מטוס ממריא מנתב"ג
מטוס ממריא מנתב"ג. אילוסטרציה

קמפיין ועתירה לבג"צ נגד רעש המטוסים בחולון

על פי העתירה שהוגשה על ידי עיריית חולון ורשויות שכנות נוספות, כל המראה מנתב"ג חושפת לרעש כ-800 אלף תושבים

פורסם בתאריך: 26.6.19 12:19

ביום שני הקרוב יתקיים דיון בבג"ץ בנושא רעש המטוסים ממנו סובלים כ-800 אלף תושבים ביישובים סביב נתב"ג בעיקר בשעות הלילה. את העתירה הגישה עיריית חולון, בשיתוף עם הרשויות והמועצות המקומיות השכנות נגד שר התחבורה, השר להגנת הסביבה ורשות התעופה האזרחית בדרישה להוריד את מפלס הרעש.



בעתירה דורשות הרשויות להפחית את הרעש בצורה משמעותית שכן הוא גבוה מהתקן בארץ ובעולם. הן טוענות כי לפני למעלה משנתיים וחצי נערכה בדיקה נרחבת של המשרד להגנת הסביבה, רשות התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה כאשר בסיומה הומלץ לבצע הורדה של סיפי הרעש. אלא שבשנים האחרונות, בהם עברו מעל לחצי מיליון מטוסים בשמי האזור, כלל לא בוצעה אכיפה כנגד הפרה של סיפי הרעש הקיימים.

מדיניות "השמיים הפתוחים" אשר הגדילה את היקף התנועה האווירית בנתב"ג, הביאה להתגברות סוגיית רעש המטוסים. זאת בנוסף לצפיפות הגדלה של יישובי מרכז הארץ והיעדר 'עוצר לילה' בנתב"ג שגורם לכך שצפיפות הטיסות בלילה עולה על זו שביום.

"כיו"ר פורום ישובי עוטף נתב"ג שפועל כבר מעל לעשור, אני חוזר ומזכיר, שבריאות תושבי האזור אינה הפקר", הצהיר ראש עיריית חולון, מוטי ששון, "הקפיצה המשמעותית בפעילות נתב"ג בשנים האחרונות מדירה שינה מעיני התושבים במשמעותו הפשוטה ביותר של הביטוי וזהו זלזול בוטה ועוולה מתמשכת, שהאחראים לה מסרבים להכיר בה ולקחת עליה אחריות. כראש העיר וכמי שסובל מהבעיה בצורה ממשית אני קורא לבית המשפט להתערב ולהגן על בריאותם ועל איכות חייהם של תושבי האזור".

בעתירה שהגישו עו"ד נרי ירקוני וחן עמידור, נכתב כי "בעיית הרעש בשדות תעופה שבלב אוכלוסייה אזרחית מוכרת בעולם ומטופלת על ידי רשויות התעופה במגוון שיטות שמקטינות את מטרד הרעש בלילה. נמל התעופה הית'רו בלונדון מעדכן מדי חמש שנים את מדיניות הרעש והפחית לאחרונה את כמות הרעש המותר בלילה בשנים 2022-2017 בלמעלה מ- 40%, לעומת הרעש שהיה מותר בחמש השנים הקודמות".

במכתב שנשלח על ידי השר להגנת הסביבה לשר התחבורה ואשר צורף לעתירה נכתב, כי "בית המשפט האירופי לזכויות אדם קבע עוד בשנת 2001 שמעבר כלי טיס בלילה בסמיכות לאזורים מאוכלסים מהווה פגיעה בזכויות בסיסיות של אדם לשינה".

לעתירה צורפה חוות דעת מומחית של ד"ר אסנת ארנון, עורכת הפרק הסביבתי בנוהל לבחינת פרויקטים תחבורתיים, שבדקה את הנושא לעומקו. ארנון קובעת, כי "סף הרעש המירבי החל כרגע הינו בלתי סביר בעליל, ובלילה בפרט, ויש לשנותו בדחיפות ולהתאימו למצב כיום".

בחוות הדעת נכתב כי "רעש המטוסים הינו מקור הרעש המטריד ביותר מבין מקורות הרעש התחבורתיים והסדרתו חיונית על מנת להגן על בריאות הציבור המתגורר סביב נתב"ג ועל איכות חייו. בשעות היום קבועים כרגע מפלסי רעש, אשר יש להגבילם במעט. הבעיה חריפה במיוחד בשעות הלילה, כיוון שרעש המטוסים מפריע מאוד למנוחה ולשינה תקינה, ולכך השפעה שלילית חריפה על תפקודו של האדם בעבודה ובלימודים ועל ניהול חייו. לפיכך, חובה על הגורמים המוסמכים לקבוע בדחיפות סיפי רעש סבירים למטוסים בשעות לילה באזורי מגורים".

פורום ישובי עוטף נתב"ג עוסקים רבות בנושא ואף שכרו שירותים של יועצים מומחים בתחום על מנת לבחון את הנושא על כל היבטיו.

קמפיין חדש באיילון נגד רעש המטוסים

קמפיין חדש באיילון נגד רעש המטוסים

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

2 תגובות
  1. יוסי

    לא רק המראות ! גם נחיתות !
    ולפעמים נראה שהמטוסים חותכים האחד את השני . ממש מפחיד !

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר