סוכת המתמודדים. קריקטורה מאת אילן דוידי
סוכת המתמודדים. קריקטורה מאת אילן דוידי

סיכום מערכת הבחירות בחולון: הפרשיות והכותרות המסעירות

מערכת הבחירות לעיריית חולון, מהמעניינות שנראו כאן בשנים האחרונות, הגיעה השבוע אל קו הסיום והקרב על הקולות לווה בפרשיות מסעירות, חיכוכים, האשמות והרבה אקשן

פורסם בתאריך: 2.11.18 08:35

מערכת הבחירות לעיריית חולון הגיעה השבוע אל קו הסיום. מלווה בריבוי מועמדים לתפקיד ראש העיר, שישה במספר, המרוץ אחרי כל קול ייצר לא מעט כותרות. אין ספק כי מערכת בחירות 2018 היתה מהמעניינות שנראו כאן בשנים האחרונות ו"השקמה חולון" מסכם את הפרשיות והכותרות המסעירות:

המופע והסערה

בחודש יוני האחרון הגיע הזמר עומר אדם להופעה בחולון. ההופעה, שמומנה מכספי העירייה גרמה לסערה שכוונה נגד ראש העיר ששון בטענה שהמופע נערך כחלק מתעמולת בחירות אסורה. יו"ר המשמר החברתי דאז, עו"ד ניסן זכריה, פנה לבית המשפט המחוזי בעתירה דחופה להוציא צו מניעה להופעתו של עומר אדם בחולון. בעתירה נגד עיריית חולון וראש העיר מוטי ששון, טען עו"ד זכריה כי מדובר בשימוש אסור בכספי ציבור וכי מדובר למעשה ב"שוחד בחירות".

לאחר דיון דחוף שהתנהל בוועדת הבחירות, יו"ר ועדת הבחירות, פרופ' עודד מודריק, דחה את העתירה וקבע כי העירייה נוהגת לקיים בשנים האחרונות מופעי קיץ וכי הופעתו של אדם אינה אמורה לכלול נאומים וברכות מצד ראש העירייה מוטי ששון. עוד קבע יו"ר ועדת הבחירות כי המופעים כלולים בתקציב העירוני המאושר. לבסוף, מופע של עומר אדם התקיים כסדרו אולם הסערה הציבורית לא נשכחה.

ליכוד יש שניים

בסוף חודש יוני, חברי הליכוד בחולון בחרו בשי קינן למועמד מטעם המפלגה לראשות העיר כאשר הביס את מאיר חלבי עם 907 קולות לעומת 532. אף על פי התוצאה הנאה שקיבל, החליט קינן בסופו של דבר לרוץ מטעם רשימה עצמאית ולשבץ לתוכה נבחרת משלו. כתוצאה מכך, חלבי קיבל את המושכות על רשימת הליכוד למועצת עיריית חולון, וכעת שתי רשימות שרצות למועצה שבראשיהן עומדים מנהיגים מאותו בית פוליטי.

אל כנס הפתיחה של שי קינן אשר נערך באולמי המוזיאון לפני כחודשיים, הגיעו שרי וחברי הכנסת מטעם 'הליכוד' ו'כולנו' גלעד ארדן, ישראל כץ, נאוה בוקר ואלי כהן אשר הביעו את תמיכתם בו. ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נעדר משלטי מסע הבחירות של רשימת הליכוד בחולון מטעם חלבי. כמו כן רוה"מ גם ביקר באחד מחוגי הבית של קינן ואיחל הצלחה לשני המעומדים.

גונן VS בוזגלו

בחודש אוגוסט הושק האתר של המועמד לראשות העיר מיקאל בוזגלו. זמן לא רב לאחר ההשקה של האתר, פנה מפתח האתר של המועמדת לראשות העיר ד"ר קרן גונן למערכת 'השקמה- חולון' וטען  כי האתר שפיתח הועתק בצורה כמעט מוחלטת על ידי הצוות של מיקאל בוזגלו. "מישהו פשוט העתיק את האתר של המועמדת ד"ר קרן גונן שעליו עבדנו שבועות במחשבה רבה עם הצוות הטוב ביותר. מבנה עמוד הבית זהה, האייקונים זהים כגון האייקון של האוניברסיטה, הלב, יומן האירועים וכדומה. מישהו ישב והעתיק את האתר בלי טיפת בושה", אמר אז בראיון ל"השקמה חולון".

ד"ר קרן גונן איימה בתביעה ומסרה כי "יהיה ראוי מצד אותו מועמד להתנצל, במידה שכך נהג, בפני הצוות בגין הפרת זכויות היוצרים, גם כדי למנוע תביעה בנושא". בתגובה לדברים המיוחסים לו מסר בוזגלו כי "נדהמתי לקבל את המכתב של הגברת גונן. כידוע, אני פעיל ציבורי בחולון שנים רבות ולא רק לפני הבחירות, אני מתריע על דברים שגם מופיעים במצע שלי. לגבי הסליקה, בשוק יש מערכות שונות של נותני שירות סליקה, השירות הנבחר הינו ידידותי למשתמש, לאף אחד אין בעלות על חברת סליקה זו או אחרת".

"סעידה" נגד "גורדוס"

סכסוך מתוקשר בין שתי אושיות מוכרות בחיי הלילה והפנאי בחולון – ברנרדו בלחוביץ וניסים ברכה, שהתנצחו בפומבי והחליפו ביניהם מהלומות מילוליות, על רקע תמיכתו של ברכה בראש עיריית חולון מוטי ששון בהתמודדות לבחירות והצטרפותה של רונה לרנר, בת הזוג של אחד משותפי מסעדת ה"סעידה", לרשימתו של ששון. בלחוביץ, מבעלי ה"גורדוס", בחר להעלות פוסט כנגד תמיכתו של ניסים ברכה לרשימתו של ששון בבחירות לראשות העירייה. מאותו רגע החל מסע הכפשות הדדי בין שתי אושיות הלילה. ברכה כינה את דבריו של בלחוביץ כ"שרשור של חצאי פוסטים" ונענה על ידיו בתגובה "אתה מייצג את תרבות הכלום והשום דבר, דמגוג גדול שיודע לטנף בדף הפייסבוק שלו ולזרוק רפש לכל עבר". לבסוף הביעו השניים הערכה הדדית ורצון משותף שהעסקים של כולם יצליחו.

הסרטון והסערה

מערכת הבחירות לרשויות המקומיות עוררה סערה במספר ערים בארץ כאשר עלו קמפיינים נגד חרדים וערבים. אווירת בחירות זו לא פסחה גם על העיר חולון כאשר בתחילת החודש, המועמד לראשות העיר מטעם מפלגת יש עתיד אילן גזית יצר סביבו סערה תקשורתית לאחר שפרסם סרטון הקורא לציבור החילוני בחולון לצאת ולהצביע בבחירות. "ביום הבחירות אתם תיהנו מיום חופש, אבל הם (כאשר מופיעה ברקע תמונת חרדים שעליה הוא מצביע) ילכו להצביע. אתם תלכו לים, אבל הם (שוב ברקע תמונת חרדים) ילכו להצביע" – הוצג שוב ושוב בסרטון שבמהרה הפך לויראלי ועורר סערה ברשת. התגובות החריפות לא איחרו לבוא ודף הפייסבוק של גזית התמלא בתגובות מתלהמות המלוות בדברי נאצה וגידופים כלפיו אשר האשימו אותו באנטישמיות. העיתונאי ידידיה מאיר שיתף את הסרטון בדף הפייסבוק שלו ובו כתב: "תושבי חולון שלום, אני אילן גזית מועמד יש עתיד. אני שונא את ה'הם' ואני אפילו לא צריך להסביר או לנמק בסרטון העלוב שלי מה יש לי נגד ה'הם'. אז תצביעו לי". במהרה הסרטון של גזית הפך לנושא החם באתרי חדשות המזוהים בעיקר עם הציבור הדתי.

זמן לא רב לאחר מכן, הופץ ברשת על ידי אלמונים סרטון נוסף ופארודי שבו הוחלפה תמונת החרדים לזו של אתיופים, במטרה להביך את גזית. הפצת הסרטון המפוברק רק הגבירה את הסערה. בתגובה לכך אמר גזית כי "נעשה מעשה שפל, ציני ומכוער, והושתלו בסרטון שלי תמונות מפוברקות של חברי ואחי מהקהילה האתיופית. זהו סרטון שקרי ומפוברק הגובל בפשע והסתה ועל כך מוגשת תלונה במשטרה". חברת הכנסת פנינה תמנו שטה מטעם "יש עתיד" ובת העדה האתיופית גינתה את הסרטון המפוברק ויצאה להגנתו של גזית. שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) הגיב לדברים והאשים את אנשי "יש עתיד" בצביעות: "החליפו את תמונת 'הם' החרדים בערבים או באתיופים ותקבלו סרטון גזעני ומבחיל המזכיר תקופות אפלות. והוא עוד קורא לעצמו (גזית) 'הקול השפוי'. לו הייתי תושב חולון, הייתי בהחלט טורח לקלפי ביום הבחירות, אבל רק כדי לוודא שאילן גזית ושכמותיו יצאו מנוף חיינו הציבוריים".



מי אתה מיקאל בוזגלו?

אחד המעומדים הבולטים במערכת הבחירות האחרונה היה מיקאל בוזגלו אשר דמותו מוכרת לרבים מתושבי העיר דרך פעילותו ברשתות החברתיות. אולם, עם הצהרתו כי ירוץ לראשות העיר, החלו לצוץ שאלות לגבי קורות חייו. לפני חודשיים הופץ תחקיר אנונימי ברשתות החברתיות לפיו, בוזגלו מטעה את הציבור בתארים המקצועיים והאקדמיים ובפעילות המקצועית שהוא משייך לעצמו כ"מומחה למערכות מידע טכנולוגיה ושיווק בינלאומי, שותף ויועץ בכיר בתחום הסייבר בחברת Hashware בעל ניסיון רחב ביותר בניהול פרויקטים מורכבים וחדשנים, עם דגש על חדשנות". בתגובה לכך טען בוזגלו כי מדובר בכתבה שקרית שמטרתה לפגוע בו והוא מתכוון להגיש תלונה למשטרה.

חודשיים לאחר מכן,  היתה זו הכתבת טלי חירותי-סובר שפרסמה כתבה במוסף The Marker שבה נטען כי בוזגלו נוהג בחוסר שקיפות בכל מה שקשור לקורות חייו וכי המידע שפרם חלקי ולא ברור בכל הנוגע להשכלתו האקדמית ועברו המקצועי, וכמו כן, שמו המלא מופיע בכמה צורות שונות במקומות שונים. בתגובה לכך פרסם בוזגלו סרטון וידאו בשידור חי בדף הפייסבוק שלו שבו טען כי הכתבה שקרית ויועציו המשפטיים יושבים על הגשת תובענה כנגד הכתבת והעיתון.

עובדים במר"צ

ככל שמועד הבחירות מתקרב כך גם גוברות הסערות התורניות. הפעם היה זה תורו של מורן ישראל העומד בראש מפלגת צעירים חולון. בימים האחרונים הועלו במספר פרופילים בפייסבוק טענות לפיהן ישראל מסתיר פרטים אודות מספר מתמודדים ברשימתו אשר קושרים אותו ואת סיעתו לכאורה למפלגת מר"צ. נטען כי המועמד בר שי משמש כיו"ר סניף מר"צ בחולון והמועמד שחר האס הוא יו"ר קהילת קודש וחול בחולון של התנועה הרפורמית (גופים אשר לא אהודים במיוחד על חלק לא מבוטל מתושבי העיר). על המועמדת ליאת סיני- סדס נטען כי היא משויכת לארגון "שוברים שתיקה" ונותנת רוח גבית לטרור. בעוד ששתי הטענות הראשונות היו נכונות, לטענה השלישית לא נמצאו הוכחות. סיני סדס אף הכחישה את המיוחס לה וטענה כי נעשה כלפיה מסע של שיימינג מכוער ומלווה בהסתה. "היום נאלצתי להגיש תלונה במשטרת ישראל בגין הסתה אישית פרועה נגדי, רוויה בשקרים, התרת דם ודיבה, ברשתות החברתיות", כתבה בפוסט תגובה שפרסמה. יש לציין כי סיני סדס, יחד עם חנה בית הלחמי, מנהלת את דף הפייסבוק "חמ"ל הורים לחיילים ולחיילות", ובו ניתן סיוע לחיילים ולהוריהם.

מורן ישראל התייחס לכל ההאשמות כלפי חברי מפלגתו ופרסם תגובה שבה נכתב כי "כשעשרה פרופילים פיקטיביים מנסים להמציא לך אחות ואתה בכלל בן יחיד, זה בדיוק הרגע שאני יודע שאנחנו בכיוון הנכון והם – מפחדים. לא! אנחנו לא מקבלים תמיכה ממרצ, אנחנו למעשה לא מקבלים תמיכה מאף מפלגה. רק מהציבור. לא! אין לי שום קשר לשוברים שתיקה, וכל ניסיון להצמיד לנו את השקר הזה מגוחך לחלוטין".

בהמשך, יומיים לפני הבחירות, הופץ ספאם באותו נושא בווטסאפ ובו צוין כי ישראל וסיעתו משתייכים כביכול לשמאל הקיצוני ונתמכים על ידי הקרן החדשה לישראל, המזוהה כארגון שמאלני. ההודעה באה בהמשך לפרסומים מטעם דף "הפורום הציבורי" ובו פורטו הסיעות העירוניות בישראל שנתמכות על ידי הקרן החדשה לישראל. בספאם נכתב: "הודעה חשובה לתושבי חולון! השמאל הקיצוני מאחורי מורן ישראל מפלגת הצעירים. השבוע פורסם בתקשורת שמורן ישראל נתמך ע"י הקרן החדשה. מורן ישראל מסתיר מהציבור את חברי הרשימה – יו"ר מרצ חולון, אנשי התנועה הרפורמית ופעילי השמאל. שימו לב טוב טוב למי אתם מצביעים!". מורן הגיב על הדברים באומרו: "המעשה רק מוכיח כמה גדול הכוח שלנו. כנראה אנשים מרגישים את העוצמה שלנו ומנסים לפגוע בי ובסיעת הצעירים בכל דרך".

הסקר שהוסר

קצת יותר מיומיים לפני הבחירות הורתה ועדת הבחירות למתמודד שי קינן לחדול מלהפיץ ואף להסיר פרסומים של סקר שערך. זאת, בעקבות עתירה שהגישה המתמודדת ד"ר קרן גונן, לפיה הסקר מהווה חשש להטעיית ציבור הבוחרים.

גונן טענה כי הסקר מצביע על כך שקינן מנצח בבחירות מול מוטי ששון ואולם, הסקר נערך מבלי שהוגשו כל הרשימות המתמודדות בבחירות ומבלי שצוין מתי נערך. בעקבות העתירה קבעה ועדת הבחירות כי "הסקר אינו משקף מציאות נסקרת נכונה" וכי על קינן "להימנע מהפצת מודעות או פרסומים אחרים של סקר הבחירות שנערך לפני הגשת הרשימות ושאינו מציין את מועד העריכה המדויק שלו ואת העובדה שהסקר נערך לפני הגשת רשימות המועמדים", והורתה לו להסיר את הפרסומים הנ"ל. קינן אף חויב לשלם 1,000 שקל לעותרת גונן, שמצידה החליטה לתרום את הכסף  למחלקה לשירותים חברתיים בחולון כתרומה למשפחה נזקקת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קרן גונן עם כל הכבוד לא חבל??ממש מיותר שלא נדבר על אילן גזית בטח אצה רייטינג לקייטנה בשנה הבאה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה לכתב אורן שטרנברג המוכשר על הדיווח המקיף והמעניין.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר