ילדים אילוסטרציה
צילום: shutterstock.com / vesna cvorovic

שבוע הבריאות של ערי ישראל: כיצד מתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז בעידן הדיגיטלי?

"על אף שנושא הפרעות הקשב והריכוז הפך למאוד מדובר בשנים האחרונות, רב הנסתר על הגלוי", כך מסבירה פרופ' איריס מנור, מומחית בתחום מכללית, ובין המרצים שידברו אתכם על הנושא הבוער בסדרת הרצאות ביוזמת רשת שוקן בשיתוף כללית

פורסם בתאריך: 11.11.19 10:50

הפרעות קשב וריכוז הפכו לאחד הנושאים המדוברים בשנים האחרונות. יחד עם זאת, דברים רבים אינם ידועים בתחום. "בנושא הפרעות הקשב והריכוז עדיין רב הנסתר על הגלוי", אומרת פרופ' איריס מנור, מנהלת מרפאת קשב בפתח תקוה ובמרכז לבריאות הנפגש גהה של כללית, המשמשת גם כיו"ר החברה להפרעת קשב מטעם הר"י (ההסתדרות הרפואית בישראל).



פרופ' מנור תהיה בין עשרות המרצים שייקחו חלק באירועי שבוע הבריאות של ערי ישראל, שיתקיים בין ה-17 ל-21 בנובמבר בכל רחבי הארץ, ביוזמת רשת שוקן וכללית.

במסגרת האירועים יתקיימו הרצאות של מומחי כללית במגוון תחומים, בהם הפרעות קשב, השפעת המסכים והסמארטפונים על פעוטות, האמת לגבי הדיאטה, העובדות על חיסונים, החידושים בתחום רפואת העור והאסתטיקה, ניהול היריון בעידן החדש ובכלל, השפעת העולם הדיגיטלי על עולם הרפואה.

אחד הנושאים החשובים שיעלה בשבוע הבריאות, הנוגע ללא מעט ילדים ובני נוער, הוא תחום הפרעות הקשב. במסגרת ההרצאות יתייחסו המרצים לשאלות מהי הפרעת קשב וריכוז, מהן דרכי הטיפול ועד כמה משפיע העידן החדש והחשיפה למסכים על הקשב והריכוז בקרב ילדים ובני הנוער?

וכיצד אתם נוהגים? היכנסו לסקר כאן וענו על השאלות

פרופ' איריס מנור, אחת המומחיות המובילות בנושא, מציינת כי על אף ההתפתחות בתחום, יש עדיין מידע רב שנחוץ למתמודדים עם הפרעות הקשב והריכוז. "ישנה התקדמות מטאורית בתחום, ובניגוד למה שהיה נהוג לפני כ-30 שנים היום הנושא מדובר ומטופל יותר. ישנן לא מעט מרפאות ייעודיות לסובלים מהפרעות הקשב והמודעות ללא ספק עלתה, אבל עדיין, זה נושא שאנחנו בעיקר אוהבים לשמוע עליו, להתלונן עליו ולצחוק עליו, מבלי לדעת עליו יותר מידי", מוסיפה פרופ' מנור.

לדבריה, חוסר המודעות מוביל לכך שלא פעם ילד או ילדה שמתקשים בלימודים נתפסים כשובבים ופרועים או עצלים. "במקרים הנפוצים מסוג זה, ייתכן מאוד שמדובר בהפרעת קשב שעלולה לפגוע בילד. אבל הליקוי הזה הוא שקוף לחלוטין, גם למי שסובל ממנו בעצמו", מסבירה פרופ' מנור, "אבל מי שאכן לוקה בהפרעת קשב וריכוז, וזו לקות רפואית לכל דבר ועניין, יכול להינזק בצורה חמורה במידה והדבר אינו מטופל".

 

 

פרופ' איריס מנור: באדיבות כללית

חלק מהנזק שעלול להיגרם למי שאינו מטופל מלווה את הילדים גם בחייהם הבוגרים. "אדם מבוגר שמילדותו סובל מהפרעת קשב לא מטופלת, עלול לפתח דימוי עצמי נמוך, פגיעה רגשית עמוקה, לנשור ממערכות חברתיות באופן סדרתי, לפתח קשיים ארוכי טווח בחיי הזוגיות והמשפחה, לגלות חוסר סבלנות והזנחה בעניינים בירוקרטים ובריאותיים. כמו כן, אי טיפול בלקות הזו מעלה את הסיכון לשימוש בסמים ובמקרי קצה הדבר יכול אף להוביל למעשים אובדניים", אומרת פרופ' מנור, שתעניק בהרצאתה במסגרת שבוע הבריאות כלים לזיהוי ולהתמודדות עם הפרעות הקשב והריכוז.

היבט מרכזי שיעלה במסגרת ההרצאות הוא הקשר בין הפרעות הקשב והריכוז לבין העידן החדש וריבוי המסכים. "לרוב הציבור אין הפרעת קשב וריכוז, אצל רובנו מדובר ב'פילטרים' של טכנולוגיה ותיעדוף לקוי", מסביר ד"ר ירדן לוינסקי, פסיכיאטר מומחה, יועץ פסיכיאטריה בחטיבת הקהילה של כללית, שייקח גם הוא חלק באירועי שבוע הבריאות של ערי ישראל.

"הגירויים הטכנולוגיים והמסכים שמקיפים אותנו מכל עבר גורמים לכך שהמסוגלות של אנשים לעשות תיעדוף בריא הולכת ויורדת", מסביר ד"ר לוינסקי, "חברות שעוסקות בטכנולוגיה הן בעלות אינטרס לגרום לנו להתמכר לתוכן שלהן ורבים נופלים תחת המניפולציה הטכנולוגית הזו ומאבדים מיקוד וריכוז. כאן לא מדובר בבעיה ביולוגית ולכן גם הפתרון לא יהיה ביולוגי. אבל תמיד במקרה של ספק, אני ממליץ ללכת לגורם מקצועי ולבדוק –  בדיוק כמו שעושים כאשר יש חשש לשפעת".

כיצד ניתן לזהות הפרעת קשב ומהם הכלים להתמודד עם המניפולציות המופעלות עלינו? את התשובות לשאלות אלה ולעוד רבות יעניקו פרופ' מנור וד"ר לוינסקי ורופאים ומומחים נוספים מכללית במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל.

לפרטים נוספים על מועדי ההרצאות ומיקומן ולהרשמה חינם, לחצו כאן.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר