בית הספר קציר. יתרה של כחצי מיליון שקל. צילום: עיריית חולון

מאות אלפי שקלים בקופות בתי הספר וההורים ממשיכים לשלם

בישיבת המועצה אמש התגלו מאות אלפי שקלים מתשלומי הורים, הנמצאים בקופות בתי הספר בעיר. ראש העיר: "נבדוק את התמונה ונפעל על פי חוזר מנכ"ל". צפו בדיון הסוער:

פורסם בתאריך: 5.3.18 14:44

מדוע ממשיכים לגבות תשלומי הורים לתלמידי בתי ספר בחולון כאשר יתרות הגבייה מתשלומים אלה בקופות בתי הספר עומדות על מאות אלפי שקלים? נושא זה היה מוקד ישיבת המועצה אמש (ראשון), לצד מספר נושאים אחרים. "אלה סכומים שלא יעלו על הדעת. לא ייתכן שלא ייתנו לילד להשתתף בהצגה או לא יאפשרו לתלמיד לצאת לטיול", טוענים הורים, "בעוד שבקופות בתי הספר יש כאלו יתרות גדולות".

צפו בדיון בנושא יתרות תשלומי הורים בישיבת המועצה: 

ישיבת מועצת עיריית חולון אמש נפתחה כשברקע הכרזתה של ד"ר קרן גונן על ריצתה לראשות העיר. בישיבת המועצה הועלו מספר נושאים לדיון, אך הנושא שעורר את הסערה הגדולה ביותר עלה בעקבות שאילתה של חבר המועצה מורן ישראל, שדרש לחשוף את נתוני יתרות הגבייה של תשלומי ההורים לבתי הספר בחולון בשלוש השנים האחרונות. יש לציין כי בישיבת המועצה הקודמת, חבר המועצה מורן ישראל התבקש לדחות את הדיון בנושא זה עד להמצאת הנתונים המדויקים מהעירייה.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

בישיבה הנוכחית, הוצגו נתוני יתרות הגבייה מתשלומי הורים רק מהשנה האחרונה, ומשדרש ישראל שוב את נתוני שלוש השנים האחרונות, נענה על ידי יונת דיין, היועצת המשפטית של עיריית חולון, כי "העירייה שכרה שירותי חברה ללוות את הנהלת החשבונות של בתי הספר, אך בעקבות שינוי פרסונלי בחברה, השירות שניתן בסופו של דבר לא היה איכותי דיו, ועל כן הסתיימה ההתקשרות עם החברה. בהמשך נשכרו שירותי רואה חשבון חיצוני, שכבר נכנס לבתי הספר כדי לבחון, ללוות ולרענן את הנחיות חוזר מנכ"ל משרד החינוך בשיתוף עם העירייה".

שיא יתרות ב"קציר": כחצי מיליון שקל בקופה
רבים מחברי המועצה הביעו תמיהה לנוכח הסכומים שנצטברו בקופות בתי הספר ומקורם בתשלומי הורים. לשם דוגמה, בבית הספר "הייטק היי" קיימת יתרה של 270,908 שקל. בקמפוס קריית שרת עומד יתרת הכספים מתשלומי הורים על סך של 197,243 שקל. בבית הספר קציר נצבר סכום שיא בסך 446,714 שקל, בבית הספר נבון – 307,405 שקל ובבית הספר יבנה סכום יתרה מתשלומי הורים בסך 342,857 שקל.

חברת המועצה נועה צפלינסקי ציינה כי על פי הוראת חוזר מנכ"ל משרד החינוך, יש להשאיר רק 10% מהיתרות בידי בית הספר ושאר הכסף אמור להיות מוחזר להורים.

לנוכח "מחאת תשלומי ההורים", נושא שעלה לכותרות מאז פתיחת שנת הלימודים הנוכחית, סכומי היתרות בקופות בתי הספר הם נתון בעייתי המעורר את השאלה מדוע הכספים לא הושבו להורים או מדוע לא ויתרו על תשלומי ההורים או לפחות הוזילו את הסכומים בבתי הספר בהם קיימות יתרות עצומות.

הורים רבים, הלוקחים חלק ב"מחאת תשלומי ההורים" הביעו זעם: "אלה סכומים שלא יעלו על הדעת. לא ייתכן שלא ייתנו לילד להשתתף בהצגה או לא יאפשרו לתלמיד לצאת לטיול, בעוד שבקופת בית הספר יש כאלו יתרות גדולות".

מוטי ששון, ראש עיריית חולון, והיועצת המשפטית דיין הבטיחו בתום הדיון כי לכשתתברר כל התמונה, ידאגו לפעול לפי חוזר מנכ"ל בכל בתי הספר בעיר.

נושאים אחרים שהועלו בישיבת המועצה היו צביעת מוזיאון העיצוב – חברת המועצה צפלינסקי ציינה כי צביעת המוזיאון נדחית מאז 2016, למרות שאושר התקציב לצביעתו. ששון הודיע בעקבות זאת כי בקרוב המוזיאון ייצבע. עוד עלה על הפרק נושא המכרז לקונסבטוריון העירוני, כאשר צפלינסקי העלתה ספקות לכשרות המכרז, אך את טענותיה אלו דחה ששון על הסף.

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר