צילום: shutterstock

שבוע הבריאות של ערי ישראל: כל האמת על החיסונים – כיצד תזהו מידע שגוי ברשת?

"משפט כמו 'אם תחסן את הילד שלך הוא יהפוך לאוטיסט' - זורע פחד", ד"ר אמיר קילביצקי, מומחה ברפואת ילדים וזיהומים, מתמודד עם המיתוסים סביב החיסונים בהרצאה מיוחדת שיעניק מחר בחולון

פורסם בתאריך: 16.11.19 18:10

שבוע הבריאות של ערי ישראל בשיתוף רשת שוקן וכללית, ייפתח מחר (ראשון) בחולון עם נושא בוער שגרם ללא מעט ויכוחים וסערות ברשת: חיסונים, השפעתם וכיצד ניתן לזהות מידע שגוי ומיתוסים סביב הנושא.

מי שיעניק הרצאה מורחבת בנושא הוא ד"ר אמיר קילביצקי, מומחה ברפואת ילדים וזיהומים, מנהל מרכז בריאות הילד בבת-ים, כללית. בהרצאה שתתקיים מחר (ראשון), במתנ"ס מתנ"ס נאות רחל, בשעה 20:00, יתייחס ד"ר קילביצקי לשלושה נושאים מהותיים בנושא: זמינות של מידע רב ברשת ללא יכולת לדעת מה מידת אמינותו, סקירת רקע כללי על החיסונים, והצגת המיתוסים הרבים בנושא בעיקר בשנים האחרונות.



ככל שהשימוש ברשתות החברתיות הולך ונהיה נפוץ יותר, כך גם שטף המידע גובר – ולתופעה זו השפעות רבות לחיוב ולשלילה. בשנים האחרונות הפכה תופעת ההתנגדות לחיסונים לנפוצה יותר, בעקבות שיתופי מידע ברשתות החברתיות המשפיע על החלטות ההורים.

לפרטים נוספים על מועדי ההרצאות ומיקומן ולהרשמה חינם, לחצו כאן.

"בשנים האחרונות התופעה התעצמה", אומר ד"ר קילביצקי, "מה שקורה הוא שההורים נחשפים למידע לא מסונן. להפחיד זה הדבר הכי קל בעולם, ואז משפט כמו 'אם תחסן את הילד שלך הוא יהפוך לאוטיסט' – זורע בך איזה שהוא פחד. אנחנו בעד שאנשים ישאלו את השאלות הנכונות. הורים נוהגים לעשות מחקר ברשת בנוגע לבריאות ילדיהם, אך מה שאני כרופא אומר להם הוא לא בעל אותו המשקל לעומת פוסט בפייסבוק".

ד"ר אמיר קילביצקי

"למשל, אם אתה נחשף לסרטון ביוטיוב שבו אמא מספרת על הילד שלה שהיה פרפקט לפני החיסון שפגע בו בריאותית – זה סיפור ששובר לב", מוסיף ד"ר קילביצקי, "זה גורם לך להרגיש שאתה כאילו מכיר מישהו בדרגה ראשונה שזה קרה לו. זה מאוד רגשי ומצליח גם לטעת בך ספקות".

האם אתה מודאג מהתופעה שלא להתחסן? 

"אני מאוד מודאג מהורים שלא מחסנים את ילדיהם. אנחנו רואים עכשיו את ההתפרצות של החצבת, שמקורה באוכלוסיות שלא מתחסנות. בישראל אחוז ההתחסנות באוכלוסייה מאוד גבוה, כך  שהחצבת כאן לא מוגדרת כמגפה. לעומת מדינות באירופה, בהן חלק גדול מהאוכלוסייה בוחר לא להתחסן וכך אנשים נחשפים יותר למחלה".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

שבוע הבריאות של ערי ישראל, יתקיים ברחבי הארץ מיום ראשון הקרוב (17 בנובמבר) ועד יום חמישי (21 בנובמבר) ויכלול עשרות הרצאות של מומחי כללית, במגוון נושאים רפואיים הקשורים לחיים בעידן הדיגיטל: הקשר בין החשיפה למסכים לבין הפרעות קשב וריכוז, החידושים בתחום ההיריון ורפואת העור, המיתוסים והמידע השגוי בתחום התזונה והדיאטה והאמצעים הטכנולוגיים שעומדים היום לרשות הרופאים והמטופלים.

בחולון מלבד הרצאתו של ד"ר קילביצקי, יתקיימו הרצאות בנושאי הטכנולוגיה העומדת לשירות המטופלים בגיל השלישי, הקשר בין עולם הדיגיטל לבין בריאות המשפחה, המיתוסים והמידע השיגוי סביב הדיאטות והאם יש קשר בין החשיפה למסכים לבין הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים ובני נוער.

לפרטים נוספים על מועדי ההרצאות ומיקומן ולהרשמה חינם, לחצו כאן.

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר