אוכל
צילום אילוסטרציה: Prostock-studio / shutterstock.com

שבוע הבריאות של ערי ישראל: האם הרשת מאכילה אותנו במידע שגוי על תזונה נכונה?

מדיאטות קסם ועד סופר פוד: מומחי כללית מנפצים מיתוסים תזונתיים בהרצאות מיוחדות בשבוע הבריאות של ערי ישראל. הכניסה חופשית - מהרו להירשם

פורסם בתאריך: 15.11.19 08:43

הרשת מוצפת באינפורמציה על שיטות דיאטה שונות ומשונות, שמבטיחות את דרכיהם מהירות לירידה במשקל. עם זאת, לא פעם מדובר בשיטות הרזייה העלולות לגרום לנזקים רפואיים ואף להשמנה.



במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל , שייערך בשבוע הבא, יתקיימו ברחבי הארץ הרצאות מיוחדות של מומחי כללית שיוקדשו לתחום התזונה הנכונה, בדגש על המידע השגוי והלעתים אף מסוכן שמופץ היום ברחבי הרשת.

לפרטים נוספים על מועדי ההרצאות ומיקומן ולהרשמה חינם, ליחצו כאן.

"מיתוסים מנהלים לנו את החיים, וברוב המקרים הם אפילו יעילים, או לכל הפחות לא מפריעים במיוחד, אבל כשהם מגיעים לכל מה שנוגע לתזונה או לדיאטות זה לא המצב", אומרת דנה גלעד, תזונאית קלינית בבית החולים קפלן מקבוצת כללית.

גלעד, שתהיה בין המרצים שייקחו חלק בשבוע הבריאות, מזהירה מפני נזקים אפשריים שעלולים להיגרם כתוצאה משינוי לא מבוקר ואחראי בהרגלי התזונה. "יש היום הרבה מידע באינטרנט הנוגע לתזונה נכונה, והוא מאוד מבלבל", היא אומרת, "זה בסדר להיעזר ברשת בקבלת מידע, אבל חשוב גם לבדוק אותו. הגוף שלנו הוא לא פח אשפה, ומי שצורך מידע ברשת ופשוט הולך אחריו בעיוורון, עלול להסב נזק אמיתי לגוף שלו. יש להתחשב גם בכך שמקורן של לא מעט מחלות בעולם המערבי מתחיל בתזונה".

המידע הסותר והלא מדויק שמופץ ברשת, כולל לא פעם מיתוסים וטרנדים, שלדברי גלעד, "יכולים לסחוף אחריהם לא מעט אנשים, ובפועל עשויים להיות בעייתיים". גלעד מציינת מספר דוגמאות, בהן הימנעות מאכילה החל מהשעה 19:00 בערב, שילוב סופר-פוד (מזון על) בתזונה, ויתור על מזון המכיל גלוטן וסוכר, הפרדת חלבונים ופחמימות, איסור על שתייה בזמן האוכל, או לחילופין המלצה להרבות בשתייה.

"לא תמיד מי שבוחר להימנע מגלוטן, לוקח בחשבון שיש תחליפי גלוטן שהם מאוד לא בריאים והרבה יותר משמינים", היא אומרת, "זה יכול להיות מבלבל וזה גם מאוד אינדיבידואלי ושונה מאדם לאדם. המידע ברשת יכול להיות טוב ומועיל אבל חשוב שהוא יתבסס על עובדות המוכחות מחקרית. חשוב להבין ששינוי אמיתי אינו יכול להתבסס רק על מה לאכול, אלא צריך לכלול גם שינוי אמיתי באורח החיים ובכושר הגופני".

כיצד ניתן לבדוק ולסנן את המידע הרב ושיטות להרזיה שאנו מוצאים ברשת,  מהי הדרך הנכונה והבריאה לשינוי באורח החיים? איך מבדילים בין עובדות מוכחות למיתוסים? גלעד ומומחים נוספים מכללית ידברו על כך בהרחבה בשבוע הבריאות של ערי ישראל.

שבוע הבריאות של ערי ישראל, יוזמה של רשת שוקן וכללית, יתקיים ברחבי הארץ בין ה-17 ל-21 בנובמבר. השבוע יכלול עשרות הרצאות של מומחי כללית, במגוון נושאים רפואיים הקשורים לחיים בעידן הדיגיטל: הקשר בין החשיפה למסכים לבין הפרעות קשב וריכוז, החידושים בתחום ההיריון, רפואת העור והאמצעים הטכנולוגיים שעומדים היום לרשות הרופאים והמטופלים.

לפרטים נוספים על מועדי ההרצאות ומיקומן ולהרשמה חינם, ליחצו כאן.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר