צילום: Roman Yanushevsky / shutterstock.com

שלושה ימים מוזרים בחולון: בין גאווה מקומית לבין בושה

יורם לוי בטור אישי על סוף השבוע האחרון שהתאפיין בשלושה אירועים חריגים, שכל אחד מהם האיר את חולון מזווית אחרת, מנוגדת ומבלבלת

פורסם בתאריך: 10.6.19 17:23

הכעס

ביום חמישי האחרון פורסמה ב"השקמה חולון" ידיעה על חניכי שבט צופים שנפגשו בגינה בציבורית בשעות הלילה, ובעקבות הרעש שעשו חולקו דוחות וקנסות. 15 דוחות בסכום של 350 שקל לאחד.

נערים ונערות מחולון, בני שבט הצופים, שכדי להפיג את השעמום נפגשים יחד, שומעים מוזיקה, מדברים, ומשלבים משחקי קופסה. אין להם הרבה ברירות. אין לשכבת הגיל שלהם, 16, הרבה אפשרויות לבילוי בעיר. לכן הם נאלצים להתרכז בגינות הציבוריות.

אחרי פרסום הידיעה לא מעט קוראים שאלו האם לא ניתן היה להסתפק במתן אזהרות בלבד. אחרי הכל, מדובר בקבוצה של נערים ונערות פעילים בתנועת נוער, מתנדבים, מעורבים בחיי הקהילה, לא מהסוג ששותה לשוכרה בגנים ומפגין אלימות.



ההתגייסות

פחות מיממה אחרי, קראה אם לילד בן תשע לעזור למצוא את בנה שנמצא על הרצף ואינו מדבר. בתוך דקות עשרות התגייסו כדי לחפש אחר הילד.

שוב הוכיחו התושבים שיש בהם רוח של עזרה לקהילה, התנדבות ורוחב לב. המתנדבים שיצאו לחיפושים, עזבו את הבתים הנוחים, ביום שישי בשעות הצהריים המאוחרות, ויצאו לחפש אחר ילד שאינם מכירים. כשעה לאחר מכן אותר הילד כשהוא בריא ושלם והתושבים בחולון הוכיחו שיש כאן על מי לסמוך.

התסכול

פחות מיממה לאחר מכן, בשבת בבוקר, אירעה קטטה המונית מבישה בפארק המים של חולון, ימית 2,000. מתרחצים ומבקרים שאינם מחולון היו מעורבים בהתפרעות המכוערת, השליכו כיסאות, היכו, קיללו ופגעו בסמל של חולון.

המאבטחים הרבים והמשטרה הצליחו בסופו של דבר להשתלט על המתפרעים, ובאותו יום שבת כמעט בכל הארץ, השילוב של החום, המים והאלכוהול גרם לשורה של מעשי אלימות מכוערים. אבל האירוע בחולון סומן ברשתות החברתיות כסמל לאותה התנהגות מכוערת, וכיכב ברשתות החברתיות.

לא מעט באו בטענות לשמשון חן, מנכ"ל החברה לבידור ובילוי, כמי שעומד בראש המערכת ונושא באחריות. חן אכן לקח את האחריות, יצא, הסביר, התראיין אבל היה בודד מול המתקפה. אף אחד מקברניטי העיר לא יצא בהודעת דוברות, הסבר או תמיכה.

חן לא יכול לאסור את הכניסה פארק, הוא בוודאי לא יכול להצמיד מאבטח לכל מבקר. מצב מורכב במיוחד. אבל זה לא עניין את הגולשים, שהגיבו בכעס, שנאה, גזענות. ואני ועוד רבים שהעיר הזאת יקרה ללבם חשנו תסכול ובושה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שימי

    לכותב היקר .לגבי הנערים התמימים בני ה 16 שישבו והפריעו את מנוחת השכנים בשעות הלילה המאוחרות .כשתגור קרוב לגינה ויעירו או יפריעו לך ולבני משפחתך וגם לסביבה הקרובה ותתקשר למשטרה ולפיקוח לא נראה לי שיזיז לך באותו הרגע שמדובר בבני 16 איכותיים שאין להם מקום מפלט …אז תתפלא יש קולנוע יש מסעדות יש הופעות יש גם אופציה לארח בשקט אצל אחד החברים אבל בגינה ציבורית לא אמורים להרעיש או להפריע בשעות האסורות .תאמין לי השכנים שהזמינו את הפקחים קיבלו שקט שמאוד חשוב .אז תיתן היבט נוסף ואל תחשוב רק על בני ה 16 המסכנים …

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר