הדרך של בן 9 לבית הספר: גשר שצעירות נמנעות לעבור בו מחשש שיותקפו

עבור התלמיד המתגורר בקריית מיכה סופקה הסעה לבית הספר בשעת בוקר מוקדמת, כמה מאות מטרים מביתו, מעבר לגשר המוזנח. העירייה: "בהתאם להנחיות ניתן לקבוע תחנת איסוף עד 500 מטר"

פורסם בתאריך: 3.11.20 14:19

תלמיד כבן תשע המתגורר בקריית מיכה, שכונה המבודדות משאר חלקי העיר, נאלץ מדי בוקר לעלות לבדו על גשר התנאים, לצעוד במשך 10 דקות עד לשכונת ג'סי כהן, ומשם לעלות על ההסעה כדי שיוכל להגיע לבית הספר דביר שבו הוא לומד.

קריית מיכה ממוקמת ממערב לכביש איילון ולמעשה מנותקת משאר חלקי העיר. בשכונה לא פועלים בתי ספר ולכן ילדים המתגוררים בה זכאים להסעות מהעירייה. ילד בן תשע, המתגורר בקריית מיכה ולומד בבית הספר הממלכתי-דתי דביר, הממוקם בשכונת נאות שושנים. בשנה שעברה הגיעה הסעה אל קריית מיכה משום שהיה תלמיד נוסף שלמד בבית ספר המרוחק ממקום מגוריו. אלא שהשנה הוא נותר התלמיד היחיד הזכאי להסעה מקרב ילדי השכונה, ונקודת האיסוף הועברה לצדו המזרחי של הגשר.

התוצאה: התלמיד נאלץ מדי בוקר לחצות את גשר התנאים בשעה 06:45 וללכת עוד כמאה מטרים מזרחה כדי להגיע אל נקודת האיסוף. פתרון אחר העומד ברשותו הוא להגיע אל בית הספר בכוחות עצמו.



גשר התנאים נמצא בשנים האחרונות במצב של הזנחה, כפי שפורסם כאן בהקשמה חולון. שתי המעליות המובילות אליו מושבתות. גם הן מוזנחות. חברת נתיבי איילון ועיריית חולון סיכמו בשנה שעברה על מתווה השיפוץ שלו. במסגרת המתווה הוחלט שנתיבי איילון תממן את החלפת המעליות ועיריית חולון תשפץ את הגשר. אולם אף חברה לא נגשה למכרז והעבודות תקועות.

בשעות הלילה מהווה הגשר מקום מעבר של טיפוסים מפוקפקים. בעבר אף סיפרו כמה מתושבי השכונה ל"השקמה חולון" כי ישנן נשים שנמנעות לעלות על הגשר בשעות החשיכה מחשש שיותקפו. צעירה בתחילת שנות ה-20 לחייה סיפרה בעבר כי היא וחברותיה חוששות לעלות על הגשר.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מדובר בתלמיד חינוך רגיל אשר מתגורר בקו גבול חולון בת ים וזכאי להסעות מתחנת האיסוף שהוגדרה מעבר לגשר, כ-340 מטר בלבד מביתו (בהתאם להנחיות ניתן לקבוע תחנת איסוף עד 500 מ'). יצוין, כי כתלמיד בכיתה ג'  הוא חייב ליווי הורי (על פי החוק). מקומו בהסעה שמור ומתחילת השנה ההסעה פעלה על בסיס קבוע. האם היא זו שהחליטה שלא לשלוח את בנה להסעה ודורשת שהנהג יעשה סיבוב ויגיע לאסוף לפני הגשר. הדבר אינו אפשרי ויגרום לעיכוב ולהמשך הסעה תקינה של תלמידים נוספים".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יאן

    עיריית חולון????? מה העיניינים איתכם???לסכן יחד בן 9 ???!!!!! נשמע לכם נורמלי?????

  2. יוסי

    השטות הגדולה ביותר שאני מכיר במקום לחבר את השכונה לבת ים שזה מקומה הטבעי וכך נמנעת מהתושבים בשכונה סבל מיותר

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אז ההסעה תעשה סיבוב- מה קרה??? הם יצאו 5- 10 דקות לפני, כדי לא לעכב אחרים.
    העיקר לא לסכן את הילד, לאפשר לו להגיע באופן סדער ובטוח לביהס.
    כל הכבוד לאמא שבחרה שהבן שלה ישאר בבית בחיים, גם במחיר של אי ביקור סדיר.
    כסף לא חסר לערייה, אם זה היה אחד מהבנים של מי שמחליט
    בוודאיי שההסעה היתה עוברת שם.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר