שפע (משמאל) ובן זוגו בחתונתם במיאמי. "הבאתי אותו לחולון"
שפע (משמאל) ובן זוגו בחתונתם במיאמי. "הבאתי אותו לחולון"

חתונת הניצחון של איש הנדל"ן מחולון

אלעד ארואס מחולון, שהתחתן בחודש שעבר עם בן זוגו במיאמי, מקווה שמצעד הגאווה הבא יהיה ברחוב סוקולוב ויש לו הרבה מה לומר ליואל ישורון

פורסם בתאריך: 13.7.18 10:09

פרשת יואל ישורון, סגן ראש עיריית חולון, עוררה סערה בקרב קהילת הלהט"ב בכל הארץ בחודש האחרון. אחרי ההתבטאויות הבוטות של ישורון כנגד מצעדי הגאווה והקהילה הגאה בכלל, קמה מחאה גדולה ששיאה הגיע בהפגנת ענק שנערכה מול משרדי העירייה בחולון.

בין חברי הקהילה היה גם מי שישב מנגד וצפה בכל האירועים מן הצד כי היה לו עניין הרבה יותר חשוב להתעסק בו ומבחינתו, העניין הזה הוא הניצחון שלו על הומופוביה. אלעד ארואס מחולון, שיצא מהארון בגיל 16, התחתן בחודש שעבר עם בן זוגו, בעל עסק לחומרי בניין מראש העין, ויש לו הרבה מה לומר ליואל ישורון על מצעדי הגאווה.

ארואס, בן 32, סוכן נדל"ן עצמאי במשרד שפע נדל"ן, נולד בחולון וגדל בשכונת אגרובנק. הוא למד בבית הספר רביבים ובתיכון של מקווה ישראל. לדבריו, כבר מגיל צעיר הוא ידע שהוא נמשך לבני מינו. "בתור ילד תמיד ידעתי את זה. במקום לשחק כדורגל עם הבנים, שיחקתי עם הבנות. זה לא משהו סביבתי, אני מאמין שמדובר במשהו גנטי. זו לא בחירה".

כאשר הגיע לגיל ההתבגרות, הזמן שכל הבנים והבנות מגלים מודעות למיניות שלהם, הוא לא ידע מה לעשות עם עצמו ועם מי לדבר על הנטיות שלו ופשוט הרגיש לבד במערכה. "הייתי בשנה מאוד מבולבלת בחיים שלי. פשוט החזקתי את זה בבטן במשך שנה שלמה".

הרגע המכונן כדבריו הגיע בגיל 16 כשלמד בכיתה י', אז יצא מטעם משלחת של בית הספר אל גרמניה. "עד אז רק שתי ידידות שלי ידעו. בגרמניה, בבית המשפחה שאירחה אותי, הבת סיפרה לי שהיא לסבית וראיתי שמשפחה שלה מקבלת אותה ואת בת הזוג שלה ואז שאלתי את עצמי, 'למה בחורה יכולה לחיות ככה בעולם ואני לא?'".

באותו הרגע הוא קיבל את ההחלטה הגורלית לצאת מהארון בפני משפחתו עם החזרה לארץ. "כשחזרתי לארץ, דיברתי עם אמא שלי אבל השתפנתי בהתחלה. אחרי שבועיים, אמא שאלה אותי מה הסיפור. היה לי קשה לספר עד שהגענו לנקודה. היא לא היתה מופתעת. כנראה שאין דבר כזה שאמא לא יודעת על הבן שלה". בהמשך חשף את הסוד בפני עוד חברים וחברות בבית הספר. "בכיתה י"א סיפרתי לעוד כמה חברות ובי"ב כבר כולם ידעו על זה".

אל לשכת הגיוס כבר הגיע כהומו מוצהר, דבר שלא מנע ממנו להיות משובץ אל שירות בתי הסוהר ולהעביר שם את שירותו הצבאי. "כשהגעתי לצבא, כבר הייתי מחוץ לארון במאה אחוז ואהבו אותי כמו שאני. אם אתה בן אדם טוב, זה לא משנה אם אתה הומו או לא", מסביר ארואס ומוסיף: "אני יכול להגיד לך, שבכל מקום שידעו שאני הומו זה גרם לעוד יותר קבלה ואהבה. אחד הדברים שמקוממים אותי הוא הדימוי שהודבק להומואים, לפיו אינם יכולים להיות גבריים. מי הגבר ומי האישה?", הוא שואל ועונה", "אנחנו שני גברים". מדינת ישראל לא מכירה בנישואי זוגות חד מיניים ולכן מחוסר ברירה, בחודש שעבר התחתן ארואס עם בן זוגו בשנתיים האחרונות בטקס שנערך בארצות הברית.

יואל ישורון? להדיח לאלתר

בחודש שעבר התחוללה סערה סביב דבריו של סגן ראש העיר יואל ישורון שפורסמו בחשבון הפייסבוק שלו אשר ביקרו בחריפות ובבוטות את קיומם של "מצעד הגאווה" ו"מצעד השרמוטות". בין היתר נכתב שם כי "במדינת תל אביב צמחו גידולי פרא, מפלצות בסגנון סרט 'היורה', שרקחו ממוחם הננסי והמעוות מצעדי חיות דו-רגליות מבחילות ודוחות".

הפוסט הבוטה גרר אחריו, כאמור, גלי מחאה וגינויים על ידי גולשים בכל הרשתות החברתיות וכמו כן גם על ידי אנשי ציבור וחברי כנסת ואף נשמעו קריאות להדיח את יואל ישורון מתפקדיו כסגן ראש העיר וכדיקאן הסטודנטים של מכללת אשקלון. כמו כן אורגנה עצרת מחאה של קהילת הלהט"ב מול בניין העירייה. מאוחר יותר פרסם ישורון מכתב התנצלות על דבריו שבו נכתב "אני מבקש להביע התנצלות על הפוסט שאותו פרסמתי בפייסבוק הפרטי שלי, על הדברים, תוכנם ואופן הבעתם כלפי החברה הלהט"בית. נגררתי וכשלתי בלשוני והשתמשתי בביטויים לא ראויים שפגעו בחברי הקהילה הלהט"בית. לא זו היתה כוונתי… אחתום בבקשת סליחה ומחילה לכל מי שנפגעו ממני".



ארואס עדיין סבור כי יש להדיח את סגן ראש העיר מתפקידו בעקבות דבריו. "אני חושב שאם בן אדם שיושב בראש מועצת חולון אומר דברים כאלה, זה עצוב מאוד. צריך להדיח אותו ולא להשאירו יום אחד בתפקיד למען יראו ויראו. אני רוצה לומר לסגן ראש העיר שבתור ילד שהרגיש שיש משהו שונה אצלו וחשב שהוא לבדו בעולם, המצעדים האלה גרמו לי להרגיש שיש עוד אנשים כאלה ושאני לא לבד בעולם".

על הביקורת כלפי האופי המיני של המצעד, מוצא ארואס את התקשורת כאשמה בגלל סיקור מגמתי של המצעדים שמציג תמונה מסולפת שלהם כמקום של פורקן מיני. "התקשורת מחפשת להדגיש את הצדדים הכי פרובוקטיביים ומוקצנים במצעדים האלה ולא את זה שצועדים שם גם הורים וילדים".

האם אתה חושב שחל שינוי ביחס לקהילה הגאה?

"אני מזהה שינוי עצום ביחס לאוכלוסיית ההומואים. היום רואים בפריים טיים יותר הומואים כמו אסי עזר למשל".

אתה לוקח חלק בפעילות החברתית של האגודה?

האגודה היא בתל אביב ואני גר בחולון. אבל אני כן עושה את המאבק הפרטי שלי. אני מקווה שיום אחד גם הומואים יוכלו לעשות פונדקאות בארץ במחירים הגיוניים. היום בשבילנו לעשות פונדקאות בחו"ל זה לוותר על בית – זה מגיע למיליון שקל. אני בדעות שלי ממוקם במרכז שנוטה לימין ויש לי בעיה למי להצביע. לא הימין ולא השמאל של היום עושים מספיק כדי לעזור לנו".

איפה חולון נמצאת ביחס לתל אביב בנושא הזה? היית רוצה לראות מצעד בחולון?

"אני גדלתי פה בשכונה והבאתי את בן הזוג שלי למרכז חולון. אנשים הם כמו עדר, כשאתה רואה שכולם מקבלים את זה, אז אתה מקבל את זה. אני רוצה שיהיה מצעד בחולון, הלוואי, ואני מאמין שסוקולוב הוא רחוב מהמם ביופיו לצורך העניין".

קיראו עוד באותו נושא:

חברי הקהילה הגאה מחולון: "נבוא לצעוק הערב להדיח את ישורון"

למרות המחאה הציבורית: ישורון יישאר בתפקיד סגן ראש העירייה

גינויים קשים על דבריו של ישורון על הקהילה הגאה: "חיות מבחילות"

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר