נופר קררו, בתה של אחות קופ"ח שנרצחה: "סבא בבית האבות בבידוד ובלי מטפלת"

הדיירים מבודדים, רחוקים מבני המשפחה וללא מטפלות ובדיקות: נמשך המאבק לצד הדאגה וחוסר הוודאות של בני משפחות דיירי משען חולון

פורסם בתאריך: 4.4.20 20:13

בהלה בבית אבות משען חולון: משפחות הדיירים קוראת למשרד הבריאות לבצע בדיקות קורונה לכלל הדיירים והעובדים מחשש לחייהם. זאת, לאחר ששני עובדים ושני דיירים נדבקו בנגיף.

כפי שפורסם כאן ב"השקמה חולון", שני בני זוג שעובדים במקום נדבקו בקורונה: ויקטור רמבץ', בן 59, שמאושפז בבית החולים וולפסון לאחר שלדבריו התחנן לבדיקה ובת זוגו לריסה פרותס, בת 56. כמו כן, נדבקו שני דיירים. בעקבות התפשטות הנגיף דורשים בני המשפחות, לבצע בדיקות בבית האבות שבו שוהים כ-500 דיירים. זאת, כאשר בשלב זה בשלב זה שני העובדים נמצאים מחוץ לבית האבות, ואילו שתי דיירות נכנסו לבידוד.

כמו כן, כפי שפורסם ב"השקמה חולון", 248 דיירים, זכאי חוק סיעוד, נותרו ללא מענה בעקבות הפסקת הפעילות של המטפלות החיצוניות בהוראת הביטוח הלאומי.

"משרד הבריאות אינו מוכן לבצע שם בדיקות, במד״א אומרים כי הם מוכנים להגיע ורק מחכים להוראה", טוענים בני המשפחות שפתחו קבוצת פייסבוק במסגרת המאבק שהם מנהלים. ממד"א נמסר: "ההחלטה את מי לדגום ואת מי לא, נתונה בידי משרד הבריאות בלבד".



נופר קררו, בתה של טובה קררו אחות קופת חולים שהוצתה למוות, היא בין אלה שנאבקים למען דיירי המקום. סבה, אביה של אמה המנוחה, מתגורר במשען ונמצא בתנאי בידוד, יחד עם שאר הדיירים.

"משרד הבריאות אינו מוכן לבצע בדיקות למרות שיחות חוזרות ונשנות שלנו בני המשפחות ושל  ההנהלה", כך כתבה בפוסט בפייסבוק, "במד״א אומרים כי הם מוכנים להגיע ורק מחכים להוראה. לא ייתכן שיזלזלו ככה בקבוצות שנמצאות בסיכון גבוה ומנגד ירדפו אחרי בדיקות לפלגים באוכלוסייה שפועלים נגד ההנחיות. לא ייתכן שאנחנו צריכים להתחנן שיבואו לבדוק אותם ולהיתקל באטימות שאין כמותה? אנחנו לא מוכנים לחכות לרע מכל. למה כל יום צריך לראות פוסט כזה על שאננות אל מול האזרחים ובמקרה הזה החשובים והיקרים לנו מכל? אנחנו חייבים לעצור את כדור השלג המאיים הזה".

"סבא שלי בן 83, ניצול שואה ונכה צה"ל שזקוק למטפלת צמודה, נמצא כרגע בבידוד בלי מטפלת, בלי לדעת מתי הוא יוכל לצאת מהבידוד, בלי לדעת מתי יבואו לבדוק אותו ובלי יכולת לראות את המשפחה שלו".

לילך אטיאס, כתבה בקבוצת הפייסבוק "דורשים בדיקות קורונה לדיירי וצוות משען חולון", כתבה: "לא ייאמן שעד לרגע זה אף גורם רשמי לא מטפל בבתי ההורים שלנו. לנו הילדים, לא נותנים להיכנס. אנחנו רק יכולים לראות את ההורים מעבר לגדר ומרחוק".

"אנחנו שמים להם שקיות עם מאכלים לחג אצל השומר בכניסה. מתחננים ומקווים שישמרו עליהם. עובדי משען חולון, רגע לפני קריסה. הביטוח הלאומי הפסיק כבר לפני שבוע את המטפלות הסיעודיות", היא הוסיפה, "הווירוס כבר שם בפנים, אין בדיקות, משרד בריאות מתעלם, מי יודע כמה כבר נדבקו. חובה לחטא את כל המסדרונות והחצרות, פיקוד העורף חייב לקחת על המקום אחריות מלאה. חובה לעשות עוד לפני החג בדיקות קורונה לכל הדיירים והעובדים. זו פצצה מתקתקת של ממש. ההורים שלנו, דור הילדים הראשונים של מדינת ישראל מושלך לעת זקנה על ידי המדינה עצמה. את מי צריך להעיר, למען השם?".

 

גם מנכ"ל רשת משען, עמרי כהן, יצא הערב בדרישה לראש הממשלה להתערב במתן מענה לכלל הדיירים בבתי הדיור המוגן ברחבי ישראל. "אני זועק את זעקת הקשישים ובתי הדיור המוגן ברחבי ישראל", אמר כהן.

רשת משען מנהלת תשעה בתי דיור מוגן ברחבי הארץ, בהם חוסים אלפי  דיירים. יש לעשות הכל על מנת שבתי הדיור המוגן לא יהפכו לגרסה קשה יותר של בני ברק", הוסיף כהן וציין כי "כשם שהיה נכון ומוצדק להעביר לידי צה"ל את הטיפול בבני ברק, כך מתחייב כעת להעביר לידי פיקוד העורף את הטיפול בבתי הדיור המוגן או לכל הפחות לסייע להם".



המנכ"ל פירט שלושה צעדים מידיים שיש לבצע: בדיקות לכלל הדיירים ואנשי הצוות בכל בתי הדיור המוגן בארץ, הטלת צווי חירום לאפשר גיוס כוח אדם רפואי לבתי האבות, וחליפות מיגון לכלל אנשי הצוות.

כהן התריע כי ללא נקיטת הצעדים הללו באופן מיידי, יש חשש להתפרצות בלתי נשלטת בכלל בתי הדיור המוגן. "המשק כולו מושבת על מנת שמערכת הבריאות תתפנה לטפל באופן מיטבי בציבור הקשישים, אולם לצערנו הרב, משרד הבריאות נעדר מהמערכה. יותר מחודש  ימים חלף מאז פרצה המגפה ועד לרגע זה לא קבלנו מסמך מדיניות מנחה מטעם משרד הבריאות", ציין כהן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שמואל

    הבת של טובה המלאך בלבן
    בתור ילד גדלתי על ברכייה
    עטפה את כולם בחום ואהבה
    יהי זכרה ברוך
    שה" ישלם למי שגדע חיים של בנאדם בצורה כזאת אכזריית

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר