צילום: מיכל כהן

מנהל משען חולון: בדיקה גורפת או קטסטרופה אפידמית

בבית האבות בעיר ממשיכים לדרוש לבדוק את הדיירים שנמצאים בבידוד, רחוק מבני משפחתם וללא מטפלים, ומזהירים מפני פגיעה ממשית בשלומם

פורסם בתאריך: 5.4.20 16:11

בעקבות מקרים של הדבקות בבית האבות משען בחולון, ולאחר שהביטוח הלאומי הורה על הפסקת פעילות המטפלים החיצוניים במוסד, מנהל הדיור המוגן משען חולון, תלמי פלג, שוחח אמש עם הממונה על הגריאטריה מחוז מרכז במשרד הבריאות וביקש ממנה לבצע בדיקות קורונה בדחיפות לכול הדיירים ואנשי הצוות במשען חולון.

כפי שפורסם ב"השקמה חולון", שני בני זוג שעובדים במקום נדבקו בקורונה: ויקטור רמבץ', בן 59, שמאושפז בבית החולים וולפסון לאחר שלדבריו התחנן לבדיקה ובת זוגו לריסה פרותס, בת 56. כמו כן, נדבקו שני דיירים.



בעקבות התפשטות הנגיף דורשים בני המשפחות, לבצע בדיקות בבית האבות שבו שוהים כ-500 דיירים. זאת, כאשר בשלב זה בשלב זה שני העובדים נמצאים מחוץ לבית האבות, ואילו שתי דיירות נכנסו לבידוד.

כמו כן, כפי שפורסם ב"השקמה חולון", 248 דיירים, זכאי חוק סיעוד, נותרו ללא מענה בעקבות הפסקת הפעילות של המטפלות החיצוניות בהוראת הביטוח הלאומי.

הבוקר (ראשון) שב תלמי פלג ושיגר פנייה הדחופה למחוז מרכז במשרד הבריאות בדרישה לבצוע בדיקה לכלל דיירי בית האבות. "אנו בנקודה קריטית של המאבק", כך כתב, "החלטה בין בדיקה גורפת של כלל דיירי הבית ועובדיו יכולה להוות את ההבדל בין משבר  לבין קטסטרופה אפידמית".

פלג הוסיף כי "בבית משען חולון יש כ-500 דיירים, חלקם במחלקות סיעודיות ותשושים. בנוסף, ישנם 165 עובדים, חלקם הגדול כולל צוות רפואי ואחיות מטפלות, צוות סיעוד ועוד 56 מטפלות זרות, אשר צמודות לדיירים סיעודיים באוכלוסיית סיכון".

גם בני משפחותיהם של דיירי בית האבות הצטרפו לקריאה לבצע בהם בדיקות, בהם  נופר קררו, בתה של טובה קררו אחות קופת חולים שהוצתה למוות, אשר סבה, אביה של אמה המנוחה, מתגורר במשען ונמצא בתנאי בידוד, יחד עם שאר הדיירים.

בתוך כך, אמש שיגרו חברי סיעת "צעירים חולון" בראשות חבר המועצה בר שי, מכתב בהול אל מנכ"ל משרד הבריאות בו ביקשו לקיים בדיקות לכלל הצוותים והדיירים של בית האבות ולבודד אותם, פינוי החולים אל מקום אשר יאפשר עבורם טיפול הולם ומציאת חלופה לאותם מטפלים חיצוניים שפעילותם הופסקה.



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר