הגננת מהחינוך המיוחד: "תופסת את הילד כמו תרנגולת"

"אני נאלצת להסכים ליחס הנורא הזה אל הבן שלי, רק בגלל שהגן הזה הוא המוצא האחרון בשבילנו", אומרת האם לילד האוטיסט

פורסם בתאריך: 22.10.17 15:25

כיצד ראוי לטפל בהתפרצות זעם של ילד בן שלוש וחצי הלוקה באוטיזם – האם לקרוא מיד לאמו, לחבק אותו ולנסות להרגיע או אולי לאלץ אותו ליטול רטלין? בסיפור שלפנינו, בחרה גננת מגן של החינוך המיוחד בחולון, לרתק את הפעוט תוך שהיא תופסת אותו בידיו וברגליו, או כפי שתיארה בעצמה בפני האם: "כמו שתופסים תרנגולת".

האם, עולה חדשה, שלחה את בנה לגן בחינוך המיוחד ולחרדתה גילתה כי בנה אשר מתנהג בנועם וברוגע בבית, חווה התפרצויות זעם בגן שבו הוא לומד. הגננת מצידה סיפרה כי במקרים כאלה היא תופסת אותו בידיו ורגליו, מרתקת אותו, ולא מאפשרת לו לזוז.

"אני לא מבינה איך אישה מבוגרת מגיעה למצב שבו היא נאבקת עם ילד בן שלוש", אומרת האם בייאוש. "התפרצות זעם של ילד כזה, פראית ככל שתהיה, לא צריכה להגיע למצב שהוא חווה מתקפת נגד או ריתוק. אני מכירה את שיטת האחיזה של ילדים שמשתוללים, עושים את זה בצורת חיבוק אבל הגננת מצהירה על כך שהיא תופסת אותו מהידיים ומהרגליים כמו שתופסים תרנגולת".

את הדברים הקשים אומרת האם לאחר שיחה ארוכה עם הגננת, שבה הודיעה לה האחרונה כי היא לא מסוגלת להתמודד עם בנה אשר מתפרע, כדי לקבל תשומת לב, לדבריה.

"אנחנו בניסיון עכשיו עם רטלין. מדובר בילד בן שלוש וחצי ומכריחים אותו לקחת כדור פסיכיאטרי", אומרת האם בדאגה רבה. "אני לא יודעת מה זה יעשה לו בעתיד. לוקח לו זמן להתרגל ולכדור להשפיע והגננת מצפה לשינוי מיידי".

האם מביעה חשש שתגובת הגננת תגרור הוצאה של בנה אל מחוץ למוסד החינוך המיוחד, שהוא לדבריה המוצא האחרון ומבחינתה, מעבר אל מסגרת חינוך ביתית יהפוך את עולמה. "החשש הגדול שלי שבני ייפלט כבר בגיל כה צעיר ממערכת החינוך וייאלץ לעבור למסגרת חינוך ביתית. איך קורה שמערכת של חינוך מיוחד לא מצליחה להתמודד עם ילד בחינוך המיוחד? כרגע אמרו שהמצב בשיפור אבל מה יקרה בעוד חודש. אני נאלצת להסכים לאופן שבו לופתים אותו ומתמודדים פיזית עם הבן שלי, רק בגלל שהגן הזה הוא המוצא האחרון בשבילנו".

בתגובה לדברי האם, השיבה הגננת: "המפקחת יודעת על פרוצדורת ההרגעה שבה אנחנו נוקטים בגן. הילד בן שלוש וחצי, אבל הוא משליך חפצים כבדים ועלול לסכן ילדים אחרים ובעיקר את עצמו. כאשר אני תופסת אותו, אני אומרת לו שאני מחזיקה אותו בשבילו, כדי שהוא לא ייפגע והוא ירגיש בטוח. מדובר בילד מקסים אשר צריך הכוונה. כאשר הוא לא מנסה למשוך תשומת לב, הוא משתף פעולה ומאד חברותי".

יש לציין כי לאחרונה פורסמו ב"השקמה-חולון" מספר כתבות שעסקו באוזלת ידם של הורים לתלמידי החינוך המיוחד בחולון. הורים מתלוננים כי ההסעות של תלמידי החינוך המיוחד מאחרות בקביעות, אם לילד בן שבע סיפרה כי היא נאלצת לממן את רוב הטיפולים עבור בנה מכיסה, ובתוך זאת, בשבוע שעבר נמנעה שביתה של עובדי החינוך המיוחד אשר שעותיהם קוצצו.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר