק צפוי לכלול 62 תחנות – מתוכן ארבע תת קרקעיות וכל השאר עיליות, כאשר 16 מתוכן יעברו בשטחה של חולון. הקו צפוי להיפתח בשנת 2027.





תגובות

תגובה אחת
  1. ירון

    מעניין מתי יסללו את הכביש לאיזור תעשיה בראשון לציון כי לא יתכן שיש רק כביש 1 לראדון לציון

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר