עבודות נת"ע רכבת קלה
עץ השקמה מוכן להעתקה

מחר זה קורה: עץ השקמה העתיק יועתק ממקומו בעלות של 1.8 מיליון שקל

חברת נת"ע תשלים את העתקת עץ השקמה, שנמצא על תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה. כך יתבצע הפרויקט המאוד מורכב:

פורסם בתאריך: 15.6.20 16:31

לאחר תהליך מורכב שנמשך כמעט שנה, מחר תושלם העתקת עץ השקמה שנמצא בחולות דרום חולון. עלות ההעתקה מוערכת בכ-1.8 מיליון שקל. חברת נת"ע תשלים מחר בשעות אחר הצהריים את העתקת עץ השקמה אשר ניצב בסמוך לרחוב שמחה ארליך, בנקודה אשר נמצאת על תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה ההולך ונסלל.

גילו של העץ מוערך במאות שנים ושורשיו נטועים בעומק של כשמונה מטרים בתוך האדמה. חברת נת"ע נערכה למיזם המורכב להעתקת העץ, אירוע אשר החל לפני כמה חודשים ויגיע מחר לשיאו.



כזכור, לפני עשרה חודשים הבחינו תושבי האזור בהתקנת עמודים מסביב לעץ, דבר אשר הופץ ברשתות החברתיות וגרם לבהלה רבה. בחברת נת"ע הסבירו כי הם נערכים להעתיק את העץ אל נקודה אחרת.

לאחר בדיקות מקצועיות ובחינת חלופות על ידי המתכננים, פקיד היערות ורשות הטבע והגנים, הוחלט כי העץ יועתק לשטח ציבורי פתוח הנמצא כ-200 מטרים דרומה ממקומו הנוכחי, בתנאי קרקע דומים ותוך הבטחה של מקור השקיה קבוע. מדובר בפרויקט מורכב מבחינה הנדסית, שיתבצע בליווי אגרונום ובאישור פקיד היערות בזמן אמת.

העץ מועתק בשיטת העתקה חשופת שורש – בשיטה זו "שולפים" את העץ מהאדמה, מנקים את כל האדמה מסביב לשורשים על ידי שימוש במים או לחץ אוויר, ובכך נשאר העץ כולו ולבדו, מה שמוביל להקטנת הסיכוי בפגיעה בקליפת העץ, עקב הפחתת המשקל המיותר והעצום של האדמה. בחברת נת"ע ציינו כי זוהי פעם ראשונה ששיטה זו מבוצעת בארץ.

ההעתקה עצמה תבוצע מחר על ידי שני מנופים אשר יניפו את העץ שיימצא במבנה ברזל שנוצר במיוחד עבור מידותיו. המנופים יניחו אותו על מוביל עד למקומו החדש. הערכת האגרונום להצלחת תהליך ההעתקה וקליטת העץ היא כ-60 אחוז. ניתן יהיה לדעת זאת באופן ודאי כחצי שנה לאחר הצבתו במיקום החדש.

אין זו הפעם הראשונה בה מועתק עץ שקמה בחולון בגלל מיזם תשתיות. כך קרה לפני 14 שנים בצומת חולון, אז הועתק ממקומו עץ השקמה שעמד מאות שנים בנקודה שהפכה לכניסה הראשית של חולון. סלילת קו הרכבת על כביש איילון הצריך בניית גשר נוסף מעל מקום מושבו של העץ. לאחר תהליך מורכב ומייגע, הועבר העץ אל דרום הצומת והצליח להתאקלם. בשנה שעברה פורסם כי עץ השקמה ועוד מספר עצים נוספים עלולים למצוא את עצמן מועתקים בגלל סלילת קו הרכבת הקלה.

 

העתקת עץ השקמה בצומת חולון בשנת 2006

 

בתוך כך החל מהלילה ולאורך כל השבוע הקרוב תיחסם לתנועה הכניסה המזרחית אל קריית בן גוריון.

רחוב שמחה ארליך ייחסם לתנועה החל מהלילה (שני), ולמשך שלושת הלילות שאחריו. זאת, בעקבות עבודות תשתית המבוצעות על ידי חברת נת"ע במסגרת סלילת הקו הירוק של הרכבת הקלה בחולון.

העבודות יחלו בשעה 22:00 ויימשכו עד 05:00 בבוקר שלמחרת, במהלכן יהיה רחוב ארליך חסום לתנועת כלי רכב בשני כיווני הנסיעה, במקטע הרחובות חיים לסקוב ומשה דיין. בלילה שבין שלישי לרביעי יחלו העבודות כבר בשעה 21:00 ויימשכו עד 05:00 בבוקר שלמחרת.

בנוסף, יחולו שינויים נוספים בהסדרי התנועה, כאשר לא תתאפשר הנסיעה ברחוב חיים לסקוב, במקטע הרחובות יהושע רבינוביץ' – שמחה ארליך, בשני הכיוונים. לנוסעים לכיוון מזרח, לא תתאפשר הנסיעה בשדרות משה דיין, במקטע הרחובות יצחק רבין – שמחה ארליך. לבאים מכיוון מערב, לא תתאפשר הפנייה שמאלה משדרות משה דיין לרחוב חיים ברלב. לבאים מכיוון צפון, לא תתאפשר הפנייה שמאלה מרחוב יצחק רבין לשדרות משה דיין.



המשמעות היא שבמהלך שלושת הלילות הבאים, רק הצד המערבי של קריית בן גוריון יהיה פתוח במלואו לתנועת כלי רכב.

בנוסף, יצומצמו לסירוגין נתיבי הנסיעה באזור, יבוצעו שינויים במסלולי התחבורה הציבורית ומיקומי תחנות האוטובוס באזור. כמו כן, יצומצמו המעברים להולכי הרגל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עלות מטורפת .לא מבין מה כל כך טוב בעץ המגעיל הזה ,מלכלך ברמות . מלא חרקים. וגם מזכיר לערבים שהם גרו כאן פעם..מיותר לחלוטין…..

  2. אנונימיסיסיס

    מאות שנים בשביל זה כמו כמה ימים זה כלום על איזה עתיק אתם מדברים עצים גילם של יערות יכול להיות בן מיליון שנה לפחות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר