הסעות החינוך המיוחד

350 מטר: המרחק שחרץ את דינו של תלמיד מחולון

תלמיד החינוך המיוחד נאלץ להישאר בביתו ולא להגיע ללימודים כיוון שבמרחק מביתו לבית הספר חסרים כ-350 מטר כדי לאשר לו הסעה

פורסם בתאריך: 17.9.18 12:40

לא כך ציפה עדי, בן 10.5 מחולון, להתחיל את שנת הלימודים החדשה. עדי, תלמיד החינוך המיוחד, נאלץ להישאר בביתו ולא להגיע לבית הספר, כיוון שבמרחק מביתו לבית הספר חסרים כ-350 מטר כדי לאשר לו הסעה.

עדי, שאובחן כסובל מבעיות קשב וריכוז ומדיסלקציה מתגורר עם משפחתו בקריית רבין ולומד בבית הספר שער האריות. בשלוש השנים האחרונות אושרה לו הסעה אל ומבית הספר, אך השנה, כך נמסר להוריו ממינהל החינוך בעיריית חולון, לא אושרה עבורו ההסעה. במינהל החינוך הודיעו להורים כי השנה עדי אינו זכאי להסעות למוסד הלימודים וזאת בשל כ-350 מטר שחסרים בין מקום מגוריו לבית הספר. עוד ציינו בפני האם, כי אם יהיה מקום עבורו בהסעות לאחר תקופת החגים, היא תיאלץ לשלם עליהם מכיסה.

לכן, מאז פתיחת שנת הלימודים בתחילת ספטמבר, עדי אינו מגיע לבית הספר. "הילד לא יודע לקרוא, לא מתקשר עם אנשים זרים, מפוחד ומבוהל בסביבה שאינו מכיר, וההצעה שיסע באוטובוס או ילך ברגל לבית הספר אינה באה בחשבון", מסבירה אמו ומספרת: "ניסיתי. שלחתי את הבן שלי באוטובוס אחרי שתרגלנו והסברנו לו, אבל אז הוא לא הגיע הביתה. הילד הלך לאיבוד, עלה על קו אוטובוס לא בכיוון הבית, ירד בתחנה, התחיל ללכת והגיע לאתר בנייה, עד שפגש באנשים שזיהו שהילד במצוקה ולא ממש מתקשר, ניסו להרגיע לדובב אותו ובסוף הצליחו להתקשר אלי. לא היה לילד מושג איפה הוא נמצא, עלינו על הרכב אני ובעלי שיצא מהעבודה עם עוד כמה חברים ונסענו לחפש אותו ברחבי חולון".

הוריו מוסיפים כי כיוון שאין באפשרותם להסיע את עדי מדי יום לבית הספר, בנם נאלץ להישאר בבית בשעה שחבריו לומדים. "אנחנו משלמי מסים ודורשים מינימום מהזכויות שמגיעות לנו. לא ייתכן שילד עם קשיים מאובחן ולומד בכיתה קטנה לא ייסע בהסעה", אומרת אמו.

מעיריית חולון נמסר בתגובה כי "תלמידי החינוך המיוחד זכאים להסעה מאורגנת רק במידה שהם עונים לקריטריון המרחק שנקבע בידי משרד החינוך ולא בידי הרשות המקומית. על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך בנושא זה, הקריטריון שקובע את המרחק שבין מיקום נקודת האיסוף לבין מיקום מוסד הלימודים הוא: עד כיתה ד' כולל נדרש מרחק שמעל 2,000 מטר ומכיתה ה' ומעלה נדרש מרחק של 3,000 מטר. התלמיד  עלה השנה לכיתה ה' וכיוון שבמערכת המידע הגיאוגרפי של משרד החינוך נמדד בעניינו מרחק של 2,641 מטר בלבד, פסקו ההסעות עבורו. עיריית חולון מבינה לליבה של המשפחה, אולם, כשאר הרשויות המקומיות בארץ, אנו מחויבים לפעול בהתאם להנחיותיו של משרד החינוך".

נהג ההסעה איחר בשעתיים, הילדה חזרה הביתה מבוהלת

נושא ההסעות לתלמידי החינוך המיוחד עולה לעתים קרובות לדיון, פעמים רבות בשל השירות הלקוי שניתן על ידי חברות ההסעות, איחורים ואיסוף קלוקל. אם מחולון התלוננה השבוע כי "נהג ההסעות איחר בשעתיים בהחזרת בתי הביתה מגן הבשור שבו היא לומדת. הילדה שלי, רק בת ארבע, ירדה מההסעה מבוהלת ומפוחדת וסיפרה לי שהנהג צעק עליה. מאז, הילדה מסרבת לעלות להסעה עם הנהג הזה. פנינו לטיפול פסיכולוגי בעקבות המקרה ואף הגשנו תלונה במשטרה. ביקשנו בעירייה פתרון למצב אך טרם קיבלנו תשובה" .

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בגן הבשור לומדים שמונה ילדים שמוסעים באוטובוס ציבורי זעיר (אצ"ז) שמכיל עד שמונה מקומות. בעקבות האירוע המצער שהתרחש, נעשתה הפקת לקחים והוחלט כי החל מיום שישי הקרוב תשולב מונית נוספת לקו שתסיע ילדים מאזור תל גיבורים".



קיראו עוד באותו נושא: [

בשורה לתלמידי השכונות המרוחקות: ההסעות לבתי הספר יימשכו

הסעות החינוך המיוחד: הילד לקוי הראייה הולך לבדו לצהרון

מדוע ההסעות לתלמידי החינוך המיוחד מאחרות בקביעות?

אין מלווה ולכן אין הסעה הביתה לתלמיד עם שיתוק מוחין

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר