מוטי ששון. מה הבטיח ומה קיים?צילום: רועי נוימרק
מוטי ששון. מה הבטיח ומה קיים?צילום: רועי נוימרק

בדיקת "השקמה חולון": מה הבטיח ראש העיר טרום הבחירות ומה קורה בפועל?

סקייטפארק, בתי ספר חדשים ושיפור אחוזי הזכאות לבגרות, חידוש מרכזים מסחריים, אזורי בילוי נוספים ושיטור עירוני: אילו מהבטחותיו של מוטי ששון קוימו, מה דורש שיפור ומה נשאר על הנייר

פורסם בתאריך: 25.4.19 10:02

בחודש אוקטובר האחרון החולונים בחרו בו שוב, ואחרי 25 שנה שבהן הוא מכהן ברציפות בראשות העיר חולון, הוא הגיע לקדנציה השישית שלו עם מלוא המרץ. מה נותר מהבטחותיו של ראש העירייה מוטי ששון, אלו שניתנו טרום הבחירות, האם מומשו וכיצד נראים הדברים בשטח?

באתר האינטרנט של מוטי ששון מפורטות הבטחות הבחירות, ביניהן: הקמתם של היכל קרח נוסף, מתחם אתגרי, סקייטפארק, בתי ספר חדשים ושיפור אחוזי הזכאות לבגרות, חידוש מרכזים מסחריים בשכונות, אזורי בילוי נוספים בעיר ושיטור עירוני. "השקמה-חולון" בחן ובדק אילו מההבטחות קוימו ובוצעו ומה נשאר על הנייר.

ההבטחה: בנייה ופיתוח

על פי תכנית המתאר החדשה של העיר חולון, מעודדת העירייה עיבוי המרקם העירוני הקיים באמצעות פרויקטים של תמ"א 38 – תכנית שתשדרג את תשתיות הבניינים ותכין אותם לעמידות בפני רעידות אדמה. במסגרת זו כבר החלו את השדרוגים עשרות בניינים בעיר ומאות נוספים ישנו את פניהם ויתחדשו. על פי התכנון, שכונות ג'סי כהן ותל גיבורים עתידות לשנות את פניהן בשנים הקרובות בהליך של התחדשות עירונית. כמו כן, לשכונה החדשה ח-500 עתידות להתווסף אלפי יחידות דיור.

המצב בשטח: בפועל, אכן יש פרויקטים רבים הנבנים ועתידים להסתיים בשנה הקרובה. אכלוס יחידות הדיור בח-300 כמעט הסתיים, אך הפרויקטים של ההתחדשות העירונית בשכונות תל גיבורים וג'סי כהן טרם התחילו כמו גם הבנייה בח-500. הבעיה שרבים מתושבי העיר מתלוננים כי במקביל לבנייה ולפיתוח, לא ניתנת מחשבה מספיקה לתשתיות, כמו מוסדות חינוך לדוגמה. רק בשכונת אגרובנק התווספו לאחרונה 2,000 יחידות דיור, דבר שחייב הוספת תשתיות ומוסדות חינוך אך בפועל לא נוספו כאלה. ההתחדשות העירונית באה לידי ביטוי בבנייה ובדירות חדשות שאוכלסו אך לגידול באוכלוסיה שהביא עימו עומסי תנועה, מצוקת חניה ומחסור במוסדות החינוך, לא ניתן מענה.

ההבטחה: הקמת סקייטפארק והיכל קרח נוסף, שדרוג המתקנים בימית 2000

שתי הבטחות שניתנו בקמפיין הבחירות של ששון: בחמש השנים הבאות מתוכננת הקמתו סקייטפארק בחולון וכן היכל קרח נוסף, לצד זה הקיים. היכל הקרח החדש יותאם לתקן אולימפי הנדרש ויהווה משכן קבע לתחרויות בינלאומיות. בנוסף, בפארק המים ימית 2000 מתוכננת הקמתן של מגלשות חדישות באורך של כ-100 מטר ובגובה של למעלה מ-14 מטר. המגלשות החדשות יהיו עם שישה מסלולים ויאפשרו גלישה על מזרנים.

המצב בשטח: בנייתו של הסקייטפארק כבר החלה, המתקנים בימית 2000 משודרגים בימים אלה ממש, אך עדיין לא הוקם היכל הקרח האולימפי שהובטח. הבעיה היא שהצעדים הללו לא נוגעים למצב האמיתי של הספורט בחולון – הפועל חולון בכדורסל, הקבוצה שהביאה לעיר כבוד והישגים, מתוקצבת הן באופן פרטי על ידי שלמה אייזיק והן על ידי עיריית חולון, שמצהירה כי העבירה במהלך 2018 סכום של 2.5 מיליון שקל. בנוסף, במועדון הכדורגל צפרירים חולון, שהיה בעבר בליגת העל ונחשב לגאוות העיר ועתה מדשדש בליגות הנמוכות, טוענים להיעדר תקציבים. זאת, בעקבות ההתנגדות להתאחד לקבוצה אחת. המועדונים מתוקצבים ללא הגדרה מדויקת ועל פי הישגי הקבוצות. בנוסף, איצטדיון האתלטיקה עדיין ממתין לשיפוץ ובינתיים האתלטים נודדים בין הערים הסמוכות כמו גם השחיינים של חולון שנאלצים להתאמן מחוץ לעיר בהיעדר בריכה אולימפית בעיר.



ההבטחה: שיפוץ מוסדות החינוך ושיפור אחוזי הזכאות לבגרות

הבטחות הבחירות בנושא החינוך התמקדו בעיקר בשיפוץ מוסדות החינוך ושיפור אחוזי הזכאות לבגרות וככלל, העלאת רמת החינוך בעיר.

המצב בשטח: חלק ניכר מהתקציב העירוני מושקע בטיפוח החינוך בעיר ובשיפור מוסדות החינוך, בעידוד למצוינות מחד וסיוע לתלמידים המתקשים מאידך. חלק גדול ממוסדות החינוך אכן שופץ אולם יש צורך בהמשך השיפוצים בעיקר בגני הילדים, שם יש מחסור בצליות וכן יש לטפל בנושא החלפת החול מחשש למזיקים, נושא שעדיין לוקה בחסר.

בנוסף, דיווחים על אלימות במערכת החינוך בחולון חזרו ונשנו לאחרונה עד שגרמו לנציגי ועדי ההורים להתארגן נגד מיגור התופעה.

מספר תלמידי י"ב בעיר מסתכם ב-6,840 תלמידים ותלמידות. אחוז הזכאות לבגרות בשנה זו עומד על 76.9% ועוד 6% נוספים של בגרות מצטיינת מכלל תלמידי י"ב. מדובר על עלייה קלה של 2.6% בזכאים לבגרות בחולון בהשוואה לשנת הלימודים הקודמת, אז עמד השיעור על 74.3%.

אחוז הזכאים לבגרות באנגלית ברמה של 4 ו-5 יחידות נעמד על 23.1% ו-43.6% בהתאמה. אחוז הזכאות לבגרות במתמטיקה ברמות של 4 ו-5 יחידות לימוד נעמד ב-18% ו-16.7% בהתאמה. אחוז הנשירה בשנת לימודים זו נעמד על נתון שולי של 0.8% בבתי הספר העל יסודיים, כאשר קיים הבדל משמעותי בין חטיבות הביניים והתיכונים עם 0.3% ו-1.3% בהתאמה. בהשוואה לערים שכנות, בראשון לציון אחוז הנשירה עמד על 0.6% ובבת ים על 1%. אחוז ההתמדה בחולון נעמד השנה על יותר מ-90% ובכך היא גוברת על בת ים וראשון לציון עם 80.4% ו-89% בהתאמה.

ההבטחה: הרחבת מוקדי הבילוי בעיר

לצד שיפור בשנים האחרונות בהיצע הבילוי בעיר, חלק ממצע הבחירות נגע בעיקרו להרחבת מוקדי הבילוי בעיר עם הקמתו של מרכז עזריאלי החדש עם בתי קולנוע וקניון חדש, לצד ההתחדשות המתוכננת של רחוב סוקולוב הוותיק.

המצב בשטח: בפועל קיימים מספר מוקדי בילוי בעיר, ביניהם היכל הספורט (שהוקם לפני כשנתיים) והיכל קרח שמסביבם פארק פרס ולה פארק על המסעדות והאגם המחודש סביבו. גם תיאטרון חולון החדש נפתח ומושך אליו מבקרים רבים מחולון ומחוצה לה וכך גם המוזיאונים השונים בעיר. בכל הקשור למסחר, מרכז עזריאלי החדש לצד זה הקיים נמצא עדיין בבנייה והוא צפוי להיפתח בשנים הקרובות ולכלול אולמות קולנוע. ברחוב סוקולוב במרכז העיר לא הרבה השתנה: על אף השיפוץ שנעשה בכיכר ויצמן , עדיין הרחוב לא מזמין וחנויות נסגרות בו חדשות לבקרים. הרחוב איבד ממעמדו כרחוב המוביל של חולון ותקוותם של רבים היא שעם בוא הרכבת הקלה ושיפוץ הרחוב, הוא יחזור לימי הזוהר שלו.

הבטחה: שיטור עירוני להגברת הביטחון בעיר

כחלק מהרצון להגברת הביטחון בעיר, מוטי ששון שם את נושא השיטור העירוני כחלק מקמפיין הבחירות שלו.

המצב בשטח: השיטור העירוני אכן פועל בעיר זה כשנה, כאשר לצד פקחים עובדים גם שוטרים. הכוח עדיין לא עומד במכסת כוח אדם ובמכסת כלי הרכב שתוקצבו לו אך עובד ברוב שעות היום. לטענת תושבים רבים, הפעלת השיטור העירוני לא הוסיפה להגברת הביטחון בעיר ויש הטוענים כי תחושת הביטחון אף נפגעה לאור מקרי הירי, אירועי השוד הרבים בבתי עסק ומעבדות הסמים הרבות שהתגלו לאחרונה בעיר.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

2 תגובות
  1. מוטק'ה מחולון

    את הסקייטפארק הבאיח מוטי ששון לפני 20 שנה
    ועדיין הפארק לא הוקם…

    אם כל הבטחה לוקח לו לקיים כ20 שנה עדיף שלא יבטיח דבר…

    בושה וחרפה שנבחר פעם שישית ברציפות
    אבל זו לא אשמתו אלא אשמת התושבים

  2. איצה

    בקיצור,עיר שינה,משעממת,אין סיכוי.רק ראש עיר חדש צעיר ורענן יכול להביא את השינוי.אין תקווה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר