משמאל, הרב ברלנד וחסידיו. צילום: ויקיפדיה
משמאל, הרב ברלנד וחסידיו. צילום: ויקיפדיה

האם הרב שהורשע בעבירות מין וחסידיו משתלטים על בתי הכנסת בחולון?

על פי מתנגדיו של הרב ברלנד, בחולון יש דלת פתוחה לרב שהורשע ונוכחותו בעיר הולכת וגוברת. ראש המועצה הדתית: "אין בזה פסול"

פורסם בתאריך: 3.10.18 12:27

ביקוריו של הרב אליעזר ברלנד וחסידיו בחולון הולכים ונעשים תכופים ומתנגדיו בעיר חוששים מהשתלטותם על בתי הכנסת בעיר. כזכור, הרב ברלנד הורשע בעבירות מין. בנובמבר 2016 הורשע על פי הודאתו במסגרת עיסקת טיעון בשתי עבירות של מעשה מגונה בנשים, ובעבירה אחת של תקיפה. הוא נידון ל-18 חודשי מאסר וישב בפועל כשנה.

מתנגדי הרב ברלנד בחולון אומרים ל"השקמה-חולון": "עבריין המין ברלנד קיים כנס סליחות לפני כחודש בבית כנסת רבי מאיר בעל הנס ברחוב התותחנים בחולון, עוד כנס בחג הסוכות בבית הכנסת שלו במקלט עירוני ברחוב דבורה הנביאה 5 בחולון. יש בידו כבר ארבעה מקלטים עירוניים שהוסבו לבתי כנסת שלו, שניים מהם בשכונת תל גיבורים (רחוב חזית חמש ורחוב המצודה), אחד ברחוב אהרונוביץ ואחד כאמור, ברחוב דבורה הנביאה – בית כנסת 'בעל השדה'. המצב בחולון יצא משליטה ואם אנשים לא יתעוררו, נמצא את עבריין המין וחסידיו משתלטים על בתי הכנסת בעיר", אומרים מתנגדיו.

הרב ברלנד ביקר בחולון גם באירוע הדלקת נר ראשון של חנוכה, כפי שדווח ב"השקמה-חולון". האירוע היה פתוח לציבור וערכה אותו  עמותה בראשותו. מדובר במנהיג אחד הפלגים המרכזיים בחסידות ברסלב, מייסד וראש ישיבת שובו בנים בירושלים, יליד 1937.

בשנת 2012 טען אחד מחסידיו של הרב ברלנד, נחמן שלום, כי ראה אותו במצב אינטימי עם אישה מבנות קהילתו. כמה חודשים לאחר מכן עצרה המשטרה שניים מבני הקהילה לאחר שהיכו את החסיד שחשף את הרב. במרץ 2013 טענו נשים אחדות שסבלו הטרדה מינית מהרב. עם חשיפת הפרשה, עזב הרב ברלנד את ישראל. לאחר שעבר בין כמה מדינות, הוסגר לישראל. ב-17 בנובמבר 2016 הורשע הרב בבית משפט השלום בירושלים במסגרת עיסקת טיעון בשתי עבירות מעשה מגונה ובעבירה אחת של תקיפה. במסגרת העיסקה נמחקו שתי עבירות נוספות של מעשים מגונים בחסידותיו ובהמשך גזר עליו בית המשפט 18 חודשי מאסר, בהתאם לעסקת הטיעון. במהלך שהייתו בכלא אובחן כחולה בסרטן המעי הגס. ב-3 באפריל 2017 החליטה ועדת השחרורים על שחרורו למעצר בית במלונית הסמוכה לבית החולים הדסה, בשל מצבו הרפואי. ב-24 במאי 2017 הוא שב לביתו תחת הגבלות ומאז הוא מופיע בכנסים שונים.



"לא ייתכן שבכל עיר שבה תוכנן כנס מיסיונרי של ברלנד, הכנס התבטל והעירייה בנוסף נזפה בבתי הכנסת ובאולמות שתכננו לארח אותו ופסקה שלעיר שלהם אין לו כניסה – ראו מקרי רחובות, נס ציונה, דימונה, ירוחם, באר שבע והרשימה ארוכה. בחולון", טוענים מתנגדיו המקפידים להישאר בעילום שם,  "לא שלא משתפים פעולה, אלא מסרו בידיו ארבעה מקלטים עירוניים". לדבריהם,  רב מחולון סיפר השבוע לתלמידיו בבית כנסת מקומי כי הוא לומד בישיבה בחולון שאליה מוזמנים במחתרת רבנים של ברסלב מ"שובו בנים", הישיבה של ברלנד. "אנחנו", אומרים המתנגדים, "נדאג שברלנד וחסידיו לא ישתלטו  לנו על חולון. יש לו כבר ארבעה מקלטים עירוניים בחולון והיד עוד נטויה. מה יהיה בזמן חירום? התושבים יצטרכו להצטופף במקלטים עם הברלנדים ולשמוע את הטירוף המיסיונרי שלהם?!".

עמוס ברנס, ראש המועצה הדתית בחולון, מסביר בתגובה כי "המקלטים בחולון אכן מוסבים בחלקם לבתי כנסת וזאת תחת הליך רישוי של העירייה ופיקוד העורף. כל רב בשכונה שלו רשאי להעביר פנייה להקמת בית כנסת והיא נבחנת. לדעתי, זה דבר מבורך. במקום שיקומו בתי כנסת על שטחי הציבור, הם מוקמים במקום קיים כמו מקלט. ברור שאם אנו מבחינים במשהו חשוד, אנו פוסלים את הפנייה. לגבי בתי הכנסת המדוברים, אין אנו רואים בהם פסול ולא נעשית בהם פעילות חריגה".

יוסף (השם המלא שמור במערכת), מחסידי הרב ברלנד המתפלל בבית הכנסת בתל גיבורים, אומר: "אני לא מבין את התנגדות האנשים האלה. הם עושים זאת מרוע. הרב עשה מעשה נורא שלא ייעשה והוא שילם את חובו לחברה. למה אנשים נטפלים אליו ואלינו? בכל זרם בחברה החרדית יש חריגים. גם אצלנו יש כאלה שמבצעים עבירות מין כמו אצלכם החילונים, ואם עברו עבירה, חשוב שייענשו. הרב לא מחנך לבצע פשעי מין אלא לאהבת האדם והתורה".

מ"עמותת שובו בנים", המייצגת את הרב ברלנד, נמסרה בתגובה: "הציבור מצביע ברגליים בכל מקום שהרב ברלנד מגיע לשם – רפואות, ישועות ונסים מעל הטבע, והרב ממשיך וימשיך לבקר בבתי חולים, לנחם אבלים, לחזק יתומים ולבקר בבתי ישראל כפי שהוא עושה מדי לילה בלילה בכל רחבי הארץ. קומץ מתנגדי הרב ברלנד, שהם בעצמם אנשים קיצוניים, אנטי ציוניים וגזעניים, מנהלים מולו מסע רדיפה אכזרית שמתמשכת כבר כמה שנים שאף גרמה להם להעליל עליו עלילות שווא הזויות. הם מונעים אך ורק מתוך שנאה אישית כלפיו בגלל שקירב לחסידות ברסלב ספרדים ועשה מהפך בחסידות ולכן הם שונאים אותו ומנסים לנדותו כבר עשרות שנים".

קיראו עוד באותו נושא: 

הרב אליעזר ברלנד מגיע שוב לחולון וההפגנה בפתח

"צדיק בא לעיר": הפגנה נגד הופעתו של הרב ברלנד בחולון

פסטיבל חנוכה: הרב שהורשע בעבירות מין מגיע לאירוע בחולון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מדוע כל מקום שיש מיד משתלטים ומקימים בית כנסת.קודם כל יתמלאו בית כנסת

  2. ממוקה

    רק שכל החסידים של כל מיני רבנים למיניהם ( בית הכנסת במפרץ שלמה) ינקו אחריהם אחרי חגיגות שמחת תורה ולא ישאירו את הרחוב כמו אחרי סופת הוריקן….

  3. תושב העיר

    הרב ברלנד קודש קודשים נא לכבד אותו,ואת כל חכמי התורה ואין שום פסול בלבוא ולהעביר שיעורי תורה בכל בית כנסת בחולון תתביישו לכם כמה שנאה לדת,כתבה לא מעניינת ומגושמת!
    העיר חולון תעלה מעלה מעלה בדרגות התורה ויהיו בעלי תשובה רבים פה!

  4. אליאב

    הבעיה היא לא שהרב חטא אלא שהוא לא מצטער ולהפך ממשיך לעבור עבירות בתחפושת של צדיק שמותר לו לעבור עבירות חס ושלום..זה נקרא אפיקורוס וכופר שחוטא ומחטיא את הרבים ומחנך דור של אפיקורסים אלימים וחסרי דעת תורה

  5. גד

    גועלי נפש שכמוכם עבריין מין? הרב לא הורשע הוא הודה על משהו שלא קיים בכלל כי אם לא אז לעולם הוא לא היה יוצא משם דבר שני עם באמת היה מורשע לא היו נותנים שליש בחיים! כי לעברייני מין אין שליש דבר שלישי ראיתם או שמעתם פעם את הפרצוף של אחת המתלוננות?לא! יודעים למה? כי הם באות להתפלל עד היום אצל הרב אז חרא על הפרצוף של כולכם הצדיק מלך ישראל האמיתי!!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר