איתי שיף ואמיר אטיאס. צילום: אליענה רביב

אמיר אטיאס מבית הבובות: "סיפור הצלחה כמו שלי לא יקרה בישראל 2019"

20 שנה אחרי שפרצו, "בית הבובות" לקראת האלבום החמישי: "בשנים האחרונות נוטים לשיר על בננות, זה כנראה המצב של המדינה"

פורסם בתאריך: 20.7.19 11:14

בלי רדיו ואפילו ללא להקה פרצו אמיר אטיאס ואיתי שיף, הלוא הם להקת בית בובות, לפני כמעט 20 שנה. מאז הם איתנו עם להיטים בלתי נשכחים כמו "סיגפו", "שיר בעיפרון", "איפה היית" ונוספים, מלווים בקהל נאמן שמגיע להופעות וממשיך להבעיר להם את האש מתחת לכנפיים.

גם כיום, שני עשורים אחרי, סיפור הפריצה שלהם נשמע כמו אגדה קסומה, כזאת שמהווה השראה למוזיקאים מתחילים שחולמים שזה יקרה גם להם. בראיון ל"השקמה חולון" מספר המייסד והסולן אמיר אטיאס על העבודה על האלבום החמישי במספר, על הזוגיות הארוכה ביותר בחייו עם איתי שיף שעמו הקים את הלהקה, אילו יוצרים ישראלים הוא הכי אוהב ולמה סיפור כמו שלהם לא יכול היה לקרות במציאות המוזיקלית בארץ כיום. 



אל מול נופים פסטורליים וחוויות משנות חיים הפכו השירים הראשונים של בית הבובות לאהובים ונשמעים. הם קנו להם קהל מושבע בקרב צעירים שבזמנו טיילו בעולם לאחר שירותם הצבאי, וכיום הם מצביעים ברגליים בהופעות כשעל כתפיהם ילד שיחד עם הוריו שר את "איפה היית" ואת "סיגפו".

איתי שיף ואמיר אטיאס (42) הכירו אי שם בימי התיכון, הפכו לחברים טובים – ומשם הכל היסטוריה. הם למדו לנגן יחד ובהמשך יצרו מוזיקה. "השיר הראשון שנכתב היה 'אשה כנענית' ובהמשך 'סיגפו', 'שיר בעיפרון' ועוד", מספר אטיאס. "החברים שלנו לקחו חלק ביצירה, וחבר גרמני של ידידה טובה שלנו רצה להשקיע בנו, כל זה בלי להבין מילה מהשירים. ככה בעצם הקלטנו את השירים שלנו באולפן. זה בעצם בא לסכם תקופה, את סיום השירות הצבאי, לפני שכל אחד מתפזר ללימודים ולטיולים בחו"ל".

לאחר ההקלטה באולפן, ברשות אטיאס ושיף עמדו עשרה עותקים שאותם הם חילקו לחבריהם הטובים רגע לפני שכל אחד מהם יצא לטייל בעולם. עם הדיסק באה גם בקשה שלא להפיץ את המוזיקה מאחר שהם מתכוונים לפנות אל נתיב מקצועי יותר לכשישובו. אך חבריהם חשבו אחרת. 

"איתי ואני נסענו לדרום ולמרכז אמריקה והבנו שהחברים שלנו הפכו לשגרירים של המוזיקה שלנו בעולם", מספר אטיאס. "תוך כדי הטיול שלנו שארך חצי שנה פגשנו אנשים שסיפרו לנו ששומעים את המוזיקה שלנו ביפן ובאוסטרליה. בלי להתכוון יצרנו לנו קהל. כשחזרנו פנו אלינו ממועדונים ואמרו ש'רוצים הופעות של אמיר ואיתי', גייסנו להקה בשביל זה ובלי סינגל ברדיו, כמעט ללא קיימות, היה לנו קהל שבוי. ארבע וחצי שנים הופענו כמה פעמים בחודש בלי אלבום".

איתי שיף ואתה המון שנים יחד. איך צולחים? מה הסוד?

"זו הזוגיות הכי ארוכה שלי. אנחנו מצליחים כי אנחנו מפרידים בין החברות לעבודה. תמיד יש דיונים והתלבטויות על דברים, יש חילוקי דעות, אבל אנחנו יודעים לא לעשות מזה דרמה. בשבת, כשהולכים לים עם המשפחות, נשתדל לא לדבר על הלהקה וכן, זה זולג לפעמים, אבל יודעים לשים את הקו ולסיים שם. אנחנו שני חברים שעושים כיף יחד. אנחנו יודעים שזה נדיר ומוקירים את זה".

 

אתה מסמלים עבור רבים את תקופת הטיול אחרי צבא. הצלחתם לצאת מהנישה הזאת?

"להיות משויך לתקופת חיפוש וחופש זו בדיוק אותה סיטואציה שאנחנו היינו בה, ואנחנו שמחים להיות חלק ממנה. היום זה לא היה יכול לקרות כי הכל קורה לייב בפיד. בזמנו הכל היה מסתורי, אנשים רצו להיות חלק, והיום הקהל הזה מגיע להופעות צהריים עם הילדים, אבל יש המון קהל צעיר שבא נטו למוזיקה. רק השבוע היתה לנו הופעה וחבר'ה צעירים דיברו איתנו על איך המוזיקה מדברת אליהם בצמתים שהם נתקלים בהם". 

לדבריו, "למוזיקה יש אפקט תרפויטי. אני תמיד מחפש שיר עם מסר, גם בשיר פופ מתקתק, גם אם זה מדבר על אהבה רומנטית – יש תמיד מקום לעוד משהו. כל עוד זה מעורר תחושה שזה עשה את העבודה". 

אטיאס טוען ש"בשנים האחרונות יש איזשהו אסקפיזם במוזיקה. נוטים לשיר על בננות, זה כנראה המצב של המדינה, ואנחנו צריכים לברוח או לצלול באמצעות המוזיקה. זו בחירה. בעיני, ההפקה סביב השיר צריכה לשרת את הטקסט ולא ההיפך. ככה אנחנו עובדים. עם זאת, זה לא אומר שאנחנו לא עושים גוד טיים ואין שירים שאפשר לרקוד איתם. יש מקום להכל".

מה אתה אוהב לשמוע?

"המון. דברים ישנים שגדלתי עליהם כמו פינק פלויד, לד זפלין, ביטלס, אריק איינשטיין ושלום חנוך. אני מאוד אוהב היפ הופ ישראלי כמו טונה ונצ'י נצ' וגם את נטע ברזילי שהיא פורצת דרך מדהימה עם מסר ומוזיקה חדשה. למרגי יש אחלה גרוב וסטייל. אני חושב שהמוזיקה בארץ מצוינת, ומה שבולט בסופו של דבר זה מה שאיכותי".

"אני תמיד מחפש שיר עם מסר"

רבים מהשירים של בית הבובות הפכו להמנונים. "זה קורה המון שנים ועדיין לא מתרגלים לזה", מספר אטיאס, "אותי זה מפתיע ומרגש בכל פעם מחדש. מכל אלבום שהוצאנו, ארבעה במספר, שירים מגיעים לפלייליסט וזה לא מובן מאליו. בסופו של דבר אתה כותב שיר בלילה, בחושך, עם גיטרה – ואחרי כמה חודשים זה הופך לשיר שאתה שומע מרכב שנוסע לידך. זה אחד המימושים הכי גדולים כאמן כותב, יוצר ומבצע. זה נותן לך אישור וגם המון כוח להמשיך הלאה".

יודעים מה ילך?

"כל שיר שהפך ללהיט בלט מההתחלה יותר מהשאר. תמיד הסינגלים הם אלה שראו בהם יותר פוטנציאל. אגב, הצלחה של שיר תלויה בהמון משתנים, לא רק אם הוא טוב. זה תלוי גם בטיימינג ובגורמים נוספים".

להקת "בית הבובות" תופיע במופע קוורטט, בברלה מיוזיק קלאב במוצאי שבת, 20/7, 21:30, להזמנת כרטיסים 04-6369993/4

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו ראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עדי

    להקה מדהימה מהאיכותיות שהיו לנו אי פעם
    הלוואי והמוזיקה תשנה כיוון ותחזור להיות איכותית ועמוקה כמו אז…

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר