בורות בשדרות גולדה מאיר
בורות בשדרות גולדה מאיר

מי אשם בבורות בשדרות גולדה? נשלחה התרעה לפני קנס לתושבים

"הדיירים המתגוררים בבניינים אלה מזרימים מים לכביש באופן קבוע בכל ימות השנה", טוענים בעירייה. הדיירים: "הבעיה האמיתית היא שלאורך הרחוב אין קולטני גשם"

פורסם בתאריך: 31.1.19 15:13

הגשמים העזים שירדו בתחילת חודש ינואר גרמו להצפות ברחבי העיר חולון, בין היתר גם בשדרות גולדה. אחת התוצאות העגומות של המשקעים שירדו בעיר הם בורות שנוצרו בכביש בשדרות גולדה, מה שגרם לנזקים לרכבים שנסעו במקום. בעקבות זאת פנו תושבים מודאגים לעירייה וביקשו פיצויים על הנזקים לרכבים.

מיד לאחר שנרגעו הגשמים יצאו במחלקת התשתיות של עיריית חולון לבדוק ולטפל בבורות בכביש ומספר ימים מאוחר יותר גילו תושבים המתגוררים בשדרות גולדה שהאחריות לבורות, ככל הנראה, נפלה עליהם. כך לפחות עולה מהודעת העירייה על התרעה לפני תשלום קנס שנשלחה לדיירי רחוב גולדה 14 ובהה נדרשו "לסדר את אופן שפיכת המרזב מהגג לכביש".

מספר צבי קופל, יו"ר ועד הבית בשדרות גולדה 14: "המבנים שלנו קיימים כבר תשע שנים. לפני מספר שנים קיבלנו באופן רשמי טופס 4 המאשר את המבנה. מספר ימים לאחר הגשם, אנשי התשתיות של עיריית חולון הגיעו למבנים אצלנו, צילמו ובדקו ולאחר מספר ימים קיבלנו התרעה לפני תשלום קנס, לפיה אנו נדרשים  לסדר את אופן שפיכת המרזב מהגג לכביש. לא הבנו במה מדובר והתקשרנו למחלקת התשתיות בעירייה, שם נמסר לנו  שלאחר בדיקה נמצא שהמרזבים במבנה שלנו לא תקינים, שמי הגשם והגינה נשפכים לכביש והם אלה הגורמים לבורות בכביש.

"לא ידענו אם לצחוק או לבכות", מספר קופל, "אבל התייעצנו עם מומחים על חשבוננו והשבנו לעירייה שאנו לא ביצענו שום שינוי במבנה ובתשתיות. חברת סאדאב שתכננה את המבנה קיבלה את כל האישורים כנדרש ולראיה קיבלנו טופס 4 לבניין. לפיכך, אנחנו הדיירים דוחים את הטענות של העירייה".

דיירת נוספת בבניין, חברת הוועד, מוסיפה: "עיריית חולון ירדה מהפסים, לא ייתכן שאחרי שמבנה קיים כבר תשע שנים וקיבל את כל האישורים כחוק, מוצאים בו ליקויים ומוצאים בו את האשם לבורות בכביש. זה לא רק אנחנו – מדובר על עוד חמישה רבי קומות שנבנו כחוק והעירייה מנסה לכסות על הטעויות שלה במקום לתקן אותן בעצמה. הבעיה האמיתית היא שלאורך הרחוב אין קולטני גשם שיקלטו את המים בימי החורף, אז כשיורדים גשמים וגם בכמות מועטה הדבר גורם להצפות בכביש".

בבדיקה של "השקמה-חולון" נמצא כי אכן נמצא פתחי הניקוז שיורדים מגגות המבנים ברחוב מתנקזים לכביש, מדובר על מספר פתחי ניקוז של רבי הקומות וכמות המים היא מזערית ולא כזו הגורמת להצפות. כמו כן במהלך הבדיקה התגלה כי עדיין נותר בור פעור בכביש בשדרות גולדה.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "הדיירים המתגוררים בבניינים אלה מזרימים מים לכביש באופן קבוע בכל ימות השנה. פעולה קבועה זו מהווה מפגע בטיחותי לכלי הרכב,  במיוחד לדו גלגלי, וכן איננה מאפשרת לבצע תיקונים בכביש. יצוין, כי בהיתר הבנייה אושר לקבלן לבצע צינור לניקוז מי גשמים בלבד לכביש. עיריית חולון תחל בתיקון הכביש בקרוב וזאת לאחר שבימים אלה אושר רשיון העבודה על ידי המשטרה".

עוד באותו נושא:

מי ישלם את הפיצויים על נזקי הבורות במכוניות בחולון?

באילו רחובות בחולון יש בורות מסוכנים בכבישים?

סכנה לנהגים ונזקים לרכבים בחולון מבור שנפער בכביש. צפו

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר