חוגים והעשרה כן. לא על חשבון ההורים
חוגים והעשרה כן. לא על חשבון ההורים

קרן גונן פועלת בוועדת החינוך בכנסת לביטול תשלומי הורים

"אני בטוחה כי לאחר עבודת שטח רצינית נוכל לגלות כי ניתן להפעיל תל"ן גם ללא השתתפות ההורים", אומרת המועמדת לראשות עיריית חולון קרן גונן

פורסם בתאריך: 5.6.18 11:25

המועמדת לראשות עיריית חולון, ד"ר קרן גונן, הצהירה כי תבטל את תשלומי ההורים במידה שתיבחר לראשות עיריית חולון. בפוסט שפרסמה השבוע ציינה גונן: "חולון, בניהולי, תהיה העיר הראשונה בישראל שתוותר על תשלומי הורים למערכת החינוך. חוק חינוך חינם על כל המשמעויות שלו".

בהמשך גוללה גונן את הסיפור האישי שלה וההבנה של תשלומי הורים הן כאמא והן כילדה שגדלה בבית דל אמצעים, תוך כדי הסבר כי ביטול התשלומים אפשרי לביצוע. אתמול (שני) הגיעה גונן לכנסת לדיון בוועדת החינוך בנושא תשלומי תל"ן מתוך מטרה לשנות את רוע הגזירה להורים.

"אינני מתנגדת לתל"ן אלא להשתתפות ההורים בו", מסבירה גונן. "התל"ן, כפי שהוא היום, מוכר כתכנית קרב, יוזמה מבורכת לגישור הפערים בחברה המאפשרת לכלל הילדים להיחשף לידע ופעילויות נוספות. אם קצת מסתכלים אחורה, אחת הסיבות שקרן קרב בעצמה הפסיקה לקחת בו חלק היתה חוסר השקיפות בנושאים הכספיים. אמנם משרד החינוך לקח את הרעיון תחת חסותו וכיום משתתפים בתל"ן שליש משרד החינוך, שליש הרשות ושליש ההורים, אך הנושא התקציבי לטעמי עדיין נמצא בערפל.

קרן גונן

גונן. חוסר שקיפות ובזבוז משאבים

"לצערי הרב, כיום רוב התל"ן מתקיים על חשבון שעות משרד החינוך, שזה גזל בפני עצמו – אני מאד יכולה להבין מדוע כדאי להכניס תכניות כאלו וכמה רווחה זה מאפשר למורים שמתקשים לעמוד שעות רבות מול כיתת ילדים שוקקת חיים, אך מדובר כאן בתקציבי ענק שלא מנוצלים כראוי, וכל הרעיון שלילדים יהיה מענה של חוגי העשרה מעבר לשעות הלימוד לא מתממש באמת".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

לדברי גונן, "היות שהתכניות והכספים אליהם לא באמת שקופים, אין מערך של בקרה ומעקב אחרי איכות החוגים, מימושם בפועל והתקציב שמשוריין אליהם, אני טוענת כי ניתן להקל על ההורים לחלוטין בנושא זה. מעבר לכך, מי שאמור להחליט על נושאי התל"ן אלה ההורים, דבר שלא מתקיים כיום והרשות מכתיבה אילו חוגים יתקיימו, תוך שהיא לא פוסחת על אינטרס כלכלי עבור יחידותיה השונות – כך נוצר מצב שכסף יוצא מכיס אחד של העירייה ועובר לכיס אחר עם כל מה שמתלווה לזה. אם במסגרת הרשות יש משאבים שניתן להשתמש בהם, למה צריך לשלם בעבורם פעמיים?".

מהיכן יגיע התקציב לתכנית שלך לבטל את תשלומי ההורים בתל"ן?

"אם בוחנים נכון את המספרים, אני לא חושבת שזה דורש תקציב נוסף, רק שקיפות אמיתית בתקציבים הקיימים, מחקר ובקרה לגבי עלויות התכניות וטיבן, בחינת התועלת בבחירת התכניות ולא מעבר של כספים מכיס אחד של הרשות לכיס אחר. שילוב התכניות לאחר שעות הלימוד ולא במהלכן יפתיעו את הציבור מה ניתן לקבל תמורת אותו נתח תקציבי.

אני לא מצפה מהציבור להבין בתקציבים אבל כאחת שמכירה את המערכת מבפנים וכאחת שהעבירה תל"ן בבתי ספר, אני בטוחה כי לאחר עבודת שטח רצינית נוכל לגלות כי ניתן להפעיל תל"ן גם ללא השתתפות ההורים".

קיראו עוד באותו עניין:

מנהיג מרד תשלומי ההורים: "להעיף את יו"ר ועד ההורים בחולון"

יוזמה מעוררת מחלוקת: בית הספר מציע פרס כספי על תשלומי הורים

הנהג ההורים העירונית: "המאבק בתשלומים על גב הילדים"

ההורים לא שילמו והתלמיד הוצא מהאולם ולא הורשה לצפות בהצגה

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר