דובינר. "פשע מוסרי בחולון"

מנהיג מרד תשלומי ההורים: "להעיף את יו"ר ועד ההורים בחולון"

מנהיג המרד הארצי, הפעיל החברתי פיצ'י דובינר, מגיע להפגין היום ברחבת המדיטק וקורא להורים בחולון להצטרף למאבק: "רועי דביר הפך את בתי הספר בעיר לשוק"

פורסם בתאריך: 3.4.18 10:38

הפעיל החברתי פיצ'י דובינר, מנהיג מרד תשלומי ההורים, יגיע היום (שלישי, 12:30) לרחבת המטידק בחולון להפגין. כבר שש שנים שדובינר, תושב קציר, מסרב לשלם תשלומי הורים עבור שני ילדיו. הוא לא עושה זאת מתוך מצוקה כלכלית אלא מעיקרון וממוביל מאבק ציבורי בנושא שבו הוא קורא להורים בכל רחבי הארץ לא לשלם.
ה"אני מאמיו" שלו, לדבריו, הוא חינוך חינם, שוויוני ואיכותי לכל ילדי ישראל. לדבריו, על פי חוק חינוך חובה התש"ט-1949, כל ילד ונער בישראל מגיל שלוש עד סיום י"ב זכאי לחינוך חינם וחובה להוריו לדאוג להופעתו הסדירה במוסד החינוכי.

דביר, יו"ר ועד ההורים העירוני בחולון

"החוק השתנה כמה פעמים", מסביר דובינר, "אך המטרה אותה מטרה: לתת לכל ילדי ישראל ללא אפליה על פי רקע כלכלי או עדתי את הזכות לחינוך שוויוני. לכן, החשיבות לחינוך חינם. ב-30 השנים האחרונות התרגלו ממשלות ישראל לקצץ בשירותים הניתנים לתלמידים וכך לימודי העשרה כמוזיקה, ספורט, אמנות וחינוך לערכים שונים הפכו למותרות. על מנת להשתיק את ההורים, המציאו בשלטון שיטה שבה דרך ועדי הורים גובים תשלומים על השירותים האלה. ברור שכל הורה רוצה את הטוב ביותר לילדיו לכן ניגשים בכל תחילת שנה ומשלמים כל הסכום שמבקשים מאיתנו, ללא קשר גם לתקרה שקובעת ועדת החינוך של הכנסת. קשה להאמין אך הכנסת עצמה נותנת יד לביזיון החוק".

לכן, אומר דובינר, "אני לא משלם את תשלומי ההורים בכלל וקורא לכן ולכם להצטרף לחרם תשלומי הורים. חשוב לציין שבחינוך המיוחד המצב קשה עוד יותר והורים רבים נאלצים לשלם אלפי שקלים מעבר לתשלומים המדוברים האלה. לכן, כאן החרם חשוב אף יותר".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

דובינר הקים מטה הפועל בהתנדבות מלאה המונה כ-30 איש בכל הארץ. "אנו מסתובבים עם קרוואן בכל הארץ שהסיסמה שלנו היא מ'מטולה עד אילת – אנו דורשים חינוך חינם'". דף הפייסבוק שאותו הקים לצורכי המאבק – "תשלומי הורים" – ובו אלפי עוקבים וחברים, נחסם בפני הרשתות החברתיות של משרד החינוך, ולאחר התערבות היועץ המשפטי לממשלה, נפתחה החסימה. "אני מאמין", הוא אומר, "שתשלומי ההורים ייפסקו השאלה היא מתי זה יקרה. הכסף ישנו".

"יו"ר ועד ההורים העירוני בחולון נותן יד להפרטת בתי הספר"

למי שיגיע להפגנה ברחבת המדיטק בחולון, מבטיח דובינר לתת הסבר מפורט היכן עומד המאבק, מה קורה מבחינת הממשלה וועדת החינוך. בחלקה השני של ההפגנה יחולקו עלונים עם הסבר הקורא להורים לא לשלם את תשלומי ההורים. דובינר מבקש לציין: "חולון היא מקום מרכזי – יש מאבקים בין הורים שרוצים לשלם לאלה שלא. גילינו שבבתי ספר בחולון לוקחים יותר כסף עבור שירותים שהתלמידים לא מקבלים. בפועל, יו"ר ועד ההורים העירוני בחולון, רועי דביר, נתן את הסכמתו לתשלומי הורים ומה שהוא עשה זה פשע מוסרי. הוא הפך את בתי הספר לשוק. הוא נותן יד להפרטת בתי הספר וצריך להעיף אותו מהתפקיד. נתנו כוח לוועדי ההורים להחליט איזה ילד ייצא לטיול ואיזה לא. אסור להם לעשות את זה – הדבר מנוגד לחוק".
לסיכום אומר דובינר: "אנו לא רבים אחד עם השני. כוונתנו היא טובה, לטובת ילדי ישראל והמטרה המשותפת והנחישות יובילו אותנו אל המטרה: הפחתת תשלומי ההורים".

רועי דביר, יו"ר ועד ההורים העירוני, מסר שאיננו מעוניין להגיב לדברים.

עוד באותו עניין:
יוזמה מעוררת מחלוקת: בית הספר מציע פרס כספי על תשלומי הורים

הנהג ההורים העירונית: "המאבק בתשלומים על גב הילדים"

ההורים לא שילמו והתלמיד הוצא מהאולם ולא הורשה לצפות בהצגה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר