עיריית חולון (צילום: אלי נאמן)
עיריית חולון (צילום: אלי נאמן)

מועצת העיר תדון הערב בנושאים בוערים: מינויים בלתי תקינים, מזיקים ועבודות הרכבת הקלה

האם ימונה עזרא סיטון לסגן ראש העיר? האם היועצת המשפטית תוכל להמשיך לכהן בתפקידה? מהי מדיניות העירייה להדברת מזיקים וכיצד ידאגו לבעלי העסקים בתוואי עבודות הרכבת הקלה?

פורסם בתאריך: 7.4.19 10:12

ישיבת מועצת העיר חולון תתכנס הערב (ראשון) לדון במספר נושאים רגישים ושנויים במחלוקת, ביניהם חשש לניגוד עניינים במינויו של חבר המועצה עזרא סיטון לתפקיד סגן ראש העיר וליקויים לכאורה בכהונתה של היועצת המשפטית יונת דיין בתפקיד. עוד יידונו בישיבה עבודות הרכבת הקלה שבפתח ופתרונות לבעלי העסקים באזור, אלימות במערכת החינוך, הדברת מזיקים ופינוי אשפה.

לפני כחודש הגיש חבר המועצה עמוס ירושלמי מטעם סיעת "עידן חדש" מכתב ליועצת המשפטית של העירייה יונת דיין, לפיו קיים חשש לניגוד עניינים במינויו של חבר המועצה עזרא סיטון לתפקיד סגן ראש העיר בשכר. לדברי ירושלמי, סיטון מסיעת מצטיינים בחינוך משמש כמורה בבתי ספר בעיר חולון ומלמד תלמידים שהם בעלי זכות הצבעה, וכי על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, אסור לו לשמש כבעל משרה בשכר בעוד הוא משמש כמורה בבית הספר.

השבוע גם פנתה יו"ר המשמר החברתי בחולון ליאורה פור במכתב תלונה בגין מינוי זה לעו"ד עדי נועם, מנהלת מחלקה בכירה (ייעוץ משפטי – חינוך מיוחד) במשרד החינוך. לגבי ניסיון המינוי שיתקיים הערב, נמסר בתשובה מעו"ד נועם  ליו"ר המשמר החברתי כי "עם השלמת ההתייעצות למול משרד המשפטים בנושא, אשיבך בעניין". לאור תשובה זו, פנה גם חבר מועצת העיר מיקאל בוזגלו ליועצת המשפטית בעירייה בדרישה להקפיא את המינוי וזאת עד לתום קבלת תשובה מעו"ד נועם.

נושא נוסף שחבר המועצה בוזגלו יעלה הערב הוא המשך כהונתה של היועצת המשפטית יונת דיין. כזכור, בדו"ח מבקר המדינה משנת 2017 נקבע כי עצם התהליך לבחירת היועצת המשפטית נעשה תוך חריגה מתקנות העיריות כאשר תנאי הסף לא תאמו את דרישות משרד הפנים ולא נמצאו נימוקים לזימונם של שישה מועמדים בלבד מתוך 24 המועמדים לראיון לפני ועדת הבוחנים ומשנמצאו ליקויים אלה, לא נעשה דבר לתקן אותם. ל"השקמה-חולון" נודע כי הופעלו לחצים רבים כדי להוריד את הצעה זו מסדר היום ובינתיים לא ברור האם אכן תידון בישיבת המועצה הערב.

חברת המועצה אלינור מטלון תבקש להעלות לסדר היום נושא נוסף: החזרת פחי האשפה למקומם. כזכור, מר רחמים בינוני, מנהל אגף תקציבים ובקרה בעירייה, ציין באחת מישיבות המועצה האחרונות כי פחי האשפה מוחזרים בתוך עשר דקות למקומם, אולם מתלונות שעולות בשטח מפי תושבים עולה כי בתקופה האחרונה האטו עובדי התברואה את עבודתם.



נושאים נוספים שיעלו לסדר היום וידונו בישיבת המועצה הם פתיחת המקלטים הציבוריים בשעת חירום – נושא שיעלה חבר המועצה מורן ישראל, וכן תופעת המזיקים וההדברה ברחבי העיר. חברת המועצה קרן מציינת כי "בשנים האחרונות התגברה תופעת מזיקים בעיר ומנגד, מדיניות ההדברה של העירייה באופן יזום אינה ידועה ולא ברורה לי. התוצאה: ילדים רבים נעקצים בגנים העירוניים, בגינות הציבוריות, ומזיקים כגון חולדות ונחשים נמצאים במקומות שונים. החשש הוא שעם תחילת עבודות הרכבת הקלה בעיר, התופעה אף עלולה להחמיר. בישיבת המועצה אנסה לברר מהי מדיניות העירייה בנושא ההדברה. אני מאמינה שתושבים אינם צריכים לפנות באופן ייזום, והעירייה צריכה לספק מעטפת הגנה קבועה כדי לא להגיע לדיווח בדיעבד".

עוד מתכוונת גונן להעלות על הפרק את הדאגה למצבם של בעלי העסקים הקטנים בסוקולוב ובתוואי הרכבת. מהמתרחש בירושלים ובתל אביב, טוענת גונן, ניתן ללמוד כי במהלך ביצוע העבודות עלולה להיפגע פרנסתם של בעלי העסקים באזור. גונן תציע פתרונות לבעיה זו, "החל מקידום העסקים באתר הרשות, הכנסתם לכרטיס תושב ועוד פתרונות יצירתיים. כעת מדובר בעיקר ברצון טוב של ראש העיר להבין את המצוקה, ליישם ולשפר את מצבם. בסופו של יום, הרכבת טובה לכולנו, גם להם, אך עד לסיום העבודות, חשוב לשמור אותם פעילים", אומרת גונן.

נוכח ריבוי מקרי האלימות במערכת החינוך בעיר, תעלה חברת המועצה שני כהן את הנושא לסדר היום כמו גם את נושא הבטיחות במוסדות חינוך הסמוכים לאתרי בנייה בעיר. עוד ידונו במינוי ועדות בעירייה, אכיפת דו"חות צואת כלבים, מצלמות במרחב העירוני ואיצטדיון האתלטיקה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר