איתי פרץ ז"ל. "אף אחד לא יחזיר לי את הילד"
אימו של איתי פרץ ז"ל. "תסירו את האנטנה מאורט חולון לאלתר"

אמו של איתי פרץ ז"ל מצטרפת למאבק ב"אורט": "שילמתי מחיר כבד"

"הרבה ילדים סובלים מכאבי ראש כמו שהיו לאיתי שלי. אף אחד לא יחזיר לי את הילד, אבל אני נאבקת למען אחרים", אומרת סימי פרץ שתגיע הערב להפגין ב"אורט חולון"

פורסם בתאריך: 1.11.18 15:43

השביתה בתיכון אורט חולון נמשכת. הורים לתלמידי בית הספר דורשים בתוקף להסיר את האנטנה הסלולרית, ולאחר הצטרפות מורי בית הספר למחאה יחד עם ארגון המורים שהודיע כי הוא תומך במאבקם, הודיעה הבוקר סימי פרץ, אמו של התלמיד איתי פרץ ז"ל, כי תגיע הערב (16:45) להפגנה נוספת שעורכים ההורים והתלמידים בכניסה לבית הספר  ובכך תביע תמיכתה בהם: "אני שילמתי מחיר כבד  ואני לא רוצה שאף אחד יסבול כמוני", היא אומרת.

כזכור, איתי פרץ ז"ל, תלמיד תיכון אורט חולון, נפטר בחודש 2017 ממחלת הסרטן. איתי היה אמור לעלות לכיתה י"ב בבית ספר אורט חולון, אך בגיל 17, במהלך החופש הגדול  אובחן כחולה בלוקמיה. פרץ ז"ל לא שב ללימודים סדירים ומאז האבחון שהה בבית החולים לצורך קבלת טיפולים רפואיים, עד שלבסוף המחלה הכריעה אותו והוא נפטר.

"החלטתי להצטרף למאבק כי אני שומעת שיש עוד ילדים שמגיעים עם סימפטומים כמו שהיו לאיתי שלי", אמרה הבוקר ל"השקמה חולון" סימי פרץ. "האנטנה עומדת 24 שנים שם ורבים ממכריי שגרים בסביבה סובלים מסימפטומים דומים. לפחות שבעה אנשים נפטרו מסרטן והגיע הזמן להיפטר מהאנטנה. הורים רבים סיפרו לי שהילדים שלהם שלומדים בבית הספר סובלים מכאבי ראש ומהקאות – אותם סימפטומים כמו לאיתי. אני שילמתי מחיר כבד ואני לא רוצה שאף אחד יסבול כמוני. אף אחד לא יחזיר לי את הילד אבל אני נאבקת למען האחרים".

עוד אומרת סימי פרץ: "נפל לי האסימון. זו לא מקריות שכל כך הרבה מקרים של כאבי ראש, הקאות ומוות יהיו סמוך לבית הספר. חייבים להזיז את האנטנה עכשיו וכל הפגנה שתהיה בנושא אני אלך ואאבק עם ההורים".



בתוך כך נודע ל"השקמה חולון" כי בסקר פנימי שערכה הנהגת ההורים ב"אורט חולון" נמצא כי 58% מתלמידי בית הספר סובלים מכאבי ראש חוזרים. "לא ננוח עד שהאנטנה תוסר סופית", מסרו בהנהגה.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מדובר באנטנה שמוצבת במקומה כדין על קרקע פרטית מזה כ-25 שנה, שקיבלה את כל האישורים מהרגולטור שהינו המשרד להגנת הסביבה ואשר מנוטרת באופן קבוע על ידי המשרד. בעקבות פניות ההורים בחודשים האחרונים, עיריית חולון בשיתוף המשרד להגנת הסביבה ערכו מספר בדיקות קרינה בחדרי ביה"ס הפונים לכיוון התורן שעליו נמצאות האנטנות ונמצאו רמות שונות של קרינה שכולן מתחת לתקן המחייב של המשרד להגנת הסביבה. המשרד אף אישר, כי תוצאות כל בדיקות הקרינה שבוצעו בבית הספר הינן תקינות ועומדות בתקן.

"למרות זאת, כמקדם ביטחון, העירייה הגיעה להסכם עם ההורים, שהיא תתקין מיסוך על חשבונה על כל החלונות הפונים לכיוון האנטנה ואכן כך נעשה. בכך ניתנה רשת אבטחה לערכים הנמוכים שנמדדו, אשר עומדים גם בהנחיות חוזר מנכ"ל משרד החינוך. בנוסף, הותקן על גג בית הספר מכשיר ניטור קרינה קבוע וכל אחד יכול לראות את תוצאות הקרינה השוטפות באתר המשרד להגנת הסביבה. גם מנהל אגף הבטיחות במשרד החינוך, שהגיע לבית הספר אישר, כי אין בעיה מבחינת בטיחות קרינה בבית הספר.

"לפני כשבועיים הודיע פרופ' סטליאן גלברג, ראש האגף למניעת רעש וקרינה במשרד להגנה הסביבה, לראש עיריית חולון, מוטי ששון, כי אין באפשרותו לגבות מקצועית דרישה של שינוי מיקום האנטנה. עוד כתב גלברג, שבמצב הקיים היה מסכים בהחלט, שנכדתו תלמד בכיתה בה נמדדה רמת הקרינה הגבוהה ביותר בבית הספר – 2.4 מיקרו-וואט לסנטימטר מרובע. כמו כן, למרות שכל הבדיקות מראות שהקרינה מהאנטנה אינה חורגת מהתקן המותר, שלוש חברות הסלולר שלהן שייכת האנטנה נענו לבקשתו של ראש העיר והפחיתו את עוצמות השידור באופן משמעותי.

"במקביל לכל הנ"ל, ולמרות שאין קרינה בבית הספר, ראש עיריית חולון הנחה את אנשי המקצוע בעירייה לנסות ולאתר שטח חלופי מתאים להעתקת האנטנה וכל המידע נמסר לנציגות ההורים בפגישות שהתקיימו בלשכתו.

"לצערנו, ועד ההורים בבית הספר החליט לחדש את השביתה למרות שכל הגורמים המוסמכים קובעים, כי כל המדידות נמצאו מתחת לתקן המחייב של המשרד להגנת הסביבה ולמרות הסיכום עם העירייה. בעירייה קוראים לתלמידים לשוב ללימודים ומדגישים שוב, כי רמת הקרינה בבית הספר היא מתחת לתקן".

עוד באותו נושא:

ההורים מאורט פנו לשר החינוך: "הילדים שלנו מיטגנים"

המאבק באנטנה: תחנה למדידת רמת קרינה הוקמה על גג "אורט חולון"

תלמידים מ"אורט חולון": "לנו יש כאבי ראש והמורים מאיימים לפגוע בציונים שלנו"

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש תוצאות של 7.6 במסדרון..הכיתות הבעייתיות לא נבדקו. שימו לב

  2. עמיר -ללא קרינה בשבילך

    התקן לא מגן ובדיקות הקרינה הן רק חותמת גומי. חבל שילדים צריכים לסבול ולמות בגלל שלא קובעים סף שמגן על בני אדם ובגלל שהמשרד להגנת הסביבה מגן על המזהמים .

    יש להוריד את האנטנה לאלתר.

  3. זז

    ראש העיר באחריותו להסיר מיד את המפגע הזה ולא למשוך שנים ויותר מכך גם אם לא היו מבקשים ממנו עליו היה לדעת שזה מסכן חיי ילדים ולהוריד את האנטנות על דעת עצמו בלבד מבלי שיבקשו ממנו. בשביל מה הוא ראש עיר?

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר