אילוסטרציה: shutterstock.com

"לא אושר": ילד על הרצף האוטיסטי עדיין לא התחיל את הלימודים

הרחק מחבריו לכיתה וללא מסגרת, בן 13 בעל צרכים מיוחדים נמצא בביתו ולא הולך לבית הספר

פורסם בתאריך: 24.9.19 12:43

יותר משלושה שבועות אחרי פתיחת שנת הלימודים, בן 13 מחולון, בעל צרכים מיוחדים עדיין יושב בביתו. זאת, לאחר שלא נמצאה לו מסגרת חינוכית הולמת, כך לטענת אמו, הדורשת שבנה ישובץ בבית ספר בפתח תקוה, בו הצליח לקבל מענה הולם.



כפי שפורסם כאן, ב"השקמה חולון" עם פתיחת שנת הלימודים, אמו של הילד מסרבת לשבץ אותו במסגרת שמוצעת לה בחולון בטענה כי הדבר יוביל להתדרדרות במצבו הנפשי והרגשי.

הילד, המאובחן על הרצף האוטיסטי, מעביר את זמנו בביתו מאז שהחלה שנת הלימודים, הרחק מחבריו לכיתה וללא מסגרת. זאת, לאחר שלא אושר לו להמשיך ללמוד בבית הספר רבין שבפתח תקוה, שבו לומדים בני כיתתו. מאז הוא נשאר בביתו, כאשר אמו מחכה לקבל אישור מוועדת חריגים.

הילד החל ללמוד בבית ספר רעות לחינוך מיוחד שבפתח תקוה, כשהיה בכיתה ד'. לפני כן למד בכיתת חינוך מיוחד בבית הספר אריאל שרון בחולון. לטענת אמו בנה עבר ללמוד בבית הספר בפתח תקוה בעקבות אירוע קשה שעבר בבית הספר הרגיל בחולון.

לטענת האם כשבנה למד בכיתה ג' הוא עבר התעללות. "היה טקס יום הזיכרון והילדים לא הוכנו שעומדת להישמע צפירה והוא החל לצעוק", מספרת האם, וטוענת כי במקום להרגיע את בנה היא נקראה להגיע בבהילות לבית הספר. "אז העבירו אותו אל בית הספר ניב בחולון, והמצב שלו התחיל להידרדר והיה לו קשה להשתלב והוא הופרד מהילדים האחרים".

"הייתי מגיעה מדי יום אל מינהל החינוך והיו מתעלמים ממני", ממשיכה האם, "ביקשתי ישיבה דחופה והתחלנו לחפש בתי ספר אחרים. ביקשנו להוציא אותו מחוץ לעיר ואז אישרו לנו להעביר אותו לבית הספר רעות בפתח תקוה. הוא החל להשתקם ולפתח את יכולותיו ומצא חברים".

אלא שבתחילת שנת הלימודים הנוכחית, עלו חברי כתתו לבית הספר העל יסודי רבין, שבו הם צפויים להישאר עד גיל 21. ואולם, כאשר ביקשה אמו של הילד לרשום אותו אל בית הספר, היא נתקלה בסירוב שנומק בכך שהמוקם שמור בראש ובראשונה אל תושבי פתח תקוה, ולא נותר תקן פנוי לבנה המתגורר בעיר אחרת. "בכיתה לומדים שבעה ילדים והתקן הוא לשמונה. גם אם לא היה שם מקום, ניתן בוועדת חריגים לתת תשעה תקנים. הילד שלי עובר התעללות ללא סיבה. בינתיים הילד בבית", אומרת האם.

עוד טוענת האם כי מאז שהחלה שנת הלימודים בנה נמצא במצב מאוד קשה כאשר הוא רחוק מחבריו לכיתה ונותר לבדו. "הוא היה אצל פסיכיאטרית כי ראינו שהוא בוכה בלילות. הוא מבקש את החברים שלו. הפסיכיאטרית שאלה אותו האם הוא עצוב. הוא אמר: 'אני רוצה להיות עם החברים שלי, אין לי בית ספר'", אומרת האם.

מאז נמצאת האם בקשר עם עיריית חולון ופתח תקווה בבקשה לתת מענה לבקשתה ולרשום את הילד לכיתה בבית הספר המיוחד.

לטענתה לאחר שפנתה אל המפקחת בחולון, קיבלה ממנה סירוב להעלות את עניין בנה לדיון בוועדת חריגים. בנוסף גם עיריית פתח תקוה סירבה להיענות לבקשתה לאפשר לבנה ללמוד בבית הספר.

"המפקחת אמרה לי שיש שיבוץ בבית הספר שחקים בחולון. אנחנו לא מאמינים במערכת החינוך של חולון, ובנוסף בבית הספר בפתח תקוה ניתנים שיעורי העשרה וכלים שאין פה בחולון", אומרת האם.

כעת, לאחר פניות רבות מצד האם אל משרד החינוך, הנושא נמצא בדיון בוועדת חריגים, והאם מקווה כי פנייתה לאשר לבנה ללמוד בבית הספר רבין שבפתח תקוה תיענה בחיוב. ובינתיים בנה נשאר בבית חסר מעש.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "לעיריית חולון אין כל התנגדות שהנער ימשיך ללמוד בפתח תקווה והיא אף הגישה לעיריית פתח תקוה פעמיים בקשה לכך. התשובה שהתקבלה מפתח תקוה היא שכל המסגרות מלאות ושאין בהן מקום ויש לציין שכבר בשנה שעברה נמסר להורים שהאישור ניתן לשנה אחת בלבד. לפיכך, הנער שובץ בבית הספר החדש לאוטיסטים שנפתח השנה בחולון והצוות יעשה כל שביכולתו לסייע לאדיר להשתלב ולהתאקלם. יצוין, כי בית הספר יצר עם ההורים קשר מספר פעמים והביע את דאגתו על כך שאדיר נמצא בבית במקום ללמוד בבית הספר שהוא זקוק לו וכי הדבר פוגע בו. צוות בית הספר ממתין לאדיר וישמח לקבל אותו ולתמוך בו בהשתלבותו במסגרת החדשה".

מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה, כמו כל רשות אחרת מחויבת בראש ובראשונה בהקצאת המשאבים העירוניים לטובת תושביה. בקשות לשיבוץ תלמידים מתבצעות בין הרשויות, אך לעיתים נדחות מסיבות שונות. כמו במקרה המדובר שבו תושב העיר חולון ביקש להיקלט בבית הספר רבין בפתח תקוה וסורב בפאת חוסר מקום".

עוד נמסר כי "יש לציין כי מסיבה זו נאלצה הרשות לסרב באופן גורף לכל בקשות תלמידי החוץ שביקשו להיקלט בבית הספר רבין של החינוך המיוחד. התלמיד למד בבית הספר היסודי רעות בפתח תקוה והיה אמור לסיים את לימודיו עם המעבר לחטיבת ביניים בשנת הלימודים תשע"ט".

"לבקשת ההורים ומחלקת החינוך בעיריית חולון – נענתה עיריית פתח תקוה, לפנים משורת הדין, וקלטה את אדיר לשנת לימודים נוספת. סיכום זה נעשה על דעתם של ההורים וזאת לצורך הכנת התלמיד לקראת המעבר לחטיבת הביניים בחולון בשנת תש"פ".

משרד החינוך מסר כי "התלמיד סיים את לימודיו בבית הספר היסודי בפתח תקווה. עם המעבר לחטיבה, שובץ התלמיד לבית הספר החדש שנפתח השנה בחולון המתאים לצרכיו וקרוב למקום מגוריו. בעיר פתח תקוה אין מקום לתלמיד ולפיכך איננו יכולים להיענות לבקשת אמו".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת.

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    במשרד החינוך ובמחלקות החינוך חושבים שילד אוטיסט זה כמו רהיט, שאפשר לנייד ממקום למקום. אם היו מתיחסים לילדים רגילים כמו שהם מתיחסים לילדים אוטיסטים היו הפקידים יושבים בבית, לא הילדים. גם לא הנגישו לו בית הספר וגם מענישים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר