שבוע הבריאות של ערי ישראל בחולון: ד"ר אמיר קילביצקי מנפץ את המיתוסים סביב החיסונים

מיתוסים מול עובדות: כיצד ניתן לסנן את המידע הרב שנגיש באינטרנט? שבוע הבריאות של ערי ישראל בשיתוף רשת שוקן וכללית נפתח אתמול. בימים הקרובים: מה קשר בין היחסים במשפחה, התזונה והדיאטות והפרעות הקשב לבין העולם הדיגיטלי

פורסם בתאריך: 18.11.19 12:29

שבוע הבריאות של ערי ישראל נפתח אמש (ראשון) במתנ"ס נאות רחל בהרצאתו של ד"ר אמיר קילביצקי, מומחה ברפואת ילדים וזיהומים ומנהל מרכז בריאות הילד בבת ים של כללית, תחת הכותרת "חורים ברשת: כל האמת על חיסונים – כיצד תזהו מידע שגוי ברשת".



מדובר בהרצאה שפתחה סדרת הרצאות על רפואה ובריאות בעידן הדיגיטל, במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל שנפתח אתמול ויימשך עד יום חמישי, ביוזמת רשת שוקן ובשיתוף כללית. במהלך השבוע מתקיימות עשרות הרצאות בכל רחבי הארץ של מומחי כללית, בנושאים הנוגעים לכל תחומי החיים בעידן הדיגיטלי.

בהמשך השבוע יתקיימו בחולון הרצאות בנושאי האמת והמיתוסים על התזונה: איך יודעים שהמידע ברשתות אמין; הווטסאפ המשפחתי: כיצד החשיפה למסכים משפיעה עליכם ועל ילדיכם והאם יש העידן החדש מגביר את הפרעות הקשב והריכוז בקרב ילדים ובני נוער.

למועדי ההרצאות ולהרשמה חינם לחצו כאן

בהרצאה שהתקיימה אמש בחולון התייחס ד"ר קילביצקי למידע הרב שקיים ברשת בכל הנוגע לחיסונים, כשר לא תמיד נבדקת מידת אמינותו וכן לתופעת ההתנגדות לחיסונים שהולכת וגוברת והצגת המיתוסים הרבים בנושא, בעיקר בשנים האחרונות.

ד"ר קילביצקי התייחס למיתוס כי חיסונים פוגעים בילדים ואף גורמים לאוטיזם. במהלך ההרצאה הוא הביא מספר דוגמאות אשר סקרו את התגברות הטענה הזו במהלך השנים האחרונות, לרבות מחקר אשר נעשה בנושא ולבסוף הוכח שזויף.

בהמשך התייחס ד"ר קילביצקי לירידה במספרי התחלואה מאז כניסת החיסונים לשימוש. לדבריו החיסונים יעילים, למרות הטענות כי החיסונים לא עוזרים וגורמים למחוסנים לחלות יותר.

למועדי ההרצאות ולהרשמה חינם לחצו כאן

"במדינת ישראל רוב האנשים הם מחוסנים", הסביר ד"ר קילביצקי, "אם אנחנו לוקחים בית ספר, שבו אלף תלמידים מחוסנים למעט, חמישה אחוזים – הכיסוי של החצבת אחרי שתי מנות יהיה 97 אחוז". הוא הוסיף כי אם לא כל האוכלוסייה מחוסנת, עדיין קיימת סכנה שהמחלות יופצו והסביר: "נניח שמתוך אלף, חמישה אחוזים לא חוסנו, אז יש לנו 30 ילדים שלמרות שהתחסנו, החיסון לא יעיל עבורם, והם חשופים להידבק במחלה יותר מאלו שלא חוסנו".

לסיכום אמר ד"ר קילביצקי כי אי התחסנות מגבירה הפצת מחלות באוכלוסייה, לרבות אצל ילדים. באשר לשאלה האם יש לחייב אנשים להתחסן, השיב כי הוא מתנגד לכך ומעדיף להשקיע מאמצים בפעולות הסברה ושכנוע..

למועדי ההרצאות ולהרשמה חינם לחצו כאן

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר